1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Misschien kan ik je helpen. Waar loop je precies tegenaan? Heb je een voorbeeld?
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat tof dat je me wilt helpen, dank je! :)

    Ik zal proberen om het zo duidelijk mogelijk voor te leggen waar ik tegenaan loop. Ik zal dat zowel met mijn eigen uitleg als met screenshots van Python Academy doen.

    Momenteel ben ik in hoofdstuk 2 en dat gaat over loops. Nu begrijp ik enigszins basaal hoe loops werken. Tot nu toe zijn if, elif, else en for, while behandeld.

    Nu zit het probleem niet zo zeer in de loop zelf, dat is iets wat ik nog niet volledig begrijp, maar dat is wel iets wat ik mezelf kan aanleren.

    Ik vind het heel lastig om aan te geven waar het probleem zit, dat is voor mezelf ook nog niet helemaal duidelijk en dat maakt het ook zo lastig voor me, wellicht zelfs om het uit te leggen wat ik niet snap.


    Je krijgt een opdracht, een verhaal geschetst waarvan ik de oplossing moet bedenken. Je ziet het in de volgende screenshot:

    [​IMG]


    Nu heb ik dat ook al voor mezelf uitgeschreven op papier en gevisualiseerd met blokken. Maar om dit nou naar Python te vertalen, ik weet het gewoon echt niet. Ik bedenk me dan echt, waar begin ik in godsnaam en hoe komt het erop te staan.


    Uiteindelijk heb ik de oplossing bekeken en nog steeds dringt het niet tot me door, ik was hier zelf absoluut niet opgekomen. Ik begrijp natuurlijk dat wanneer je een blokje toevoegt in de lijn, dat er dan een blokje van het totaal af gaat.

    En ondanks dat ik dat begrijp, begrijp ik het nog steeds niet. Kun je me nog volgen? :eek: Het aloude ik begrijp het wel, maar ik snap het niet principe.

    Dit is de uitkomst volgens Python:

    [​IMG]


    Het feit dat ik hier zelf niet op kan komen, frustreert me dusdanig dat ik me diep teleurgesteld en zelfs somber voel. Puur vanwege het feit dat ik dit écht wil, ik wil zo ontzettend graag de skills leren om developer te worden, maar op dit moment lukt het me niet om zelf met oplossingen te komen.



    Inmiddels ben ik de loop stap voor stap doorgelopen en nu begrijp ik wel hoe de uitkomst is opgebouwd. Echter had ik hier zelf niet op gekomen, dat is nu ook het probleem, het zelf verzinnen van de oplossing.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2019
  3. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ten eerste hoef jij je niet teleurgesteld te voelen. Dit is namelijk onderdeel van het vak. Ik programmeer al een tijdje, maar kom nog nog steeds problemen tegen waarvan ik geen enkel idee heb hoe ik dat op moet lossen. Als je de antwoorden op dit soort vragen al wist en snapte, dan hoefde je deze cursus ook niet te volgen :cool:

    Tijdens een opleiding leer standaard routines (if, else, while, for, etc) die je toe kunt passen om problemen op te lossen. Door oefeningen te doen als bovenstaand, leer je patronen herkennen zodat je daarmee op dezelfde manier andere problemen op kunt lossen. Net zoals bij het bespelen van een instrument gaan het dus om oefenen/ trainen, waardoor je er op een gegeven moment beter in wordt. Van jezelf verwachten dat je nu al direct de antwoorden weet en snapt is de lat wel erg hoog leggen.

    Als ik aan het programmeren ben en een nieuw probleem tegenkom, betekent dat meestal dat ik 90% bezig ben uitzoeken (bestaande sourcecode lezen, artikelen lezen, stack-overflow lezen) voordat ik pas code ga typen.

    Dat je in dit geval het antwoord hebt bekeken en je best doet om dat te begrijpen, vind ik een hele goede aanpak. Je leert namelijk een patroon waardoor je de volgende keer als je een vergelijkbaar probleem tegenkomt, je al een oplossingsrichting weet.

    Vraag: Zou je het antwoord stap voor stap aan mij willen uitleggen?
     
