1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Waar ben je het niet mee eens?
    Dat er geld mag worden verdiend met auteursrechtelijk materiaal?

    Want dat is nu ook al verboden toch.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    De manier waarop. Door te filteren voor content er opgezet kan worden, zitten mogelijke risico's van censuur en daardoor inperking van vrijheden. Daarnaast zie ik op deze manier (icm met de linktaks) voor veel platforms (waaronder een xbw) grote potentiƫle problemen met daardoor eerder dat kleinere sites/ondernemingen de handdoek in de ring gooien en er vooral grote sites zoals Facebook en YouTube overblijven, met grootschalige controle.



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar XBW valt helemaal niet onder dit artikel. Hier wordt geen geld met content verdient.
    Risico van censuur? Vind je het beschermen van auteursrecht ook censuur bv?

    Ik heb het idee dat er niet enorm veel zal veranderen met deze wet, maar wellicht zit ik er naast.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik noemde in diezelfde zin de linktaks, iets waar een platform als deze wel degelijk mee te maken gaat krijgen.

    De reden dat ik risico vermeld en niet enkel censuur is dat door het verplicht stellen van vooraf bepalen of iets doorgelaten mag worden, de vrijheid van informatie delen op het internet meer gecontroleerd gaat worden. Daarmee zie ik wel een risico dat meer macht terecht komt bij de grote sites die zich prima aan kunnen passen aan deze wet en kleinschalige sites/bedrijven daar meer moeite mee gaan hebben.

    Iets dat vast staat is dat auteursrechten onvoldoende beschermd en/of gecontroleerd kunnen worden en de reden om de wet aan te passen, kan ik mij wel degelijk in vinden. Ik vind zoals ik er nu vanaf weet het enkel geen goede oplossing. Voor de implementatie verder is het afwachten en het is ook niet dat de wet er niet gaat komen. Toch ga ik principieel niet op de partij stemmen die hiermee akkoord ging. Uiteindelijk gegaan voor Piratenpartij enkel voor mijn belangrijkste pijlers in privacy en vrijheid van informatie.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    B Tender en Tyrant vinden dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vraag wat je precies tegen artikel 13 hebt en deze reactie gaat over artikel 11?

    Zoals ik het lees worden kleine sites gewoon uitgesloten en gaat dit echt enkel om de grote jongens. Er is nog steeds vrijheid om informatie te delen? Maar het is toch ook vreemd dat mensen informatie van anderen vrij mogen delen en daar geld mee mogen verdienen. Daar ben ik het mee oneens.

    Ja mee eens! Het is lastig hoe dit in de praktijk werkt dus voor stemmen zou ik nooit doen. Helemaal gezien de grote faalheid van GDPR en cookies, wat echt belachelijk was. Maar toch zie ik daar de voordelen van, mits goed uitgevoerd.

    Maar ik zie vooralsnog geen horrorscenario zoals die overal wordt geschetst, en ik vind het al helemaal geen dealbreaker in de EU verkiezingen aangezien er wel wat belangrijkere wetten lopen.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat was misschien wat verwarrend en daarom onnodig. Het is alleen niet enkel artikel 13 dat verandering in het landschap gaat aanbrengen.

    2e stuk vind ik wel interessant. Vraag mij af je daarmee niet enkel het probleem verplaatst. Wat weerhoud mij ervan om via kleinere websites alsnog de wet te omzeilen? Is het dan niet enkel een manier om een beetje te zien van het misgelopen auteursrechtelijk geld en niet zozeer het beschermen van het recht?



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja eigenlijk als ik er over nadenk is het ook een totale mislukking dat ding :+
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Artikel 13 zou zomaar eens kunnen betekenen dat je favoriete games mods niet meer beschikbaar gaan zijn, wat zich weer uit in vertrekkende spelers.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Exitpoll: PVDA 5 zetels, VVD 4 en CDA 4. Mooi voor PVDA.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Niet verwacht
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Definitieve exitpoll Ipsos: zetelverdeling ongewijzigd, PvdA blijft grootste - https://nos.nl/l/2286019

    PvdA 5
    VVD 4
    CDA 4
    GL 3
    FvD 3
    D66 2
    SGP/CU 2
    PVV 1
    SP 1 (lol)
    50+ 1
    PvdD 0
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het Timmermans-effect:eek:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    De linkse partijen hebben ook gewoon zeker al 18 zetels... de tering zeg. 8) Wel blij mee overigens!
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoe kom jij op 18?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zo werd het gisteren nog gemeld.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Lol zelfs als ik cda en d66 mee tel haal ik dat never.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hangt er een beetje vanaf hoe/waar je partijen indeelt, wat nog best lastig is, maar als ik bovenstaande cijfers een beetje indeel in links/midden/rechts kom ik hier op uit?

    Linksachtig: 10ish
    PvdA 5
    GL 3
    PVV 1
    SP 1 (lol)

    Centrumachtig: 9ish
    D66 2
    CDA 4
    SGP/CU 2
    50+ 1
    PvdD 0

    Rechtsachtig: 7ish
    FvD 3
    VVD 4

    Restzetels te verdelen: 2?
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    D66 viel deze campagne wel vrij links uit. Pro EU en ook sterk makend voor klimaatverandering.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Is dat links?
     
    Jorrie en fredfenster vinden dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Platgeslagen komt het er denk ik een beetje op neer dat links roept 'nivelleren is een feest' en rechts niet?
     

Deel Deze Pagina