1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Een meme? WTF? Je hebt het toch gewoon over witte mannen? Of bedoel je dan alleen een extreem klein groepje witte racisten? Want dat is het geen probleem van opkomend facisme (terwijl dat er dus weer wel is).
    Ja ik weet niet, ik ken die memes van je niet. :') Bijzonder slecht instrument ook in een serieuze discussie om persiflages te gebruiken.

    Je bent ook zo lekker gefocust op Amerika hé. :D

    Oja, waar haal je die memes vandaan dan? We weten allebei dat je echt wel meer op internet rondstruint dan enkel XBW maat. Met je white supremacy :')



    Als je niet over huidskleur oordeelt, kap dan met je witte mensen generalisatie en benoem de exacte groep waar je tegen ageert Fred. Dat discussieert wat makkelijker.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

    Waarom moet alles wat er anno 2019 gebeurt worden vergeleken met het Duitsland uit de jaren 30?

    De jaren dertig van de vorige eeuw verschilden zo enorm met de huidige tijd, de Jodenvervolging is absoluut niet te vergelijken met de huidige problemen en reacties.

    Juist door de huidige vergelijkingen neemt men de Holocaust minder serieus, zwakt men de verschrikkingen juist af.
    Ondanks dat de vergelijkingen op geen enkele wijze te verantwoorden zijn, maakt men deze wel.
    Simpelweg omdat juist deze vergelijkingen het zo “ lekker” doen.

    Als je de discussie anno 2019 voert, moet je ook wel met goede voorbeelden aan kunnen komen die actueel zijn ipv 80 jaar oud en totaal niet te vergelijken.

    En ja, ik vind verwijzen naar de nazi's in een debat over 'witte mensen' een hele makkelijke drogreden en dat is echt precies wat Godwin bedoelde ermee :lol: Dit is echt een schoolvoorbeeld.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je vergist je vriend. Het gaat mij wel degelijk aan gezien je beschuldigingen jegens mij en zelfs de Holocaust erbij betrekt.

    Ik vraag je nogmaals, wat doe jij zelf actief om misstanden in de wereld te voorkomen. En besef je goed dat er heel veel misstanden zijn in de wereld, je zal het derhalve wel druk hebben om ACTIEF te zijn met alle misstanden in de wereld. Dierenleed is ook zoiets. Is toch zielig? Gelukkig hebben we jou nog, hij die nimmer de andere kant op kijkt als het om onrecht gaat.

    Je praat over de passieve witte man, die niets doet in jouw ogen. Nogmaals, wat doe jij zelf actief dan? En ben je dan wel met al het leed en de oneerlijkheid in de wereld bezig of alleen wanneer het jou zelf betreft?
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik ga hier even voor zitten ... mooi dit.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Er was geen serieuze discussie gaande, dat begon pas een beetje na die meme. Ik dacht dat die meme (formule) wel bekend was.



    Ga in op wat ik zeg dan, in plaats die Rutte kop trekken.

    Niet van forums iig.

    Waar was die ergernis toen moslims steeds generaliserend gebruikt werd? Daar ageerden alleen L.A., Oujdi en ik tegen.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb het over opkomend fascisme, dus hoe bedoel je dat alles vergeleken moet worden? Ik heb niks vergeleken met holocaust. Waarom is het een drogreden? 'Ik vind' telt niet.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Een beetje ageren op een forum is dus genoeg om jezelf een vrijbrief te geven iedere blanke die niet (al dan niet zichtbaar voor jou) reageert op onrecht jegens onderdrukte groeperingen gelijk een racist te noemen en medeverantwoordelijk te houden voor de holocaust?
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Haha grappig.

    Ik heb niet iedere witte een racist genoemd. Ik heb niemand verantwoordelijk gehouden voor de holocaust. Ik heb gezegd dat zulke ideeën (en de praxis) wortel kunnen schieten in een maatschappij als die bestaat uit te veel slappe hap zoals jij.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Er is niets grappigs aan. Iedere witte die in jouw optiek wegkijkt of heeft gekeken noem je een racist. Je noemde mij al een racist zonder dat je weet of ik wel ergens bij wegkijk. Termen als witte man en snowflake, zeggen dat door mensen zoals ik de holocaust heeft kunnen plaatsvinden, het zijn de woorden van een racist. Echt gozer, ik walg van jou. Met je propaganda. Engerd.

    Vanachter je pc doen alsof je zelf een wereldverbeteraar bent is ook zo gemakkelijk. En als iemand je dan vraagt wat je zelf actief doet aan de misstanden in de wereld reageer je als een 2-jarige die weet dat hij fout zit en zeg je dat het me niets aangaat. Dat is pas slap. Alsof de ene pedofiel de andere gaat veroordelen omdat hij op meisjes geilt en de ander op jongetjes.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    Hahahah.




    Je zegt letterlijk door je niet actief af te zetten tegen facisme je in hetzelfde bootje zit als mensen die in de jaren 40 de Holocaust hebben laten plaatsvinden. Dat is gewoonweg schandalig. Jouw haat tegen witte mensen was net zo goed een voedingsbodem voor mensen als Hitler toch? Alleen waren het toen Joden, jij doet exact hetzelfde tegen blanken.


    Het lukt je echt niet om een onderscheid te maken tussen de wereld anno 1935 en de wereld anno 2019? Het lukt je echt niet een feitelijk argument te verzinnen zonder bruinhemden er bij te pakken? Het lukt je echt niet om de motieven te begrijpen van de Italiaanse president zonder Mussolini te benoemen? Kom op Fred, je kan vast wel beter.