    Martijnn en Killamonkey vinden dit leuk.
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Je verhaal geeft me wel een boost hoor! Diverse mensen waarin ik het heb voorgelegd hebben me ook verteld dat je in het begin niet alles kunt weten, maar precies de manier waarop jij het brengt geeft me een helder moment! Tnx :)




    [​IMG]


    Goed, allereerst had ik niet uit mezelf bij dit antwoord gekomen. Nu ga ik het proberen uit te leggen hoe ik denk dat de formule werkt:

    blocks = aantal blokken
    height = hoogte van pyramide
    inlayer = het blokje wat er elke keer bij komt om aan een nieuwe rij te beginnen.

    while inlayer <= blocks: Terwijl inlayer lager is of gelijk aan het aantal blokken, herhaalt de loop zich.
    height += 1 Zodra de loop doorgaat, wordt er +1 aan de hoogte gegeven.
    blocks -= inlayer Hier gaat bij het totaal aantal blokken, de inlayer waarde af. In het begin is dat 1.
    inlayer += 1 Dit zorgt ervoor dat er een waarde bij de inlayer komt, omdat er steeds meer blokken nodig zijn bij iedere laag.



    Ik ga als voorbeeld voor deze formule een input geven van 7 blokken en ik ga schetsen wat er volgens de formule gebeurt met de waarde "7".

    While inlayer <= blocks: Gaat eerst bekijken of er überhaupt blokken zijn om mee te bouwen.

    Ja die zijn er, dat zijn er 7.

    Dat betekend dat er 1 blok aan de hoogte wordt toegevoegd: +1 hoogte
    Vervolgens wordt het inlayer aantal van 1 ( bij start ) van de blokken afgehaald, dus 6 blokken nog: 6 blokken
    Nu komt er de waarde 1 bij inlayer wat inlayer doet uitkomen op 2. 2 inlayer

    Op dit moment is de hoogte van de pyramide 1.

    De loopt gaat zich herhalen omdat er nog voldoende inlayer blokken zijn tov blocks.

    Volgende waarde vanaf herharling loop na 1e keer:

    height: 2 - 3
    blocks: 4 - 1
    inlayer: 3 - 4

    Op dit moment is de inlayer waarde hoger dan het aantal blokken, dus stopt de loop.



    Nu begrijp ik in ieder geval hoe de waardes door de loop heengaan, maar nogmaals had ik hier zelf niet opgekomen.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2019
    Cyndris en schijterwt vinden dit leuk.
  5. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Je hebt de oefening prima begrepen!

    Nogmaals: Het is niet belangrijk of je direct een oplossing weet bij de start van de oefening. Het is belangrijk dat je de oefening naderhand begrijpt. Daarbij is het helemaal niet erg dat je het antwoord bekijkt. Benoemen "Dat je er zelf niet opgekomen was" raad ik je af. Pas als je een vergelijkbare oefening voor de 40ste keer doet en er dan niet zelf opkomt, zou je daar eens over na moeten denken. Je doet de cursus om te leren programmeren, niet om te testen of je het nu al kan.

    Wat is je volgende oefening? :D
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Tnx man! :)

    Dit is de volgende, momenteel voor mij nog een beetje Chinees hoe ik dat ga doen.

    [​IMG]
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat ziet er wel uit als een leuke!
    Let vooral goed op het stappenplan in het scenario beschreven. Daar zit "de clue" van we while loop wel redelijk goed in.

    Maar heb je ondertussen al een beetje gevoel voor de while loop in het algemeen? Of zijn er nog steeds aspecten niet helemaal duidelijk?
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben er gisteren al even mee aan de slag geweest, maar wederom komen er bij de uitkomst dingen te staan die ik simpelweg nog niet wist. Ik begrijp deze uitkomst dan ook niet helemaal:

    [​IMG]


    Het ziet er erg complex uit voor me. Ook dat er een variabele is aangemaakt met de naam "cnew". Ik dacht juist dat je cnew in een bepaalde geval een andere waarde moest geven. Beetje verwarrend dit.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Deze solution is niet geweldig. De variabele cnew is eigenlijk helemaal niet nodig, maar hebben ze waarschijnlijk toegevoegd omdat c0 = 3 * c0 + 1 nog verwarrender kan zijn voor de beginner.

    Je moet het eigenlijk zo zien: Zo lang variabele c0 niet gelijk is aan de waarde 1, moet ik iets doen. Dat is het skelet van de loop.
    Vervolgens moeten we dit skelet invullen, want de waarde c0 moet uiteraard wel veranderen, anders blijven we voor eeuwig in de rondte rennen. Het stappen plan gaf twee mogelijkheden aan met betrekking tot aanpassingen van c0. Hoe doen we iets op twee verschillende manieren binnen hetzelfde blokje code? If-else!

