1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hm das wel strak, zou dan hcmc, vliegen naar dha nhang en hoi an, dan hanoi en daar ha long bay en sapa doen maar die route had je denk al ong?
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee. Ik heb niks. Heb zaterdag gewoon een KLM Werelddeal week geboekt, that's it. :p Ik wilde in eerste instantie al nacht-trein-reizend naar het noorden, maar dat is toch langer dan ik dacht.
     
  3. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Eind oktober voor 2 weken naar San Francisco en omgeving. Vliegen via IJsland. Moeite waard om daar een dag extra overstaptijd in te boeken om een dag een auto te huren en IJsland rond te karren? Of is dat te kort?
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk te kort omdat IJsland 2,5 keer zo groot is als Nederland en vergeet vooral het terrein ook niet. Het zal krap worden, als je al haalt. :)
     
  5. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ok, dus je raadt aan om gewoon meteen naar Tokyo te gaan en dan vanuit daar dat soort dingen te doen?

    Heb je aanbevelingen qua overnachtingen? Vooral Kyoto en Tokyo, de rest is toch niet zo toeristisch dus dan kies je uit het geringe aanbod wat er is.
    Maar deze grote steden, daar heb je ook wel insider-info voor nodig!
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als je wat accommodaties hebt bekeken, post ze dan even, dan kan ik je vertellen of het een goede buurt is.

    Tokyo is kwa opzet heel cool. Je hebt de gigantische Imperial gardens in het midden en daaromheen ligt een cirkel van allerlei districten. Elk district is uniek en heeft een eigen vibe. En vanwege de grootte van de stad is het onmogelijk om te redeneren als "ik wil graag dicht in het centrum zitten"; er is geen centrum! Kies gewoon een gaaf district en neem de metro! :)
    Ikzelf verbleef tweemaal met veel plezier in Asakusa. De laatste keer zat ik dichtbij Kanda station in Nihonbashi-Bakurocho, maar dat was best saai.

    Kyoto is ook best groot en er is geen fantastisch metro netwerk, maar je kunt er eigenlijk uitstekend fietsen!

    By the way, uitdaging voor jullie allebei om mijn avatar in het straatbeeld te vinden. Dat moet niet moeilijk zijn! ;)
     
  7. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Met Tokyo, dan bedoel je prefectuur Tokyo, niet Groot-Tokyo, toch?

    Anders wordt het wel heel erg veel om in een week te doen :'-(.
    Of zijn er must-sees in de andere prefecturen?
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    In de buurt van Reykjavik zijn best leuke dingen te zien. De mooiste dingen zijn net iets te ver denk ik.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Maar wel lekker peacefull! Zat eerste twee jaar in Asakusabashi en afgelopen twee keer bij Higashi Nihombashi. Ik raad eigenlijk altijd Asakusa/Asakusabashi aan. Goede verbindingen in de buurt, lekker rustig tussen de mensen en bovendien ben je naast Sumida River wat heerlijk is in de avond.
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zat je in een hostel in Higashi Nihombash? Misschien zaten we in dezelfde? Deze?
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Nope, een straat verder. Grids Nihombashi
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Aight misschien toch maar doen dan. Kan jaren duren voordat ik echt voor 'n vakantie naar IJsland ga.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Goed vantevoren plannen wat je wilt zien dan, maar het landschap is echt tof en afwisselend. Misschien een natuurlijke warmwaterbron induiken, stappen in Reykjavik.
     
  14. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    @Fiasco @Matrix

    Wat vinden jullie; ik heb nu 4 hele dagen Kyoto, waarvan 1 dag naar Nara en 1 dag Arashiyama, en 2 dagen Kyoto zelf. Tokyo staat nu op 7 dagen, waarvan 1 dag Nikko en 1 dag Kamakura.
    Zou ik een dag Tokyo moeten omwisselen voor een dag extra Kyoto? Dus 3 dagen dedicated Kyoto en 4 dagen dedicated Tokyo? Of 2 om 5 houden?

    Daarnaast wil ik graag ook Matsumoto zien. Beter als tussenstop vanuit Kanazawa, of als dagtrip vanuit Tokyo? Eerste lijkt me?
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Zo die private kamer is cheap daar. GAAT CHECKINGS.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Kyoto 1: Higashiyama/Kiyomizudera en dan fietsen richting Imperial Palace en eindigen aan Kamo River en buurt van Pontocho
    Kyoto 2: Fushimi Inari vroeg in de ochtend en daarna eventueel Ginkakuji of Kinkajui (vond beide gewoon normal, vind ik echt zo'n foto moment area)

    Heb je met Nara nog een leuke dag (klim sws Mount Wakakusayama!) en Arashiyama is ook tof, combi tussen bamboo en monkey park. Vond fietsen in Kyoto echt top, vooral als je van Tokyo en Osaka komt was het even wat anders. Ik zou het 2 om 5 houden, 5 is al weinig voor Tokyo haha. Een dag extra in Kyoto was leuker geweest, maar denk dat je met zoiets genoeg hebt kunnen zien van Kyoto en omstreken. In Tokyo vind je je plezier wel. Matsumoto nooit geweest, toen ik die journey deed in 2014 waren er werkzaamheden.

    [​IMG]

    Sowieso super chille place. Clean as fuck en bovendien super aardige mensen. 25 minuten lopen naar Tokyo Station, 10 naar Asakusabashi waarin je binnen 5 minuten in Akihabara bent en andere JR metrolijnen. Anders heb je de subway ook gewoon in de straat.
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Waren zelf ook 4 dagen in Kyoto waar van 1 dag Nara+ halve dag Arashiyama en ik moet zeggen dat ik het na 2,5 dagen ook wel echt gezien had
     
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Top thanks allen!

    Veel is er al volgeboekt in Tokyo man...
    Tenminste, jullie suggesties zijn al vol.

    Of moet ik gewoon niet een hele week in 1 hotel/hostel blijven?
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Weet je dat zeker? Of nemen ze gewoon nog geen boekingen aan voor 2019?
     
  20. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Die van Matrix bv niet.

    Zal ook wel meevallen, ik zal wel net een paar hotels gecheckt hebben (of gewoon 1 week achter elkaar wat te lang is) die vol zitten.
     

Deel Deze Pagina