Mooie avond mannen!
Race ging voor mij best aardig! Had alleen wat TT gedaan om de setup goed te laten voelen, maar verder niets langer dan 2 ronden, dus de strategie was er eentje van; we zien wel.
Start ging goed en plek in de race prima. In ronde 4 naar binnen, gewoon stoppen en doorrijden was het plan. Helaas schatte ik een bordje verkeerd in en reed ik met 80 de pits in (ik mikte op de verkeerde lijn om 60 te rijden) --> 10 sec penalty.... Volgens mij kwam ik na ronde 8 op P1, dus verder wel een mooi begin van de race.
Helaas waren de time penalties genadeloos. Ik gaf zeker 2 sec terug op m'n delta, maar dit vond PCars nog niet genoeg; oftewel nog eens 2 sec erbij --> 12 sec penalty. Daarmee ook nog eens m'n P1 moeten weggeven aan Jimmy, dus mijn voordeel om lang door te gaan was weg. Banden waren al aardig weggevreten door de hitte en het werd inmiddels Hazy en nacht. Nieuw plan dacht ik; Nieuwe banden, aftanken en met de verse banden het laatste stukje hitte pakken en hopelijk wordt het vanzelf kouder. Snel berekend hoeveel liter ik nog nodig zou hebben, 5 liter erbij en je zit safe dacht ik. Nieuwe strategie was perfect, want niet alleen loste ik Tender na z'n pitstop, ik kwam later ook nog voor Jimmy uit en had een positieve delta op beiden (ik liep heel langzaam uit ). Maar goed, 12 sec is erg veel en het gat bleek maar een seconde of 7 en ik liep vanaf daar niet veel verder meer uit.
Na wat pech aan de zijde van Jimmy was de overwinning dichtbij. Enige probleem; ik had geen brandstof voor een extra ronde (niet goed berekend dus :|)... Ik kon de finish over, maar dan kwam m'n delta met Jimmy precies op 13 sec (wat ik aan Penalties open had staan), dus ik wilde exact op de 0:00 de finish over om m'n kansen hoog te houden. Dit lukte prima, maar toch net aan de verkeerde kant van de 0:00.... Ik moest dus een extra ronde per ongeluk, maar dit ging niet. Door m'n hebberigheid geen 1e of 2e, maar laatste haha.
Al met al wel een toffe avond gehad! Gelukkig deed ik niet meer voor en kampioenschap, anders was het uithuilen haha.
Laatst bewerkt: 10 dec 2018