1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat voor een motor is het nou geworden in de Z4?
    Zolang je maar nooit besluit er een hardtop op te zetten, wordt zo'n eerste generatie Z4 nooit lelijk!
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De 2,5 liter 6-in-lijn. Man, dat zie je toch als kenner!
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    OH MY GOD!
    Ik heb voor mijn 28e verjaardag maar een bejaardenwoning aangevraagd. Ik word oud en traag.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    En dik :whistle:
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    zo toepasselijk voor Kimi.

    Is inderdaad de 2.5 en moet zeggen dat het vlot genoeg is op het nat want rotondes gaan al redelijk dwars. Zit alleen nog een c merk band onder run flats en daar word ik niet heel blij van. Twijfel nu welke all season ik er na deze set onder ga leggen.

    Dinsdag al lichte paniek toen mijn dakmotor opeens niet thuis gaf. Die ligt redelijk los in de kofferbak ivm als oplossing voor water wat op de orginele plek kan komen te staan. Maar woensdag functioneerde alles weer prima en de kap weer 4x open en dicht kunnen doen. Blijft toch altijd een zwakkere plek zo'n kapje en bijbehorende onderdelen. Laten we het maar op de charme van een iets oudere auto houden
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Overweeg je echt all season banden? Zijn banden die nergens in uitblinken.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Eens. Zou ik ook nooit onder zo'n auto zetten.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hear hear!

    Gewoon fatsoenlijke zomer sloffen onder doen. Waarom we daar massaal in Nederland op rijden ontgaat mij volledig. En géén run-flat.
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Bij bandenconcurrent (zelf tijdje terug ook banden besteld en laten monteren) is momenteel Black Friday actie.
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Omdat we bang gemaakt zijn. Het gros denkt echt dat ze onder de 7°C ineens pats boem meer grip op een winterband hebben.

    Een goede zomerband biedt in Nederland op 360 van de 365 dagen van het jaar meer grip dan een winterband. Alleen op sneeuw is een winterband in het voordeel, maar hoe vaak moet je meer dan 3 bochten rijden voordat je op een 'hoofdweg' uit komt die perfect gestrooid is?

    Ik zou alleen winterbanden nemen als je weet dat je in de winter de grens over moet. Maar da's puur verzekeringstechnisch.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    En met beetje winters weer helpen de all season ook niet.
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb doodsangsten uitgestaan met mn achterwiel aangedreven 116i zonder winterbanden.
    Kwam ook gewoon niet van zn plek.
    Toegegeven, dat waren 3 of 4 dagen in de winter.
    En vorige week overgestapt op een M135i dus dat zal er niet beter op worden

    Denk toch dat ik een setje laat monteren. Iemand suggestie voor een bandenmaat?
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360


    Schrap a.u.b. je All-season idee.
    Sportieve auto schreeuwt om een sportieve band zonder RFT. RFT zijn te stug en maakt het al gauw onaangenaam.

    Persoonlijk zweer ik bij de Michelin PS4! Transformeerde de Z4 van mijn vader echt substantieel qua instuurgedrag en nerveusheid. Heb ze inmiddels ook onder mijn BMW en onder de Amarok (SUV variant, beter stuurgevoel mijn reet op zo'n ding. Maar ik vond het profiel mooi en ze zijn stil).

    5x120 zoeken op marktplaats levert genoeg OEM BMW setjes velgen op die prima onder een Z4 staan.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Welke velgen zitten er nu onder? 18"? 19"? 20"?
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik rijd ook naar volle tevredenheid op Pilot Sport 4 (op de vooras, wel zo handig met zo'n zwaar diesel blok ruim vóór de vooras). Echt een groot verschil t.o.v. van de Conti SportContact 5 die ik daarvoor had. Véél meer grip, vooral rotondes zijn een stuk leuker geworden om te hoeken :) Nadeel is er overigens ook, de levenduur is niet gewelldig (logisch natuurlijk). Na ruim 30.000km zijn ze nu echt wel op (en dan rijd ik vrij veel file, snelweg, stadsverkeer).
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    De standaard wielen. 18"
    Kleine toevoeging. Ik heb van mijn 116i nog de wielen liggen. Ook 18"
    Dat moeten de winterspelen worden
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb op mijn vorige set PS4 SUV op de Amarok bijna 40.000km gehaald. Vond ik zeer indrukwekkend met al dat gesleep, getrek en geploeg.

    225/45R18

    Gewoon omdat een veel voorkomende, dus goedkope, maat is.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Nice! Pics?
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je hebt zomerbanden, en je hebt zomerbanden. Wanli maakt ze ook, maar daar sta je doodsangsten op uit ja. Ik weet niet welke eronder zaten?

    Ik zweer zelf ook bij Michelin. De Focus staat op Super Sport, maar de Clio hiervoor had SP4's en dat was ook fijn hoeken ja. Levensduur vind ik erg lang voor de grip die ze bieden. Ook een paar rondjes circuit kunnen ze makkelijk hebben zonder gelijk aan gort te zijn.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat waren pilot sport van michelin. In de winter geen feest.

    Zou ik moeten maken

    Thanks. Ga er naar kijken
     

Deel Deze Pagina