1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Show je cockpit

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Jimmy J., 8 jan 2019.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Kijk aan, dat is een tijd geleden! Tof :)

    Ik zit in hetzelfde schuitje al jij. In de zin van dat het enorm kriebelt om mijn huidige setup (Thrustmaster TX + wheelstand) te gaan upgraden. Met als doel ook racen op de PC. De eerste aankoop is al binnen, een setje Fanatec pedalen met loadcell voor het remmen i.p.v. een simpel veertje (type Clubsport V3 ) :+

    Ik ben niet van plan om op korte termijn mijn stuurtje te gaan upgraden, omdat er al genoeg hoge kosten aan zitten te komen. Denk hierbij aan een zogenaamde modulaire 80/20 rig. En dan moet alle andere shit er natuurlijk ook direct bij, zoals een racestoel, een scherm, plankje voor je toetsenbord, etc-etc-etc. Echt leuk zo'n hobby o_O

    Ik kan je wel één tip geven, ga NIET bij @Jimmy J. langs om zijn setup uit te proberen. Want dan ben je fucked en is er eigenlijk geen weg meer terug... :'-(
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2019
    Bobst27, Jimmy J. en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @noriCeramic

    Heb je Gran Turismo Sport op de PS4 ook uitgeprobeerd? Ik vind dat namelijk een steengoede racegame. De online opzet is gelijk aan die van iRacing (kwam ik laatst achter) en mijn ervaring is dat heel goed en fair gereden wordt, als je eenmaal een fatsoenlijk safety-rating hebt opgebouwd.
     
  3. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Haha ja ik race wel eens bij een vriend die ook een aardige setup heeft, dat helpt zeker niet. En afgaande op de foto's staat binnenlopen bij Jimmy gelijk aan jezelf in de schulden werken ;)

    Welke 80/20 rig heb je op het oog? Ik las dat de Sim Lab TR1 goed schijnt te zijn. Maar wat je zegt, er moet dan van alles bij. Rig, stoel, monitor / VR, plankje etc.. Kom je al gauw op 1500 euro uit volgens mij.. Dan nog een goede setup met wheel / pedals, zit je ook alweer op 600 minimaal. En dan te bedenken dat ik nu nog geen PC heb.

    Misschien moet ik ergens toch maar weer naar een wat minder geavanceerde setup gaan kijken :+

    GT Sport wel eens in PS VR gedaan. Nooit online, dat niet.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik zit zelf te kijken naar de GT1 Evo van Sim Lab. Maar dat is eigenlijk vooral omdat men er over het algemeen erg tevreden over lijkt te zijn en Jimmy er ook erg over te spreken is ;) Ik zie wel dat ze tot 1 januari 2020 geen aankopen meer verwerken (zal wel erg druk zijn geweest gedurende Black Friday), dus als je snel wilt racen moet je nu even ergens anders zijn :)

    Wat betreft de kosten; dat is inderdaad het GROTE nadeel. Het loopt enorm in de papieren. Maar ik probeer het naar mijzelf te verdedigen dat zo'n rig (met goed zittende racestoel en de hele shizzle) easy 10 jaar en langer mee zal gaan. Er zijn alternatieven, maar dan wordt het wel een behoorlijk compromis. Je kunt zelf zo'n rig in elkaar gaan knutselen van hout enzo (mits twee rechter handen, die ik absoluut niet heb :whistle:) maar je mist dan wel veel stijfheid en dus gevoel bij het racen. Ook kun je een autostoel van de sloop halen of iets dergelijks, maar dat zit dan weer niet zo lekker strak als een racestoel. Een scherm (of VR) heb je sowieso nodig, net zoals een degelijke PC. Etc-etc-etc.

    Ik vind het zelf ook ontzettend veel geld, maar weet dat ik spijt ga krijgen als ik het halfjes aan ga pakken. Dan maar even hard bloeden. En gewoon wat minder geld uitgeven aan de vriendin, toch geen tijd meer voor door al dat simracen ;););)

    Wat betreft GT Sport, beetje off-topic natuurlijk, dat is online ontzettend vermakelijk. In het kort: iedere week 3 verschillende races om uit te kiezen (en allerlei kampioenschappen, maar daar doe ik zelf niets mee). Meestal één GT3, één GT4 en één speciefieke auto (GT1 en GT2 komen ook voor, maar wat minder). Eén van de drie is bijna een half uur, met daarbij minimaal 1 pitstop als je competitief wilt zijn. De andere twee een minuutje of 20. Alles is fixed setup, dus lekker close racing. In de lange race kun je ook vanaf de start je banden compound bepalen en de hoeveelheid brandstof tijdens de pitstop (heeft dan dus ook weer invloed op wanneer je naar binnen gaat). Ik heb meerdere keren een hele mooie undercut weten te realiseren door eerder naar binnen te gaan dan noodzakelijk toen ik achteraan een grote groep reed :)
    Het werkt met een Driver Rating (hoe snel je bent) en een Sportmanship Rating (hoe netjes/veilig/sportief je rijdt). Je start uiteraard met lage ratings en dat is even ruk, want dan zit je met de langzame debielen. Maar daar ben je vrij snel uit. Als je eenmaal een nette DR hebt (ik rijd zeker niet mee met de top) en een hoge SR dan is het super leuk racen.
    Ik vind GTS dermate tof dat ik mijn toekomstige rig absoluut ook op mijn PS4 wil kunnen aansluiten. De combinatie van relatief laagdrempelig (want fixed setup), de fijne racen in de lobbies met hoge SR en ook de prachtige visuals én geluid (jaja, deze GT heeft wel goed geluid, in tegenstelling tot alle voorgaande delen) maakt het naar mijn mening een top racegame. De community er omheen is ook gigantisch inmiddels, dus je kunt helemaal los gaan bij het uitzoeken van livery's en dat soort zaken. Ook op dat vlak ligt de lat erg hoog.

    Ik heb zelf inmiddels 2x GTS op disc én digitaal (don't ask :F:), dus als je GTS wilt proberen met je Thrustmaster T300 dan moet je maar even gil geven, dan stuur ik wel een disc naar je op.
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ieder voor zich natuurlijk, maar sim-racen is zoooooo goedkoop vergeleken met het echte werk. Zelfs al 'investeer' je €5.000,- in je rig.
    Verder denk ik dat, qua hoeveel uur je erin steekt (ook ieder voor zich weer natuurlijk), het een aardige bang for buck is vergeleken met andere hobby's.

    Maar het kan hard gaan ja, dat ontken ik niet :+
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    True, maar dan moet je eigen cashflow wel toereind zijn natuurlijk 8) Beetje sneu om aan de magnetronmaaltijden te gaan omdat je een dikke rig hebt staan :+
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hmm. Heeft Sim-Lab geen magnetron-houder in het assortiment?
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Isn't she pretty?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat een beest van een wiel yo.
     
    RemcoM, B Tender, Alexknl en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    :cool::cool::cool:

    Ik vind het blauw echt super gaaf staan!

    Heb je 'em ook al op de Xbox geprobeerd?
     
  10. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dik hoor!!
     
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Heel erg dik Jimmy! Ziet er echt super solide uit.

    @Rossi46 GTS klinkt wel echt als een serieuze optie! Zie dat de community daar online ook best aardig van is. Bijv op Reddit.

    Los van dat ik er best een hoop geld in wil investeren, wil ik dit niet direct in 1x doen. Na XBW Racing op de 360 en deels op de One heb ik namelijk best wat moeite gehad om weer het plezier terug te vinden en de juiste community te vinden. Toen reed ik ook nog met controller :+. Aan de andere kant, als het virus toeslaat dan wil ik sowieso meer.

    M'n plan is nu om een Fanatec bundle te kopen incl. loadcell en eerst nog op de PS4 te gaan racen. Dan tweedehands een playseat te scoren. Iets van een Playseat Evolution of soortgelijk. Enige wat ik me daarbij afvraag is of er geen flex in de rig zit dan met loadcell.. Anyway, als ik dan toch op een 80/20 wil overstappen dan verlies ik minder op de playseat aangezien ik die dan toch al tweedehands heb gekocht.

