1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja die Gasly gaat het niet worden.
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Tergend saaie race. Totale dominantie van Mercedes. Zie het ook niet meer 123 veranderen.
     
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nee ik zie dat ook niet echt veranderen.
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vind het dit jaar echt enorm saai en heb eigenlijk ook geen zin meer om te kijken. Je weet op voorhand toch al wat de uitslag gaat zijn.
     
    ageQned vindt dit leuk.
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Gaaaaaaaaaaap, op deze manier ben ik een beetje klaar met F1 hoor...

    Daarentegen een fantastisch race weekend gehad met de Nürburg 24h, dat was pas genieten en ook de Indy race op Road America was zalig.
     
    ageQned vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Formule 1 is zoveel meer dan de vraag wie de race wint! Driekwart van de teams heeft niet eens als doestelling om races te winnen, laat staan om het kampioenschap te winnen? Waarom zou je als kijker dan focussen op dat ene stukje van de strijd wat dit jaar inderdaad ontzettend saai en voorspelbaar is, wanneer er verderop de grid gelukkig nog veel meer is om de race wél voor aan te zetten?

    24h vd Nordschleife was overigens wel smullen inderdaad, ik was er ook en heb genoten.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat vonden we van de dubbele straf voor Ricciardo?
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zeer terecht. Zeker als je op zo'n parkeerplaats-baan rijdt als Paul Ricard moet je dergelijke regels gewoon handhaven, waarom zou je anders immers nog tussen de lijntjes rijden? De rest houdt zich aan de regels, dan moet Ricciardo dat ook doen.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit was gewoon een gedrocht van een race man. Niet in de laatste plaats vanwege het gedrocht wat Paul Ricard heet. Als je de F1 race toch vergelijkt met de Indycar race later gisteravond op het heerlijke Road America. Wheelbangen, gras happen, grind happen, geen lame ass +5 seconden penalty's. Die race was echt genieten.

    F1 2019 kan niet snel genoeg over zijn wat mij betreft.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Op Paul Ricard is geen gras of grind, dus kun je het ook niet bangen.

    Als je op Paul Ricard naast de baan gaat dan rijd je op superstrak asfalt de rest voorbij, en moeten daar gewoon penalties worden uitgedeeld.

    Indycar heeft ook gewoon heel andere Track Limit regels volgens mij (Cota) dan F1:
    [​IMG]
    De eindsituatie is feitelijk niet heel anders dan Formule 1, maar elke bocht is bij wijze van spreken gewoon 3 meter ruimer dan bij F1, je kunt je afvragen waarom er uberhaupt nog bochten liggen.

    Wordt het er spannender van? Nie persé als je het mij vraagt. 'Vroeger' was bocht 1 op Hockenheim met de DTM ook volgas en reed iedereen die bocht wijd over het uitloopasfalt, waarmee je die eerste bocht eigenlijk degradeert van 'bocht' naar 'kink in het rechte stuk'.

    Maar ben het wel eens dat de race op Paul Ricard niet geweldig was hoor :)
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Na 12 ronden de race afgezet en het stokbroodje kruidenboter meegenomen naar buiten om het gras te maaien (Robot maait het gras, ik zit met de benen hoog een beetje instagram/marktplaats/ebay te checken).

    Robot kwam 1x bijna vast te zitten en de hond moest een keer vluchten voor de robot of z'n staart werd kort gemaaid.
    Kortom zeer vermakelijke race. Zelden zo'n productieve F1 Race gehad.
     
    Grave, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik denk sowieso dat dit het saaiste seizoen in de Formule 1 ooit is. Hands down.
    Ja 2002 en 2004 waren saai, maar toen had je nog trommelvlies vernietigende motoren en banen met gras en gravel. En toen regende het nog wel eens.

    In 7 van de 8 races hebben we dezelfde mensen in de top 5 gehad. Het constructeurs kampioenschap met de oude puntentelling?:

    Mercedes 123
    Ferrari 50
    Red Bull 29
    McLaren 3
    Renault 1
    Haas 1
    Racing Point 1

    Ongekend.
     
    Grave vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]

    Leave Formula One alone!1!
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je vergeet de punten van Willia....... oh wacht.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat gaan dit seizoen een hoop mensen doen inderdaad.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    In Schumacher's meest dominante seizoen (2002, 100% podiumscore) had hij na 8 races 70 punten. Hamilton staat nu, wanneer we dezelfde telling hanteren, op 72.

    Gelukkig is er ook MotoGP dit weekend.
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    En dan te bedenken dat wij tijdens de test weken allemaal wel goede hoop hadden dat de Mercedes dominantie eindelijk keer wat minder zou worden. Zouden ze daar nu echt zo aan het sandbaggen zijn geweest of hebben ze de auto tussen de tests en Australië dusdanig verbeterd?
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [​IMG]

    Maar goed, het was natuurlijk erg hip om de F1 tegenwoordig saai te noemen dus dat doe ik dan ook maar niet :p
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Die rij gaat helemaal grijs worden dit jaar. Laat wel weer de totale dominantie van Mercedes zien de laatste jaren, is nog nooit zo extreem geweest. En geeft nog niet eens het hele plaatje weer. Het verschil is zo groot. Ze winnen niet met tienden maar met groot overmacht.
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Plaatje maakt vooral duidelijk dat dominantie in de F1 van alle tijden is.
     

Deel Deze Pagina