1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Spin verstappen na een tikkie, met nog 3u34 te gaan
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    GTE is nog heel spannend. Verstappen op p2 op 10s van de leider, en langzaam dichterbij kruipend. P3 daar 30s achter en p4 daar een minuutje achter.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik ben een beetje vreemd gegaan O-)

    Ben steeds fanatieker aan het worden met iRacing en heb dit weekend voor de 2de keer meegedaan met de Audi TCR cup van Tweakers. Het eerste weekend had ik het zwaar qua consistentie, maar begin het bandenmodel van iRacing steeds beter door te krijgen, en heb gisteren m'n eerste podium daar weten te pakken :) Voor de liefhebbers hier een filmpje van hoe het in die cup er aan toe gaat: (ik ben die auto met turquoise achterkant, gele zijkant/velgen die eigenlijk de hele race 1 plekje voor 'de filmer' rijdt).

    Op 12.05 raak ik het podium even kwijt, maar ik geef me niet zomaar gewonnen :cool:
    Op 14.52 kun je zien dat ik moet zwoegen in de slotfase om 4 auto's achter met te houden



    Er wordt zo heerlijk geraced daar!
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Gaaf hoor! Rijdt het heel anders dan bij Project Cars? Jammer dat mijn PC/laptop gedateerd is, had het graag uit willen proberen.

    Dit weekend ga ik wel mee doen met een outdoor kart cup, ben benieuwd of ik een beetje mee kan komen.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heel gaaf @Jimmy J.

    Ik ben nu toevallig ook bezig met het samenstellen voor een pc, gericht op pc-racen (met name iRacing en rFactor) :) Wie weet tot binnenkort ;)
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Niet heeeel erg. In iRacing is het allemaal wat meer gelikter/smoother. Force Feedback lijkt met een hogere frequentie te worden doorgegeven en met meer detail. Je moet zelf wat mooier rijden (minder 100% remmen, soepelere stuurinput e.d.) terwijl je in Project Cars meer kan gooien en smijten. Project Cars is een tikkeltje meer met controller-input (lees: 100% stuur/gas/rem input) in het achterhoofd gemaakt zeg maar. Maar in grote lijnen zijn het beide sims, en is het beide hetzelfde. Verschilt voor beide games ook weer per auto die je kiest. M'n inputs kun je hier mooi zien aan de onderkant met die voorwiel aangedreven TCR.

    Het sim-gehalte wordt vooral vergroot doordat je geen fouten mag maken. Elke off-track, elke spin en elk contact harder dan een beetje schaven wordt bestraft en is slecht voor je rating. Zelfs als je in je eentje een kwalificatie rijdt wil je niet spinnen of off track gaan (net als in het echt eigenlijk). Ook kun je niet time-trialen zoals in Project Cars (crash > restart > crash > restart > etc.). Als je crasht moet je eerst een nieuwe auto aanvragen en dan moet je weer met koude banden vanuit de pits vertrekken. Voordat ze warm zijn kan het zo pas 4 ronden later zijn voordat je weer je snelste tijd kan aanvallen. Tijdrovend (en soms frustrerend) maar... net als in het echt.

    Het online niveau is wel een factor 10 'professioneler' dan Project Cars. Je wordt ingedeeld met mensen met ongeveer dezelfde rating, en een niet-remmen-voor-bocht-1-coureur kom je nooit meer tegen. 90% rijdt zeer fair en probeert geen contact te maken (ivm met die rating weer). Ik zit nu eigenlijk altijd in de zogehete top-split (van alle 100+ mensen die zich aanmelden voor een race, kom je dan bij de beste 12 à 15 te zitten) en winnen is zeer, zeer pittig. Je komt al snel tussen de doorgewinterde iRacers of real-life coureurs te zitten. Met Project Cars vond ik het altijd kut als ik het podium niet haalde, maar hier ben ik soms echt blij met een zwaar bevochte P6. Iedereen om je heen heeft ook aardig wat geld in de game en zijn hardware zitten, dus iedereen is serieus en je treft nooit iemand die half dronken op de bank met een controller in z'n handen zit.

    Weet trouwens niet HOE oud je PC is, maar iRacing is niet veeleisend. Je zit al snel boven de framerate van Project Cars ;) Ik heb een 1660 Ti in een kist uit 2014 geduwd en draaide gelijk 195 fps met alles op max.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
  7. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Met de promo code: PRHotlaps kan je voor 5 euro 3 maanden proberen

    Heb hem net geactiveerd en ga vanavond het spel installeren
     
    B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    En en en? :p
     
  9. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Haha nou ik kreeg een error bij het kopen. Dus heb support een mailtje gestuurd. Even afwachten dus.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hoe werkt dat met onderlinge communicatie en dergelijke? Of is dat er niet?
    Ik wil namelijk best wel nadenken om ook over te stappen naar IRacing (ik zoek namelijk nog een reden om een goede PC te bouwen :p).
    Als we het cupracen kunnen continueren en een duidelijkere toekomst kunnen bieden door over te stappen naar PC, dan vind ik dat niet erg. De markt op Xbox is namelijk wel heel klein aan het worden.
     
  11. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Meestal gebruik ik Discort als ik wil praten via de pc, maar Xbox heeft een Windows 10 app waarbij je op je pc gewoon in een party kan gaan. Die gebruikt dan je mic van je headset en werkt erg goed. Hoef je ook geen mensen opnieuw toe te voegen want die staan al in de vrienden lijst!

    Daarnaast heb je helemaal niet een krachtige machine nodig om het spel te draaien.
     
  12. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Het is nog gelukt, heb nu 3 maanden iRacing! voor 5,78 USD

    Als er mensen in de toekomst ook gaan aanmelden voor iRacing zouden die gene dan dat via deze link kunnen doen:
    https://www.iracing.com/membership/?refid=408227

    Had ik ook wel bij jou kunnen doen Jimmy J. maar wist het er voor nog niet.

    Vanavond installeren
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Als je gewoon met 'randoms' raced wordt het meeste text-chat gebruikt (ik heb zelf 2 sneltoetsen op m'n stuur: Sorry! en Thanks!). Die eerste als ik een tikje uitdeel of in de weg rijdt, en die tweede als iemand in z'n outlap mij in m'n hotlap netjes voorbij laat. Sommige gebruiken public voice chat (zoals in elke Xbox lobby als je niet in een party zit).

    Bij Tweakers is er een TeamSpeak servertje opgezet die je altijd kan joinen (ook buiten de race avonden om). Je werkt verder niet met party's/invites in de game: je kunt gewoon op 'Leagues' drukken, en dan zie je daar vanzelf de lobby van jouw league verschijnen als hij online komt, en die kun je ook weer joinen/quitten zovaak je wilt.

    Private lobby opzetten in iRacing kost wel geld dacht ik. Not sure tho. Tweakers werkt met donaties. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik gewoon met z'n alle dan daar aansluiten dan zelf iets opzetten. Dan heb je gelijk lobby's met 20+ man en kun je meedoen op zondag en/of maandag.

    Ohja goeie @GoldPwnageNL ! Dit is mijn refferal link: https://www.iracing.com/membership/?refid=403468
    Kan ik weer auto's en banen kopen :+

    De drang naar georganiseerd cup-racen is in iRacing overigens veel kleiner dan met Project Cars. Het hele succes van iRacing is namelijk gebasseerd op het eigen cup-systeem. Je kunt elke avond meedoen met een cup naar keuze, met een volle lobby met allemaal mensen van jouw niveau. Je joined niet 'zomaar' een random lobby op een random tijdstip. Je joined bijvoorbeeld om 21.00 uur, 22.00, 23.00 etc. de race die je wil doen samen met 100 andere, en je wordt dan door de game ingedeeld met zo gelijk mogelijke tegenstanders. Elke baan-auto combinatie blijft 1 week staan. Als rookie begin je waarschijnlijk in de Mazda MX-5 cup en dan rijdt je dus elke avond 1 week lang dezelfde race.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2019
    B Tender, Kimi NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Nu ik toch een huis gekocht heb met een mancace op zolder, wel vlakbij Ruinerwold dus kan altijd nog ergens in de kelder duiken, zit ik wel te twijfelen om komend jaar eens een pc te gebruiken voor sims (microsoft flight en iRacing). Mijn vriendin heeft nog wel een gamelaptop staan voor haar werk die ik kan lenen op een avond :) Denk dat ik dat eerst maar eens ga testen of ik alles werkend zou krijgen via de laptop (thrustmaster stuur aansluiten + laptop op tv aansluiten).
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vermoed dat de nieuwe Microsoft Flight Simulator tzt een aanzienlijk dikkere pc gaat vergen dan iRacing, of niet?
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja vrees het wel maar is ook speelbaar op Xbox dus niet persé noodzakelijk om direct daarvoor te upgraden.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Volgnes mij zelfs voor Game Pass! :)
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Klopt zeker weten. En veel techniek is streamingdata dus hoop dat het er net zo mooi uit kan zien als op een mid-end pc.
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    GODVERDOMME IK MOET EEN GAME PC HEBBON!
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gelukkig bestaat iRacing pas zo’n 10 jaar, dus je hebt bijna niks gemist al die jaren op Xbox. :+
     

Deel Deze Pagina