    Vervolgens worden daarbinnen de formules uitgevoerd die gegeven zijn. Je kunt dit natuurlijk altijd in een variabele stoppen, zodat c0 nog even de oude waarde heeft. Of je kunt het direct terugstoppen in de variabele c0, zodat we de volgende check met de waarde 1 kunnen doen.

    Ik zelf vind deze oplossing cleaner, wellicht vind je die simpeler:

    Code:
    while c0 != 1:
      print(c0)
      if c0 % 2 == 0
        c0 = c0 // 2
      else
        c0 = 3 * c0 + 1
    
      steps += 1 
    Onthoud vooral: Er zijn meerdere wegen naar Rome! Je oplossing hoeft niet gelijk te zijn aan de gegeven versie.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ga deze eens goed bestuderen, bedankt! Wellicht is dit wat logischer voor me, want zeker in dit geval ( het antwoord van Python ) stelde ik mezelf wederom de vraag, hoe had ik hier nou op kunnen komen.

    Code:
    
    c0 = int(input("Input an integer number: "))
    steps = 0
    
    while c0 != 1:
      print(c0)
      if c0 % 2 == 0:
        c0 = c0 // 2
      else:
        c0 = 3 * c0 + 1
    
      steps += 1
    print("steps =",steps)
    
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2019
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Voornamelijk in stapjes denken. Dat is het belangrijkste om in deze fase door te krijgen. Je hebt tot nu toe een aantal tools tot je beschikking: Variabelen, expressies, if, elif, else en de for en while loops. Dit zijn de hulpmiddelen die je kunt gebruiken om stap voor stap een oplossing op te bouwen.

    Vervolgens krijg je een probleem of verhaaltje voorgeschoteld. Daar zit meestal een preconditie (iets dat gecheckt moet worden of daaraan wordt voldaan) bij. In dit geval is dat de uitleg dat het een positief geheel getal moet zijn groter dan 0. Waarschijnlijk staat er ook een example waarbij de output getoond wordt voor een input die hier niet aan voldoet. Dit is dus wat je moet printen in het geval het geen positief geheel getal groter dan 0 is. Er is dus een keuze in stappen die uitgevoerd moeten worden! Of een waarde voldoet aan de preconditie, waarna we verder gaan. Of hij voldoet er niet aan, en dan moet de juiste output getoond worden. Wat voor tools hebben we om de computer een keuze te laten maken? Juist! De if, elif en else constructies! Aangezien we hier slechts twee mogelijkheden hebben, wel of niet, voldoen de if en else dus! We weten ook al op welke conditie we moeten checken, want deze is gegeven: c0 (of hoe je de variabele ook noemt. c0 is in het verhaaltje gebruikt, dus handig om gelijk te houden) > 0.

    Stap 1 levert dus:
    Code:
    if c > 0:
      //Doe iets
    else:
      print ("Bad c0 value")
    We hebben er nu voor gezorgd dat als we de volgende stap gaan zetten we zeker weten dat de waarde altijd groter is dan 0.

    Stap 2:

    We hebben een stappenplan gekregen! Laten we dit analyseren!

    Stap 1 hebben we net al aan voldaan met onze check. Hier hoeven we ons dus niet meer zorgen over te maken. We beginnen dus bij punten 2 en 3. Hier wordt in het taalgebruik al duidelijk (if... otherwise) dat we weer te maken hebben met een keuze! We gaan dus ergens een if else gebruiken waarbij we checken of de waarde even is. Maar laten we nog even verder lezen (altijd handig eerst alles te lezen!)..

    4. Als c0 ongelijk is aan 1, dan voeren het rijtje vanaf stap 2 weer uit. We gaan dus iets opnieuw doen op basis van een conditie, wellicht zelfs meerdere keren. Welke tool hebben we hiervoor? De loop! We hebben er twee, een for-loop en een while-loop. De for loop is handig als je zeker weet hoeveel keren je iets wilt uitvoeren. In ons geval is het echter niet duidelijk wanneer we moeten stoppen met loopen. Dat kan gelijk zijn, dat kan na 1 keer zijn of misschien een miljoen keer! Dit is allemaal afhankelijk van de ingevoerde waarde voor c0 en de berekeningen gegeven bij 2. en 3. De for-loop voldoet dus niet. We moeten de while gebruiken. Wanneer willen we punt 2 en 3 opnieuw en opnieuw uitvoeren? Dit staat aangegeven bij punt 4! c0 moet ongelijk zijn aan 1, dan gaan we punt 2 en 3 (weer) uitvoeren. Als c0 gelijk is aan 1 bij het begin hoeven we natuurlijk niets meer te doen, want de waarde is al 1! We hebben dus een volgende stap gevonden in ons proces:

    Code:
    if c > 0:
      while c0 != 1:
        //Lekker loopen!
    else:
      print ("Bad c0 value")
    Dit is natuurlijk nog niet compleet. Als we niets doen aan de c0 waarde zullen we voor eeuwig blijven ronddolen in de while loop! Gelukkig hebben we punt 2 en 3 nog overgehouden. Zoals het stappenplan aangaf moet er zo lang de waarde niet gelijk is aan 1 terug gegaan worden naar 2. We hebben eerder al ontdekt dat stap 2 of stap 3 wordt uitgevoerd, afhankelijk van wat de waarde van c0 is. Dit zouden we dus doen met een if-else combinatie:

    Code:
    if c > 0:
      while(c0 != 1):
        if /*Hier komt een bepaalde conditie*/:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
    else:
      print ("Bad c0 value")
    Wat is de conditie waarop gecheckt moet worden? Het wel of niet even zijn van de variabele c0. Dit is natuurlijk een wiskundig dingetje, maar dit is te checken door c0 % 2 te doen en te kijken of dit 0 oplevert, dus c0 % 2 == 0. Waarom? De % is de modulo uit de wiskunde. Dit is een functie die aangeeft wat er overblijft als we delen door x (in dit geval 2), zoals vroeger op de basisschool bij staartdelingen. Je had altijd een deling en je had iets over. Datgene dat over is is wat er uit c0 % x volgt. Alle even getallen zijn perfect deelbaar door 2! Er blijft dus niets over na zo'n deling. In dat geval is de modulo met 2 dus 0! Dit is dan ook de conditie van de if statement.

    Note: Dit is wiskunde, heeft weinig met programmeren te maken. Het wordt uiteraard gebruikt, omdat de computer niet intuïtief aan een getal kan zien of het even of oneven is, zoals wij mensen. De computer kent alleen de tools die gegeven zijn, waaronder wiskunde.

    Vullen we dit in dan krijgen we:
    Code:
    if c > 0:
      while(c0 != 1):
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
    else:
      print ("Bad c0 value")
    We hebben nu een werkende oplossing! Maar wacht! Bij de examples is te zien dat de website een bepaalde output verwacht. Wat stelt deze output voor? Dit is duidelijk de serie getallen die uit de berekeningen in onze loop komen, maar niet inclusief het startgetal (er zit dus een fout in de oplossing die jij eerder gaf!) en het aantal stappen dat gemaakt is. Voordat je hieraan gaat beginnen nog even checken of er een example is voor de waarde 1, want dit is een randgeval. Wat moet er geprint worden als de loop nooit uitgevoerd is? In dit geval is dit niet duidelijk, dus ik ga er even vanuit dat in het geval van de waarde 1 enkel het aantal stappen geprint moet worden. Echter is dit wel belangrijke informatie voor een goede oplossing! Let hier dan ook op bij dergelijke opdrachten! Randgevallen zijn zeer waardevol!

    We moeten dus in een regel iedere keer het getal printen dat uit de berekening komt. Er moet dus eerst een berekening uitgevoerd zijn, dus waar weten we zeker dat we dit getal kunnen toevoegen aan de regel? Juist! Binnen de while loop. Waar binnen de while loop? Na de berekeningen uiteraard, ongeacht of het een even getal of een oneven getal was:

    Code:
    if c > 0:
      while(c0 != 1):
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
        print(c0)
    else:
      print ("Bad c0 value")
    In veel programmeertalen heeft print de eigenschap alles achter elkaar te plakken in 1 regel, totdat je de computer aangeeft dat je een volgende regel wilt. Iedere keer als je de loop doorloopt worden de getallen dus in de regel geplakt! Dit is wat we willen als uiteindelijke output!

    Als laatste moeten we dan nog het aantal stappen bepalen! Hoe doen we dit? We moeten dus ergens bijhouden hoeveel stappen er tot dan toe zijn gezet. Hebben we hier een tool voor? De variabele is er om waardes in op te slaan! Laten we die dus gebruiken en gelijk een goede naam geven: steps.

