1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 27 aug 2018.

  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ah ja ik heb die ook nog zien racen op Spa... mooie tijden :)
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zijn er nog mensen die vanavond willen oefenen?
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vanavond komt hier niet uit helaas, morgen/overmorgen eventueel wel :)
     
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
    De settings van de Endurance voor Zondag a.s.

    Quali : 10 minuten
    Start ingame: : 09:00 uur 15-09-2017
    Weer: Bewolkt

    MAain race
    90 minuten endurance (tijd)
    Start ingame 14:00 uur 15-09-2017
    Timeprogression : 15x
    GEEN VERPLICHTE PITSTOP

    Dapper Damhert zal host zijn.
    Veel succes mannuh!
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ondanks 8 keer achterstevoren, een onnodige pitstop en verkeerde strategie toch lekker gereden. Was volgens mij een van de snellere op de baan en had met wat voorbereiding wel met de top mee kunnen doen. Na mijn 3e pitstop was P6 het hoogst haalbare, dus het was wel fijn dat ik de 30" op Hills vrij vlot goed maakte.

    Was denk ik wel een andere race als de lobby instellingen goed hadden gestaan. Klein smetje op een leuke avond!
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    In de 1ste helft erg leuk geraced met Tender! Constant vlak voor of vlak achter hem gezeten. Bij de 2de serie pitstops ging het helaas mis.

    Had me goed voorbereid en een prima strategie bedacht van te voren, maar vanwege de veel langer dan geplande natte eerste stint, en een verlaagd bandenslijtage, moest ik voor de 2de serie pitstops via dat Car Management system mijn strategie aanpassen en dat ging helemaal mis. Daardoor 1 ronde langer buiten moeten blijven met slicks op een natter wordende baan en die ronde was funest voor het gevecht met Tender.

    Een aantal dingen waren wel jammer trouwens; Dapper reed een 2.01 op wets. Niks ten nadelen van hem natuurlijk, maar slechts 4 seconden langzamer kunnen rijden op wets versus een zomers circuit met lege tank en slicks.... beetje onrealistisch en jammer van PCars 2. Ander ding was dat het 2de rechte stuk nooit droog werd, ondanks dat het qua in-game tijd bijna 9 uur niet geregend heeft tussen de buien in. Daar wonnen de mannen op wets bijna een seconde per ronde mee. Dat gaf mij de smetjes op de avond.

    Op naar Dubai en een oververhitte linksvoor :thumbs:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  8. Allereerst wou ik even melden dat de instellingen van de lobby precies zo stonden zoals ik ze door gekregen heb en ik heb iedereen minimaal 3x gevraagd de instellingen te controleren.

    En over de wets kan ik alleen maar zeggen dat ik het onbegrijpelijk vond dat de meesten naar binnen gingen voor banden terwijl ik op dat moment elke ronde sneller en sneller ging. Heb veel ingeleverd van ronde 3 tot pakweg ronde 9 maar daarna kwam temperatuur in de banden en ik kon het tempo tot 25 minuten voor het einde vasthouden. Daarna toch een bandenwissel gedaan maar toen had ik teveel druk op de banden waardoor ik weer aardig inleverde. De laaste 4 ronden waren niet te doen, met name dat rechte stuk was verschrikkelijk.

    Tot slot is het (voor mij) wel duidelijk dat setups en strategieen uitwerken totaal geen zin heeft want op het moment dat je gaat racen voelt alles altijd anders aan. Ben gaan rijden met de Ford op standaard loose setup, tank vol, tyres op automatisch met een bandendruk van 1.32 achter en 1.34 voor en ben er voor gaan zitten.

    Leuke race avond gehad al dacht ik dat het na 15 minuten al klaar was want ik lag bijna 40 seconden achter op de nummer 1 voordat het begon te lopen!
     
    hillss, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Dat komt denk ik door de ervaring van de Nurburgring-race. Daar werd het ook langzaam droog en waren de early-stoppers in het voordeel. Het begon ook iets sneller dan verwacht weer te regenen. Maar wanneer die weatherslots ingaan is random natuurlijk.
     
