1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat zijn wel budgetten incl. de topsalarissen. Die vallen buiten de budgetcap.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030


    Niet de discussievideo die ik vandaag had verwacht van Autosport, maar deze is ook erg boeiend.
    Als jullie nog geen Autosport kijken, je mist echt wat. Goede analysevideo's, leuke discussies, interessante geschiedenis en de video's met Giorgio Piola (Italiaanse journalist en kan geweldig tekenen) zijn echt geweldig. Hier een aantal van mijn favorieten.




     
    Bobst27 en B Tender vinden dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Precies dit inderdaad. Al valt zoveel buiten die cap, dat echt enkel Mercedes, Ferrari en Red Bull door de cap geraakt worden. En dan valt het nog te bezien in welke mate, want nu er een cap is weet je zeker dat men creatiever met budgetten om zal gaan.

    Ik denk dat er in de praktijk weinig zal veranderen. De budget cap zal er enkel voor zorgen dat de kosten niet al te extreem zullen worden. Op zich is dat al een goede zaak, want menig raceklasse zijn op een dergelijke manier kopje onder gegaan.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit dus, wordt een wassen neus. Leuk als schijn richting publiek maar totaal onmogelijk om te controleren. Geen enkele accountant die dat kan aftekenen met een hoge mate van zekerheid.

    Zelf ook werkzaam bij een van de big four?
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wel in de audit, maar op een wat kleiner kantoor.
     
  6. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Weet iemand hoe dat nu zit met het vermogen van Ferrari? Waarom zijn/waren ze zo snel? Ik hoorde olaf zeggen dat dat nu niet meer mag maar wat hebben ze precies gedaan dan?
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat weet, behalve de mensen van Ferrari natuurlijk, eigenlijk niemand echt zeker (al lijken sommige van Red Bull het nu wel te weten, wat ook de gewaagde uitspraken van Verstappen verklaart). Olav weet het in ieder geval zéker niet.

    Men weet niet eens zeker of het gerelateerd is aan de verbrandingsmotor, de turbo en/of het MGU-H & K gebeuren, maar er wordt gestuurd in de richting van het manipuleren van de fuel flow meter. Illegaal meer brandstof kunnen gebruiken dus (vooral tijdens de Q, want tijdens de race heb je naast de fuel flow, ook nog te maken met een max aantal liter dat je gedurende de hele race mag vebruiken). Dat de legiteit in twijfel wordt getrokken speelt als sinds juli.
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nog een analyse over 2021 van Autosport


    En nog een boeiende video van Chainbear, maakt ook hele goede video's.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Gasly/Kvyat ook bevestigd.

    Alleen het Williams stoeltje nog, die hoogstwaarschijnlijk voor Latifi gaat zijn.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Inderdaad, dachten we dat Max snel promotie kreeg naar Redbull. Half seizoentje en Albon is er.
    Ik weet niet of hij per se meer talent of snelheid heeft dan Gasly maar ik vind hem gewaagder in zijn inhaalacties. Heeft daar simpelweg meer lef in dan Gasly. Gasly was, wellicht door de druk bij Redbull, te timide.
     
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    qua personality past Albon ook beter bij Max dan Gasly. Iets meer lef inderdaad en wel heel rustig en kalm in de communicatie voor zover wij dat mee krijgen. Denk ook dat er in potentie meer in zit dan een Kvyat want die is de laatste races niet heel veel sneller dan Gasly dus daar schiet je niet echt veel mee op. Hoop alleen dat Albon het komende seizoen in de races ook maximaal 2-3 tienden van Max zit want dan heb je er ook nog wat aan qua strategie. Nu is het gat nog net niet klein genoeg om het de 2e Ferrari of Mercedes echt moeilijk te maken.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vind Gasly sowieso beter dan Kvyat. Laatste paar races heeft Kvyat ook weer een paar ouderwetse torpedo acties. Hij zit er puur door gebrek aan nieuwe instroom uit het Redbull programma.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Net via de sms binnen gekregen van de broer van @Yellow 13

    Gerucht:

    Nederlander Rinus van Kalmthout gaat volgend jaar Indycar rijden voor het team van Ed Carpenter, met als teamgenoot.... Nico Hulkeberg! Nico gaat dan alleen de wegraces doen, en Edje zelf de ovals. Rinus het hele seizoen.

    Zou tof zijn, een jong Nederlands talent in de Indycar!
     
    Racerblade01, Tyrant, Kimi NL en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Die kan het weten!
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoe is de verdeling ovals/wegraces volgend seizeon. Zou Hulkenberg op voorhand al kansloos zijn voor de titel of valt het wel mee?
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    5 ovals, 12 road courses.

    Of hij kansloos is weet ik niet. Puntentelling van Indycar is mij persoonlijk wat te vaag. Volgens mij kun je door het winnen van de Indy 500 behoorlijk wat punten in de wacht slepen bijvoorbeeld, of door daar lang aan de leiding te rijden enzo.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Kimi NL : Hou nou eens je mond jongen.
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zou trouwens wel gek zijn als hij de Indy 500 ook laat schieten al weet ik niet of hij zonder oval experience wel een kans zou maken
     
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De Hulk schijnt het niet zo met ovals te hebben (en Ed juist weer niet met circuits). Ed is daarnaast natuurlijk een Indy 500 veteraan (met 3 pole positions), dus snap opzich de verhouding zo wel dan.
     

Deel Deze Pagina