    Als we de waarde 1 hebben gekregen als invoer gaan we nooit de berekeningen uitvoeren, want dit is niet nodig. We hebben namelijk de gewilde uitkomt al! Hoeveel stappen zijn hier voor nodig geweest? 0! Dus we kunnen weer een stukje van de puzzel invullen:

    Code:
    if c > 0:
      steps = 0
      while(c0 != 1):
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
        print(c0)
    else:
      print ("Bad c0 value")
    Als we echter wel de berekeningen moeten uitvoeren betekent het dat we per berekening het aantal stappen met 1 moeten ophogen. Iedere stap door de loop is, zoals de naam al zegt, een stap die we op moeten tellen. Waar moeten we deze dus ophogen? Het handigste is aan het einde van de loop, wanneer we alle zaken van de desbetreffende stap hebben uitgevoerd:

    Code:
    if c > 0:
      steps = 0
      while(c0 != 1):
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
        print(c0)
        steps += 1
    else:
      print ("Bad c0 value")
    Nu rest ons nog een laatste stap. We hebben alle getallen in de output regel geprint en we hebben het aantal stappen bepaald. Nu moet het aantal stappen alleen nog in de output gezet worden. Waar doen we dit? We weten uiteraard pas het aantal stappen nadat ze allemaal zijn uitgevoerd, dus nadat de while loop is afgelopen! Het aantal stappen in de regel printen moet dus na de while loop gebeuren!

    Code:
    if c > 0:
      steps = 0
      while(c0 != 1):
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 + 1
        print(c0)
        steps += 1
      print(" steps = ", steps)
    else:
      print ("Bad c0 value")
    Nu hebben we dus stap voor stap naar het antwoord toegewerkt en zijn we klaar! We kunnen onze oplossing nog testen met de invoer van de voorbeelden om te kijken of het overeen komt met wat daar verwacht wordt. En dan op naar de volgende opgave!
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2019
    lwn, Kimi NL, FinalBob en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    @Modder-Eter

    Ik heb het eerst even zelf geprobeerd from scratch zonder direct naar het antwoord te kijken en ik kom hierop uit. Ik weet nog niet goed uit mezelf hoe ik steps implementeer en de code werkt ook nog niet zoals ie zou moeten. Echter heb ik het vertaald naar het gene wat ik las in de instructie:

    Hierna zal ik de uitgelegde uitgebreide code erbij pakken. En dan vraag ik me vooral af wat ik hierin fout doe.

    Code:
    c0 = int(input("Input an integer value: "))
    
    
    steps = 0
    
    while c0 != 1:
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 +1
        
    print(c0)

    Met een beetje hulp van de post boven me al het volgende:

    Code:
    c0 = int(input("Input an integer value: "))
    
    
    steps = 0
    
    while c0 != 1:
        if c0 % 2 == 0:
            c0 = c0 // 2
        else:
            c0 = 3 * c0 +1
        print(c0)
        steps += 1
          
    print("steps: ", steps)
    

    Krijg hem inmiddels wel netjes werkend :)

    Hoe belangrijker zou het nou eigenlijk specifiek zijn om deze opdracht te begrijpen? Of gaat het meer om de loops leren herkennen en de fijne kneepjes zoals de antwoorden zelf bedenken dat die later komen?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2019
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Er gaat al best veel goed! Je initialiseert echter een steps variabele en doet er niets mee. :)
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Had stiekem even gespiekt ;) But it makes sense now...

    Ik begrijp nu dat steps += 1 onderdeel uitmaakt van de loop, waardoor de waarde steeds met 1 wordt verhoogt zo lang de loop runt.

    Op deze manier kan ik dingen wel begrijpen, vanuit mezelf is het momenteel nog lastig. Maar dan maar op deze manier ;)
     
  15. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Blijf rustig vragen als je ergens tegenaan loopt.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat waardeer ik, tnx!
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Pffff jongens morgen begin ik met een nieuwe baan na elders ergens 2 jr te hebben gewerkt.

    En man..heb ik er eig ff een partijtje geen zin in.

    Weer je plekje moeten vinden, kennismaken, afvragen of je t wel goed doet, etc.

    T is een functie waar wel enige ervaring om werd gevraagd maar die heb ik nou ook weer niet zozeer. Toch aangenomen.

    Ben gewoon bang maan. Nieuwe shit. Bang dat ik ga failen. Wie kan me ff die peptalk geven? :'-(
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Komt goed schatje
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Verman jezelf!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Get puss
     

Deel Deze Pagina