4K Ray Tracing… the tech to end all techs (and framerates). MELT THAT PC
Ja, vanuit tech perspectief was dat smullen zeg.
EDIT: Paar mooie voorbeelden vanaf 14:00 min in het filmpje. Ik vind het persoonlijk een groot verschil brengen in sommige scenes. De traditionele raster lighting techniek is idd heel "plat". Simpel gezegd: een object wordt in zijn geheel beschaduwd weergegeven, of in zijn geheel niet. Ray tracing berekent en geeft weer specifieke belichting (en dus ook schaduwvorming) vanuit de lichtbron in al zijn variaties (kracht/mate van), per object en indirect kaatsend tussen objecten. Het mooie hiervan is ook dat als het om zonlicht gaat, belichting en schaduwen gelijk mee worden berekend terwijl de zon verschuift over de hemel globaal en lokaal. Stel, je hebt een kamer met een gat in het dak, dan wordt deze kamer a.d.h.v. deze lichtcondities (tijd van de dag of bewolkt weer) anders verlicht. De kamer wordt dan, net zoals in het echt, globaal donkerder of lichter weergegeven. En ook elk afzonderlijk object wordt dus weer anders belicht.
Niet alleen mooi, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor KICK ASS stealth gameplay kan zorgen. Hoop dat devs met deze techniek aan de slag gaan, maar dat lijkt mij alleen realistisch wanneer de volgende generatie consoles ook met een ray tracing grafische kaart wordt uitgerust.
Laatst bewerkt: 16 feb 2019