    Of je trolt echt, of je bent daadwerkelijk overtuigd dat jij, fredfenster, de Hannie Schaft bent van de 21e eeuw, de eenzame schreeuw in een facistische wereld, en wij, wij racistische witte mannen, stiekem massaal toejuichen hoe minderheden worden onderdrukt. Gezien je geestelijke gesteldheid vrees ik het laatste.




    Bedoel je zoiets?

    Maar nogmaals, we moeten het er toch over eens zijn dat er niets te zeggen is over de mensen die zich ergens niet tegen ageren? Of moet na elke misdaad gepleegd door een blanke man elke blanke man zich distantiëren, anders zijn het vieze racisten? Dat is dan een aardige dagtaak. Dat jij vanavond naar bed gaat en denkt, zo, ik heb op internet mij uitgelaten tegen de misdaden van witte mensen. Ik deug nu, en iedereen die dat niet heeft gedaan is een racist. Maar ik niet, want ik heb vandaag mijn steentje aan de maatschappij bijgedragen.
    Ik eis dat ook niet van moslims toch? Dus hoe kom je daar uberhaupt bij.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Rutten kop trekken.. *mompelt iets over generalisatie*

    L.A? Je bedoeld dat @L.A. doelde op het feit dat er (toen) iets te krachtige termen werden gebruikt richting Moslims enhij dat not-done vond? Verder zou ik hem echt niet in hetzelfde rijtje scharen als jij en Oujdi. @Oujdi is net zo'n gehersenspoelde debiel als jij namelijk.

    Heb je wel chef. Lees anders je eigen onzin even terug.

    En weer kaatst je het balletje terug zonder ook maar aan te geven wat jij nu precies gedaan hebt tegen al dat onrecht.
    Lekker simpel discussiëren zo man.

    Je bent hier gewoon haat aan het verkondigen. Misschien toch eens andere fora's of boeken proberen? Want in jou bekrompen wereldje komt al het slechte van de white supremacists/snowflakes/white man/witte man. Zijn overigens ook nog eens jou woorden ... aardig racistisch ingesteld hoor Fredje!

    Zoals @Cyrax al aangeeft ben ik gewoon erg benieuwd naar jou godsdienst en huidskleur. Want alles m.b.t de Islam is in jou optiek fantastisch .. alles wat daarvan afwijkt is walgelijk en schaart onder de noemer racisme en daar is (goh) gek genoeg, nooit een discussie over mogelijk. Je weet wat dat betekend toch @fredfenster? Dat valt onder de noemer "extremist" ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yo Rampage....
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Laat mij ook even proberen intelligent over te komen godverdomme
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik wilde vragen of je morgen meegaat met onze tocht? Welke maat puntmuts heb je? XL zeker met dat waterhoofd van je :) Ff lekker fikkie steken. Maar wel ff het weerbericht in de smiezen houden, want als het sneeuwt is het niet zo leuk. Dan komen de donkere mensen niet naar buiten.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Is goed! Doen we! Vind je het overigens goed als ik dan die rode puntmuts met dat gouden kruis voorop op m'n knar zet?
    Is zo vet. Gaan die zwarte helemaal over hun toeren gek ... elk jaar zo onderhand! Genieten!
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Alleen zeggen dat iets de woorden van een racist zijn, maken het nog niet de woorden van een racist. Je hebt geen argumenten. Dat ik me niet uitlaat over mijn inzet, mag je over concluderen wat je wil.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    En nog steeds ben je alleen goed in uitdelen ... incasseren is echter niet je ding.
    Een simpele vraag die gesteld word constant blijven ontwijken ... tja, dan bevestig je alleen onze vermoedens maar.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat jij je niet uitlaat over jouw inzet zegt juist alles. Het zegt dat jij van mening bent dat je mag oordelen, veroordelen en haten op anderen, zonder dat je zelf verantwoording hoeft af te leggen.

    Ik moet verantwoording nemen van iets wat mijn blanke medemens 75 jaar geleden deed of juist niet deed omdat ik toevallig ook blank ben. Doe ik dat niet en reageer ik niet direct en constant op alle onrecht dat geen (directe) betrekking heeft op mij, mijn soort of geslacht, dan ben ik een racist? Jij mag de holocaust erbij betrekken en denkt dan dat je ook maar enig recht van spreken hebt om het woord racist in je mond te nemen?

    Boy, je kent me niet en je weet niet wat me wel en niet raakt. Je gaat niet in op argumenten die stellen dat jij niet bepaald waar ik me wel of niet druk over moet maken. Als ik me niet elke dag bezig hou met het onrecht dat moslims of elke willekeurige andere bevolkingsgroep wordt aangedaan door anderen (niet door mij) dan ben ik een racist en komt het door mensen als ik die ervoor hebben gezorgd dat de holocaust heeft kunnen gebeuren. Die uitspraak is doorspekt van racisme. Racisme is niet iets waar alleen de blanke zich schuldig aan maakt of kan maken. Jammer dat de mensen die zich graag gediscrimineerd voelen dat niet doorhebben.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik geniet volop van mijn witte privilege :cool:
     
    Cyrax en Rampage vinden dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar waarom zijn wij wel racist en jij niet? Kun je dat anders concreet uitleggen voor ons (we zijn niet zo slim).
     
    Tim vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina