1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Nice, jaloers (met name de Japan trip). Wil ik ook nog eens doen als ik geld heb.

    Kleine pats met mijn budget vakantie. Ik vlieg over een weekje naar Vietnam voor 2 weken Mekong-delta. Ik ga met een Vietnamees het veld in om mangrove-ontwikkelingsprojecten te bekijken, en daarna met de bus/motorfiets een beetje rondrijden door Zuid Vietnam, eindigen in Phu Quoc voor wat gemoedsrust. Dan terug naar Ho Chi Minh en van daar door naar Hong Kong (5 dagen), vervolgens Quanzhou en Xiamen en dan weer terug naar Beijing. Alles bij elkaar plan ik ongeveer 800-900 euro uit te geven, inclusief vluchten en visum voor bijna een maand weg.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jezus, dat is inderdaad geen drol voor zo'n reis!
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat moet ik me daar bij voorstellen :p
     
  4. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik kan in Quanzhou bij een vriend van me in zijn appartement verblijven, dus dat scheelt geld. Verder was mijn vlucht (Beijing naar HCMC en HCMC naar Hong Kong 200 euro) en neem ik vervolgens de langzame trein terug naar Beijing. Aan transportkosten kost het me dus geen drol. Ook is Vietnam goedkoop en heb ik niet zo'n behoefte aan luxe.

    Als ik ging couchsurfen in HK had ik nog 100 euro van de prijs kunnen schaven maar ik wilde graag in een hostel zitten.

    Que? Als in je neemt een publieke bus en betaalt 5 euro voor een reis van 5 uur. Of je huurt een motorfiets voor een dag en rijdt zelf naar de locatie toe.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar ga je dan met de motor of met de bus.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Dik gast!
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Man, wil ook nog wel een keer naar Vietnam, land door en vooral fucking veel eten.
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik ga begin februari voor een maand :+ Precies mijn plan ook!
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  9. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    @Tyrant Ligt aan de kwaliteit van het wegdek. Op sommige plekken in Vietnam moet je niet willen rijden, levensgevaarlijk. En de verzekering vergoedt het ook niet tenzij je een speciaal Vietnamees motorrijbewijs aanvraagt (en om dat snel genoeg voor elkaar te krijgen moet je wat functionarissen omkopen).

    @Fiasco @Killamonkey Ik vond het Vietnamees eten nogal een anticlimax. Het smaakt namelijk niet zo sterk als eten uit andere ASEAN-landen, bijvoorbeeld Thailand. Ze gebruiken weinig kruiden. Het is wel heel gezond, en de ingrediënten heel goede kwaliteit, met name in het zuiden. As je er eenmaal aan gewend bent dan is het echt heel fijn voedsel. Tijdens mijn veldwerk in Vietnam was ik bijna 10 kilo afgevallen door een combinatie van gezond eten en activiteit. Maar als je iets verwacht met de sterke smaken van bijvoorbeeld de Indiase, Indonesische of Thaise keuken dan zou ik je verwachtingen iets bijstellen. Mijn favoriete gerecht was Phá lấu, dat at ik bijna elke dag bij hetzelfde kraampje in HCMC. Ook het fruit is heel goed.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    [​IMG]
     
    Jorrie, Tyrant, Burt Macklin en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Haha, mijn ex was Vietnamees dus I kinda 'know' the food. Vind dat juist chill, als ik kruiden wil ga ik wel Koreaans eten.

    Ik ga me eens inlezen, misschien next year. Eerst woensdag naar Curacao voor drie weken. :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Hahahah
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Zie t plaatje niet, ik wil ook lachen :-(
     
    Sliv en Alexknl vinden dit leuk.
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vond ik ook! Lonely Planet zette het eten op 1 ofzo, maar Singapore, Japan, Maleisie hebben allemaal meer indruk op me gemaakt. :x

    Ben net terug van 2 weken Costa Rica. Wat een land! Een grote dierentuin. Iedere dag als je naar buiten gaat zie je wel weer wat: toekans, luiaards, apen, papegaaien, tarantulas, slangen. Super gaaf!
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vroeg me af wat de beste/goedkoopste optie is voor onbeperkt 4G in Japan. @Fiasco @Matrix hebben jullie enig idee? Ik zie van die wifi kastjes, maar het lijkt me dat een sim kaart handiger/goedkoper is.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Makkelijkste is denk ik om dit ter plekke bij aankomst op het vliegveld even te bekijken. Ik heb toen daar een sim met data only gehaald omdat mij dit makkelijker leek dan zo een kastje. Qua prijs weet ik niet meer welke van de 2 opties goedkoper was maar dat kun jij denk ik het beste ter plekke even vergelijken. Als ik het mij goed herinner kun jij beide opties oa. kopen/huren waar je ook je JP Rail Pass moet ophalen
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Nice, laat weten hoe het was. Ik heb het plan om een paar maanden naar Zuid-Amerika te gaan na de studie in plaats van steeds naar Azië.
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik doe het liever van te voren. Volgens mij is zo'n wifi kastje wel goedkoper, maar ook onhandiger (als je enkel met een telefoon reist).

    Thanks, via deze site op Mobal gekomen. 31 dagen unlimited sim voor 60 euro, dat lijkt me prima.
     
  20. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Goeie!

    Als ik het goed lees, het wordt naar je gestuurd.

    Wanneer gaat die activatie dan in??
     

Deel Deze Pagina