Als je gewoon met 'randoms' raced wordt het meeste text-chat gebruikt (ik heb zelf 2 sneltoetsen op m'n stuur: Sorry! en Thanks!). Die eerste als ik een tikje uitdeel of in de weg rijdt, en die tweede als iemand in z'n outlap mij in m'n hotlap netjes voorbij laat. Sommige gebruiken public voice chat (zoals in elke Xbox lobby als je niet in een party zit).
Bij Tweakers is er een TeamSpeak servertje opgezet die je altijd kan joinen (ook buiten de race avonden om). Je werkt verder niet met party's/invites in de game: je kunt gewoon op 'Leagues' drukken, en dan zie je daar vanzelf de lobby van jouw league verschijnen als hij online komt, en die kun je ook weer joinen/quitten zovaak je wilt.
Private lobby opzetten in iRacing kost wel geld dacht ik. Not sure tho. Tweakers werkt met donaties. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik gewoon met z'n alle dan daar aansluiten dan zelf iets opzetten. Dan heb je gelijk lobby's met 20+ man en kun je meedoen op zondag en/of maandag.
Ohja goeie
@GoldPwnageNL ! Dit is mijn refferal link:
https://www.iracing.com/membership/?refid=403468
Kan ik weer auto's en banen kopen
De drang naar georganiseerd cup-racen is in iRacing overigens veel kleiner dan met Project Cars. Het hele succes van iRacing is namelijk gebasseerd op het eigen cup-systeem. Je kunt elke avond meedoen met een cup naar keuze, met een volle lobby met allemaal mensen van jouw niveau. Je joined niet 'zomaar' een random lobby op een random tijdstip. Je joined bijvoorbeeld om 21.00 uur, 22.00, 23.00 etc. de race die je wil doen samen met 100 andere, en je wordt dan door de game ingedeeld met zo gelijk mogelijke tegenstanders. Elke baan-auto combinatie blijft 1 week staan. Als rookie begin je waarschijnlijk in de Mazda MX-5 cup en dan rijdt je dus elke avond 1 week lang dezelfde race.
Klik om te vergroten...