    B Tender en DapperDamhert vinden dit leuk.
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja door de succesvolle wissel bij de Nürburgring had ik wel snel het idee dat ik kon wisselen maar kreeg totaal geen temperatuur in de hards. Soft was tijdens het oefenen geen optie omdat die maar 6 a 7 ronden meegingen maar toch maar gewisseld naar softs en reed toen het tempo van dapper. Helaas al wel 3 min achterstand opgelopen door mijn wissel naar hards en drie ronden klooien. Die 90 min waren wel zo om eigenlijk. Waarschijnlijk door de wisselende omstandigheden dat het minder lang leek.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Lekker gereden zondag! M'n kwalificatie ging voor geen meter. Het kwam er kort gezegd op neer dat 'current and next invalid' me een probleempje opleverde haha.

    De race was gelukkig lang en ik startte met goede moed. Had een mooie strategie uitgewerkt en was optimistisch! Ik schoof redelijk vlot op naar P4, met Gold, Damhert en Jimmie voor me. Markdevries raakte ik helaas in ronde 1 in bocht 3 (die langzame linksaf, waar ik buiten zat) wat hem liet spinnen. Heb dat teruggekeken, ik denk dat het een race-incident was. Mark schoof licht-onderstuurd rechtdoor, en ik was naast hem al aan het sturen (wel wat ruimte latend maar niet genoeg om een aanvaring te kunnen voorkomen).

    Héél lang met Jimmie opgereden, het was best wel stuivertje wisselen. We maakten allebei wat kleine foutjes op de natte baan, vooral in sector 1. Dit hield het voor ons tweetjes mooi in balans. Vervolgens ook nagenoeg tegelijk naar droog-weer-banden geswitched, omdat we er allebei (onterecht) vanuit gingen dat 1) de baan snel droog zou worden net als op Sakito 2) de regenbanden snel zouden slijten en/of langzaam zouden worden op een drogere baan). Zowel 1 als 2 ging niet op, waardoor Jimmie en ik qua strategie een probleem hadden op Gold en Damhert. Tot overmaat van 'ramp' begon het relatief snel weer te regenen. Ik ging, met Jimmie vlakbij me, snel weer de pit in voor verse regenbanden. Jimmy deed dat twee rondes door gedoe met de race-strategy-opties, wat hem een onoverbrugbare achterstand opleverde en mij de mogelijkheid gaf om vooruit te kijken. Ik maakte ongeveer 3 seconden per rondje goed op Gold die nog op z'n oude regenbanden was blijven rijden, en die kon ik in de slotfase relatief eenvoudig inhalen.

    Het tweede deel van de race was Damhert ijzersterk. Hoewel hij het op de nieuwe regenbanden zwaar had had hij een zodanige voorsprong dat ik hem niet meer kon benaderen. Complimenten en felicitaties!

    Conclusie: Lekker en goed gereden, leuke race gehad, helaas verkeerde strategie. Mag niet klagen met P2 :)

    Tags: :) @markdevries78 @GoldPwnageNL @Jimmy J. @DapperDamhert
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2018
  12. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Zondag ook lekker gereden. Helaas raakte ik kostbare seconden kwijt, door inderdaad een race incident met B tender, in de eerste ronde van de race. Ondanks dit voelde mijn auto goed aan tot dat het in het laatste deel van de race weer regen uit de hemel viel. Auto was aan het end, doordat er zo veel water lag op de baan, moeilijk te besturen. Op de slicks op het droge was het ook lastig doordat het rechte gedeelte van de baan maar niet droog wilde worden. Dit koste denk ik zo'n 1 seconde per ronde. Uiteindelijk toch tevreden met het behaalde resultaat. Op naar aankomende zondag.
     
    hillss vindt dit leuk.
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Het is spannend aan de top, als Jimmy voor Tender eindigt is Jimmy kampioen, echter eindigt Tender voor Jimmy is het andersom, maar ook Goldpw is nog zeker niet uitgeschakeld, evenals dat DapperDammhert nog periode kampioen kan worden!

    Let op bij gelijke stand telt laatste onderlinge raceuitslag! In periode 3 is geen schrapresultaat!

    Succes in de voorbereidingen in een warm en drukkend DUBAI!

    [​IMG]
     
  14. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Ik moest helaas afhaken zondag. Was een ziekenboeg thuis en ik was de enige die nog staande was. Helaas ging m'n zoontje huilen en moest ik dus staken.

    Ik had het weer niet goed gechecked, dus regen kwam als een verassing. Na een hele slechte eerste 2 ronden zat ik goed in m'n ritme en reed ik op een constante delta van de Nr. 1. Helaas een kleine aanvaring met Asjemenou, mijn fout want ik kreeg een kleine tankslapper bij het accelereren en tikte Asjemenou er per ongeluk af tijdens het corrigeren. Ik heb op je gewacht, maar de schade was helaas al gedaan... Wat mij betreft een race incident, maar wel kostbaar en dus sorry daarvoor!

    Vroege stop naar Softs ging lekker. Tempo zat er goed in en omdat ik mijn auto iets had verhoogt en minder camber reed, vielen de plassen mij alles mee op het rechte stuk. Helaas was mijn avond vanaf dit punt voorbij. Volgende keer beter :)

    Klasse gereden van Dapper. Die Quali-tijd was echt bizar! Een 1:56.2 zetten in een Lobby is impressive! Ter referentie; Dit is een P23 op de PC TT Leaderboard, dus ik ben echt oprecht onder de indruk!
    (opgezocht via; https://pcars.13ms.de/#/times/1641471184 met filter op GTE)

    Ik hoop erbij te zijn zondag! De races tot dusver zijn echt top, leuke groep zo met z'n allen!
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Nog een briefing voor vanavond?
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Het is mooi weer. Voor de rest zie OP. Tot straks!
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Wat een enerverend avondje.
    Ik had goed geoefend maar begon mijn eerste quali-run met het wijd gaan in de laatste bocht. "Current and next lap invalid"... dan is zo'n 10 min. quali ineens érg kort. Gelukkig mijn 2de run strak kunnen afronden met een pole als gevolg :)

    Helaas iets te voorzichtig begonnen en slechte lijnen gekozen en daardoor in 2 laps teruggevallen naar P5. Dankzij wat slow-downs en foutjes van de mannen voor me terug kunnen rijden naar P3 en vanaf daar de jacht kunnen inzetten naar @Beltoni en @Sjonnie1989, die echt kanonnen snel weg waren in de Porsches. De race ging zo lekker de nacht in, met @B Tender op m'n hielen, tot ik zelf wat diepte begon te missen qua donkerheid en mijn TV ook nog eens ging dimmen (helaas niet uit te schakelen). Qua brandstof had ik de race vooraf prima uitgedacht, alleen banden waren echt nog een onbekende. Door op hetzelfde setje of toch voor verse sloffen gaan? Kost je zo'n 15 seconden bij de stop... Tender haalde mij in toen de klok op halverwege stond, en pitte direct... Hmm. Ik ging bijna 15 minuten langer door. Begon steeds meer te glijden en reed in 'goede' rondjes 1.55'ers... fuck it, dacht ik. Dan maar nieuwe banden. Nog 3 'kwalificatie-rondjes' gereden om het laatste beetje leven uit het eerste setje te halen en kwam na mijn stop precies voor Tender de pit uit! Met 7 ronde versere banden. Daar was ik wel even blij mee :D Alles koek en ei en toen het weer licht werd en ik m'n diepte terug kreeg, kon de jacht op Sjonnie beginnen. Met een +12 penalty van Sjonnie hoefde ik eigenlijk alleen maar in de buurt te blijven, maar had ieeeets meer tempo, dus kroop er mooi naartoe. Tot ik helaas ge-Ocon'ed werd door Dapper (excuses aanvaard). Een spin tot gevolg, achterbandjes geel... en achter Tender :eek: En vanaf daar ging het echt hard (Tender ook). Een hoop PB's en samen het gat met Sjonnie klein houden (nog steeds binnen die 12 sec.) Toen een foutje van Tender, waardoor ik hem kon passeren, maar omdat we elkaar ook raakte en ik buiten de baan kwam moest ik de plek teruggeven... liften, liften, Tender mij voorbij, ik hem weer voorbij... +16 op Sjonnie. Ja, kutzooi :p Laatstgenoemde had gelukkig precies goed berekend hoeveel brandstof hij nodig had en zo kon ik in stijl mijn titel binnen slepen O-)

    Thanks mannen voor de heerlijke cup! Met @asjemenou75 in het bijzonder. Echt genoten. Een paar prachtige races gehad. Erg veelzijdig veld steeds en met elke auto die ik reed wel een keer weten te winnen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier nog een video van de eerste 1,5 ronde:

    https://xboxdvr.com/gamer/jimmy-jurqinoff/video/65180582

    Niet heel spannend verder. Maar mooi gevecht met @B Tender en @DapperDamhert en op het einde nog een kleine inschattingsfout van @ColdzeroNL die mij bijna eruit tikte :p
     
    Sjonnie1989, GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  18. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Mooie avond mannen!

    Race ging voor mij best aardig! Had alleen wat TT gedaan om de setup goed te laten voelen, maar verder niets langer dan 2 ronden, dus de strategie was er eentje van; we zien wel.

    Start ging goed en plek in de race prima. In ronde 4 naar binnen, gewoon stoppen en doorrijden was het plan. Helaas schatte ik een bordje verkeerd in en reed ik met 80 de pits in (ik mikte op de verkeerde lijn om 60 te rijden) --> 10 sec penalty.... Volgens mij kwam ik na ronde 8 op P1, dus verder wel een mooi begin van de race.

    Helaas waren de time penalties genadeloos. Ik gaf zeker 2 sec terug op m'n delta, maar dit vond PCars nog niet genoeg; oftewel nog eens 2 sec erbij --> 12 sec penalty. Daarmee ook nog eens m'n P1 moeten weggeven aan Jimmy, dus mijn voordeel om lang door te gaan was weg. Banden waren al aardig weggevreten door de hitte en het werd inmiddels Hazy en nacht. Nieuw plan dacht ik; Nieuwe banden, aftanken en met de verse banden het laatste stukje hitte pakken en hopelijk wordt het vanzelf kouder. Snel berekend hoeveel liter ik nog nodig zou hebben, 5 liter erbij en je zit safe dacht ik. Nieuwe strategie was perfect, want niet alleen loste ik Tender na z'n pitstop, ik kwam later ook nog voor Jimmy uit en had een positieve delta op beiden (ik liep heel langzaam uit :D). Maar goed, 12 sec is erg veel en het gat bleek maar een seconde of 7 en ik liep vanaf daar niet veel verder meer uit.

    Na wat pech aan de zijde van Jimmy was de overwinning dichtbij. Enige probleem; ik had geen brandstof voor een extra ronde (niet goed berekend dus :|)... Ik kon de finish over, maar dan kwam m'n delta met Jimmy precies op 13 sec (wat ik aan Penalties open had staan), dus ik wilde exact op de 0:00 de finish over om m'n kansen hoog te houden. Dit lukte prima, maar toch net aan de verkeerde kant van de 0:00.... Ik moest dus een extra ronde per ongeluk, maar dit ging niet. Door m'n hebberigheid geen 1e of 2e, maar laatste haha.

    Al met al wel een toffe avond gehad! Gelukkig deed ik niet meer voor en kampioenschap, anders was het uithuilen haha.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2018
    GoldPwnageNL, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Haha klopt. Ik was in eerste instantie vooral met @B Tender bezig omdat ik dacht dat P1 al een verloren zaak was. Toen pas had ik door dat jij op +12 time-penalty stond en aan het uitlopen was. Toen ging ik er weer even 'extra' voor zitten en kon zo het gat (wat volgens mij even op 8.zoveel stond) weer terugbrengen naar 6,9 voordat ik Ocon tegen kwam :p
     
    DapperDamhert en Sjonnie1989 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina