Ik las dat ze op basis van hoe deze game wordt ontvangen ook een flat screen Half Life 3 willen doen. Dat is dus goed lame, want VR is nog steeds zo niche dat de nummers super slecht gaan zijn, en dan zeggen ze, aah, niemand vind Half Life nog leuk, dus er komt geen deel 3, doei.
Wat een onzin. Ze hebben deze als een system seller ingezet voor hun VR hardware en ze gaan naar natuurlijk niet vergelijk hoe deze game verkoopt onder alle gamers, maar alleen de groep die VR heeft. Die gaan de game allemaal kopen (lees de subreddits maar) en dan kom je goed uit hoor!
Denk dat dit best wel een niche binnen een niche is hoor. De groep mensen met VR is nog altijd gelimiteerd, en niet iedereen die wel in die markt zit, is geïnteresseerd in een Half Life game.Ee hoop mensen hebben de eerdere Half Life games niet eens gespeeld.
Wanneer de mensen die al over VR beschikken de game kopen is het toch niet echt meer een 'system seller'?? ..enkel nog een volwaardige VR game dan. (zou ook eens tijd worden) Win je alleen amper nieuwe consumenten mee in mijn ogen... Echter neem ik aan dat ze dit ontwikkelen puur en alleen met het oog op de Valve Index VR Kit, om deze te kunnen promoten, en verkopen. (die heb je volgens mij wel nodig voor een optimale ervaring) Heel even was zelfs mijn interesse in VR weer lichtjes aangewakkerd, want de gameplay beelden en sfeer zien er gewoon tof uit, totdat ik de aanschaf prijs zag op Steam... (game zit trouwens wel inbegrepen bij een hardware bundel, helemaal gratis ) Precies wat ik ook denk. (daarbij lijkt de nieuwe generatie gamers ook vrij weinig met Half Life te hebben zoals ik helaas te vaak terug lees in reacties op het web) Wil best investeren in een hobby. Maaar VR-sets zie ik nog steeds als iets optioneels waarmee je maar deels van je 'game tijd' kan invullen. Dan is het toch wel een héél duur speeltje wat voor de meeste mensen ook ver buiten het beschikbare budget zal vallen.
Ooh dat zeker. Het is ook goed dat er eindelijk een echt grote titel komt. Maar het gaat momenteel met deze marketshare gewoon niet winstgevend zijn en dat kan best wat problemen geven voor toekomstige grote VR producties.
VR is gewoon 'de toekomst'. Daarmee bedoel ik noet dat het gamen zoals we het nu kennen gaat vervangen (absoluut niet), maar in sommige gevallen is het gewoon een compleet nieuwe manier om media te ervaren, en in bestaande genres biedt het een nieuwe ervaring. Dan is het goed dat er nu al devs mee bezig zijn om daarin op software gebied stappen te zetten, en een grote titel als Half-Life helpt dan natuurlijk om die ervaring aan het mainstream publiek te helpen verkopen. Zoals ik al vaker heb aangegeven, VR op PS4 is nog 'net niet', wat mij betreft, maar ik verwacht dat het next-gen wel degelijk alle potentie waar kan maken, qua hardware. Ik begrijp ook dat veel mensen veel enthousiaster waren geworden van een echte Half-Life 3 aankondiging, maar ja, het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
Dat weet je niet en lijkt mij puur giswerk. Zie reactie Yi-Long. VR heeft een toekomst, maar de massa applicatie van gaat heel langzaam en het is ook de vraag of je alles in een VR wereld wilt stoppen. Het is natuurlijk ook een kwestie van "omdenken".
Ooh dat weet ik wel hoor, marketshare is echt mini vergeleken met totale console of pc gaming community.
Laatste keer dat ik een flightsim heb gespeeld moet ong. 20 jaar geleden zijn. Dit product project volg ik wel al enige tijd en ziet er bijzonder indrukwekkend uit.
Doen we aan simracen of doen we aan simracen? Hoe denk je dat ik naar de desbetreffende circuits toe ga?
Ja dat scheelt een hoop. PC kent deze technologie al jaren. Systeem opgestart in 5 seconden, games vaak niet langer.