1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Laatste studies laten zien dat vooral het aantal echt zware reps tellen voor krachttoename. High of low reps maken dan weinig uit, zo lang je maar hard traint. Echter de spieromvang neemt het meeste toe wanneer je hoger in reps gaat zitten.

    Wat je ook kan mee laten spelen is je voorkeur voor reps bij bepaalde oefeningen. SSB goodmornings vind ik een heerlijke oefening maar niet fijn op high reps en te blessuregevoelig onder de 3 reps.. Die pak ik dus op 5 tot 8 reps. Pull throughs vind ik fijn op 15+ reps.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weer begonnen met Wendler en eerste singles week gedaan. Heb stuk zwaarder getild in het verleden maar kan me niet herinneren dat de gewichten zo licht voelden als nu. Eind van het jaar hoop ik 105-110 te benchen. 220 dead en 180 sq te doen

    Deads 192,5. Bench 92,5. Squat 160.





     
    Kevf vindt dit leuk.
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Sinds korte tijd aan het intermittent-fasten. Sinds vandaag probeer ik de 18/6 en het voelt fantastisch! Het is ook heel efficiënt tegen het snacken omdat je simpelweg gewoon niet eet in de fasting periode.

    Op het moment van de eerste maaltijd die dag kies je er eerder voor om een gezonde voedzame maaltijd te nuttigen.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Tijd gedaan met 16/8. Eerst wel wennen. Nadeel is dat je je schema's niet altijd goed kan plannen vind ik.
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Mwah, ik vind het best flexibel eigenlijk :) Je kunt ermee schuiven he en sporten in fasting state gaat echt prima.
     
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Om een en ander interessant te houden mezelf een nieuw doel gesteld: 1 arm pull/chin up!

    Heeft iemand hier dat al voor elkaar gekregen? If so, hoe heb je hier voor getraind?
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Je pakt 'm met 1 hand vast en je trekt je omhoog?
     
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ja succes daarmee. Dat lukt dus niet zomaar. Maar je kan er specifiek voor trainen. Kom op YouTube uiteenlopende dingen tegen, dus benieuwd naar de ervaringen hier.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Veel rukken
     
    schijterwt vindt dit leuk.
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik. Niet specifiek voor getraind, ik vind pull-ups gewoon leuk en doe er elke training zo veel mogelijk.
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Aaait. Poging 1 was alvast een behoorlijke fail.
     
  12. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Wie heb je geprobeerd te aaien?
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Dag mannen,

    Binnen mijn upper/lower schema wil ik bij de lowerbody-workouts zowel squatten als deadlifts doen. Sinds kort heb ik box squats opgepakt na langere tijd van knieklachten en squat-angst, en boxsquats lijken me daarin te helpen. Mijn workout zag er daardoor de laatste keren zoiets uit, gebaseerd op een split op internet die ik gevonden heb en die wel bij mijn mogelijkheden én voorkeuren past:

    Box squats 4 x 4-6
    Deadlift 4 x 4-6
    Leg press / Lunges 3 x 10
    Hyperextensions 3 x 10

    Oftewel: twee zware compounds en vervolgens twee hypertrofie oefeningen. Echter, na mijn deadlifts merk ik dat mijn energielevels dalen tot een dieptepunt en dat ik niet alles meer kan halen uit de volgende oefeningen. Zowel door het gebrek aan fysieke energie / kracht als ook mentale energie zoals concentratie en zin. Wat denken jullie dat verstandig is? Gewoon zo doorgaan en de compounds zwaar blijven doen en de andere oefeningen maar wat lichter? Kiezen voor een andere opzet? Ik las op internet allerlei verschillende columns waarin de ene zegt dat je absoluut niet moet squatten en deadliften op dezelfde dag, behalve als je eindigt met de deadlift omdat deze zo zwaar is. Maarja, één klik verder lees je weer een andere mening.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik doe ook beide op een dag. Echter pak ik deadlifts licht (3x10x50%) als ik zwaar Squat. En andersom heavy deads met meestal 3x10 front squats. Beide heavy op een dag lijkt me niet verstandig nee
     
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Vraagje. Wegens vaak op klus etc sportschool jaartje terug al opgezegd, van de zomer hoop zooi gekocht en de garage is nu een kleine gym.
    Nu heb ik een vraag. Ik wil namelijk gewoon een beetje in shape blijven en af en toe wat frustratie eruit rammen. 2x per week is reëel naast volleyballen en af en toe wat baantjes trekken.

    Maar wat zou effectiever zijn?
    2x in de week 1.5 uur trainen.
    Of
    Deze oefeningen spreiden en elke dag een half uurtje, uiteraard rekening houdend met de rust voor bepaalde spiergroepen. É.d.

    Het tweede werkt nu namelijk een stuk beter omdat er regelmaat in zit. Elke ochtend na het opstaan half uurtje. Als ik 2 dagen doe lukt het niet om vaste dagen in te plannen en schiet het er vaker bij in.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zou zeggen 2 keer per week full body
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Met het risico om afgeschoten te worden: Ik heb een vraagje:
    Ik ben 1.80m, 76 kilo. Op goed gewicht volgens de algemene BMI achtige metingen (die inderdaad niets zeggen), maar heb zo’n heerlijk amateurvoetballer-lijf. Op de meeste plaatsen gewoon dun, maar door een blessure zonder sporten wat meer richting zo’n hongerbuik/skinny fat. Ik overdrijf wat, maar jullie snappen mijn punt.

    Met krachttraining en juiste voeding is dit allemaal te verhelpen etc., maar ik vind de sportschool verschrikkelijk. Ik ga er niet naartoe, zal er ook niet meer naartoe gaan, zit er gewoon echt niet meer in, niets voor mij. Op welke manier kan ik toch iets fitter worden? Ik vraag dus niet om een loophole (‘doe elke dag 3 minuten dit en wordt ripped’), ik sport erg graag en veel, maar dat zit meer in een andere hoek (voetbal/tennis/hardlopen soms).
    Zou meer hardlopen helpen? Maak ik het hiermee alleen maar erger? Is misschien een volledig circuit met oefeningen met lichaamsgewicht al handig/zinvol? Ik hoor het graag. Als het antwoord is: Je zult toch naar de sportschool moeten dan ga ik er gewoon mee leren leven. Ik heb het dus niet over breed worden he, gewoon iets meer allround fitter/sterker.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Crossfit?
     
    Garrett vindt dit leuk.
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Bokszak ophangen en daar een half uur los op gaan. Daarnaast is de juiste voeding ook essentieel.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  20. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Herkenbaar verhaal. Ik ben wel een luie donder, maar wilde ook er fitter uitzien. Ik ben zelf 1.85 en ging van 85kg. naar 75kg. Door m'n voeding te cutten, 3x per week grondoefeningen en 2x per week 5km. hardlopen. Dat heeft mij enorm geholpen qua fysiek en was prima in te plannen.
     
    Garrett vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina