Wat versta je onder de juiste community?
Wil je het semi-serieus aanpakken, dan ontkom je denk ik niet echt aan simracen op de PC, denk ik. Sinds een paar weken verdiep ik me daar wat meer in en kom er achter dat er echt heel veel is. Mooi voorbeeld; via Tweakers is er een soort 'Iracing cup' met een heel vol veld. Afgelopen week 39 man geloof ik. En dat is dan dus puur via Tweakers op een private server. Maar daar kan
@Jimmy J. je meer over vertellen
Buiten iRacing heb je ook nog Assetto Corsa (en Competizione, is een aparte game), Raceroom, Automobilsta, rFactor 2, etc. Er is echt veel. Maar volgens mij is de community van iRacing by far het grootst.
Zoals gezegd is GT Sport op de PS4 een serieuze racemgame, met heel veel spelers. Online dus super goed in elkaar, naar voorbeeld van iRacing. Ik heb ALTIJD een volle lobby gehad (in de zin van 12-15 auto's of meer). Ik moet erbij zeggen dat het volgens mij bijna altijd met fixed setup is (behalve benzine en bandjes), dus is de drempel is laag. Valt ook echt goed te spelen met controller (doe ik, tot nu toe, zie stukje hier onder*). Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit echt kampioenschappen of dergelijke gedaan heb zoals we op XBW doen. Is ook niet echt nodig door de volly lobbies, maar het is daardoor wel wat anoniemer. Kan overigens vast wel hoor, maar ik heb er zelf gewoon nooit naar gezocht.
*Op advies van Jimmy ga ik een
DriveHub kopen (nog steeds niet gedaan). Daarmee kun je zo ongeveer alle sturen en pedalen op alle systemen aansluiten. Dus ik kan daarmee met mijn TX (Xbox) op de PS4 racen. Andersom kun je dan met de T300 (PS4) op de Xbox racen. En ook alles op de PC uiteraard, maar dat kan sowieso wel dacht ik.
Wat betreft je idee van de Playseat met LC pedalen. Er is i
emand op Tweakers die nu met een Playseat Challenge en LC-pedalen rijdt. Dat lijkt nog best prima te gaan. Op die manier ontstaat een relatief low-budget oplossing om met LC-pedalen te gaan rijden.
Klik om te vergroten...