    Mocht alles bevallen dan koop ik van de zomer wel een PC :D
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat versta je onder de juiste community? :) Wil je het semi-serieus aanpakken, dan ontkom je denk ik niet echt aan simracen op de PC, denk ik. Sinds een paar weken verdiep ik me daar wat meer in en kom er achter dat er echt heel veel is. Mooi voorbeeld; via Tweakers is er een soort 'Iracing cup' met een heel vol veld. Afgelopen week 39 man geloof ik. En dat is dan dus puur via Tweakers op een private server. Maar daar kan @Jimmy J. je meer over vertellen :)
    Buiten iRacing heb je ook nog Assetto Corsa (en Competizione, is een aparte game), Raceroom, Automobilsta, rFactor 2, etc. Er is echt veel. Maar volgens mij is de community van iRacing by far het grootst.

    Zoals gezegd is GT Sport op de PS4 een serieuze racemgame, met heel veel spelers. Online dus super goed in elkaar, naar voorbeeld van iRacing. Ik heb ALTIJD een volle lobby gehad (in de zin van 12-15 auto's of meer). Ik moet erbij zeggen dat het volgens mij bijna altijd met fixed setup is (behalve benzine en bandjes), dus is de drempel is laag. Valt ook echt goed te spelen met controller (doe ik, tot nu toe, zie stukje hier onder*). Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit echt kampioenschappen of dergelijke gedaan heb zoals we op XBW doen. Is ook niet echt nodig door de volly lobbies, maar het is daardoor wel wat anoniemer. Kan overigens vast wel hoor, maar ik heb er zelf gewoon nooit naar gezocht.

    *Op advies van Jimmy ga ik een DriveHub kopen (nog steeds niet gedaan). Daarmee kun je zo ongeveer alle sturen en pedalen op alle systemen aansluiten. Dus ik kan daarmee met mijn TX (Xbox) op de PS4 racen. Andersom kun je dan met de T300 (PS4) op de Xbox racen. En ook alles op de PC uiteraard, maar dat kan sowieso wel dacht ik.

    Wat betreft je idee van de Playseat met LC pedalen. Er is iemand op Tweakers die nu met een Playseat Challenge en LC-pedalen rijdt. Dat lijkt nog best prima te gaan. Op die manier ontstaat een relatief low-budget oplossing om met LC-pedalen te gaan rijden.
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Mijn Playseat Evolution (alcantara) staat in de verkoop O-)

    *al moet ik wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat de pedal-plate van een Evolution (en een Revolution) gaat doorbuigen met een loadcell. Als je zelf niet handig bent adviseer ik dan een PS Challenge, want daar liggen je pedalen op de grond (en als je wel handig bent kun je vast iets fixen onderaan de pedalplate waardoor 'ie wel sterk genoeg wordt).
     
  14. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Community als in dat je wat vaker met dezelfde mensen aan het racen bent. Niet zozeer hoe dat hier op XBW altijd was, maar wel dat er een aantal mensen zijn die dezelfde klasses rijden en dus hetzelfde oefenen etc. Het voorbeeld wat je noemt met Tweakers is wel heel nice, met 39 man!

    Playseat met LC lees ik hele gemixte verhalen over. Zoals Jimmy aangeeft flext 'ie zonder customizen behoorlijk. De Challenge heb ik zelf gehad en daar flext het stuur echt enorm (met toen nog een T300). Snel tegensturen bij overstuur of iets dergelijks is dan geen pretje.
     
  15. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    [​IMG]
    [​IMG]
    Dit is mijn setup. :)
    Ik heb een UGX racesimulator advanced met thrustmaster tx leather edition en bijbehorende pedalen en pook.
    Ben wel erg tevreden met de UGX, voor zijn prijs echt een degelijk ding. Een stuk stabieler dan een playseat en inclusief stoel en tv mount. Kost nu via hun site €550, ik heb toen echt mega mazzel gehad omdat ze er bij de mediamarkt vanaf wilde heb ik hem toen voor €250 meegekregenO-)
     
    Rossi46, B Tender, Jimmy J. en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina