1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Dedsec-NL

    Dedsec-NL Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    141
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik woon tegen Rotterdam aan maar is wel een andere gemeente. Gaat heel Rotterdam dan hiernaartoe komen om de boel af te steken?
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    fredfenster vindt dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hahahaha ... een vuurwerkverbod. Laten we overal de leut maar uithalen omdat een stel debielen het voor de rest weer verneukt. De politiek heeft blijkbaar echt niets beters te doen.

    Zeiken over stikstof, dan weer genderneutraal ... vuurwerkverbod.
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Een stel debielen? Volgens mij heeft elke stad/dorp/gehucht heel veel debielen. 2 dagen voor O&N kun je al nergens meer komen zonder het idee te hebben middenin WW3 te zitten.

    Namens alle honden en katten mogen ze die paupermeuk als eerste afschaffen wat mij betreft.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Is dat niet een beetje de oorsprong van de gehele wetgeving?
     
    Taab en Rampage vinden dit leuk.
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dan is het alsnog dat groepje debielen wat het voor degene die er wel verantwoordelijk mee om kan gaan verpest?

    En dat mensen een week voor O&N die meuk afsteken?

    Als ik vroeger (tijdens het afsteken) iemand zag lopen met een hond wachtte ik altijd. Dat stelde degene dan altijd op prijs ... als de hond uit zicht was; dan gingen we rustig verder. Als ik dan lees dat hulpdiensten bekogeld worden krijg ik de kriebels. Normen en waarden zijn heel ver te zoeken ... maar een algeheel verbod? Dat gaat me toch 'n tikkeltje te ver.

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1508101464/historisch-lage-co2-uitstoot-auto-s-in-ons-land

    Historisch lage co2 uitstoot ... eh?
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jep, de megolen verkloten het voor de rest die wel verantwoord met vuurwerk omgaan, zoals bij nagenoeg alles.

    Probleem is dat in tegenstelling tot 15 jaar geleden je niet één dorpsmegool hebt, die oom-agent om 12u 's middags eventjes vermanend toespreekt bij het lokale bushokje waarna de rust wederkeert in het dorp, maar dat tegenwoordig bepaalde wijken bijkans oorlogszone worden en onbegaanbaar worden door niet één maar honderden megolen.

    En er zullen ongetwijfeld gebieden zijn waar het met oud en nieuw nog prima toeven is maar je kunt moeilijk de rustige wijk wel toelaten om af te steken en het in de ellende-wijken verbieden. Want: 1) discriminasie en 2) verplaatsen van de ellende naar de normale dorpen/wijken.

    Iets met een samenleving die (lokaal) een beetje aan het kapotgaan is. En dat heeft afhankelijk van je politieke kleur dan weer allerlei oorzaken en oplossingsrichtingen.

    @Rampage
    Voel jij je dan geroepen om met Oud en Nieuw de orde te bewaren als agent/ambulancier in de foute wijken van de grote steden, of is dat gewoon 'part of the job' als je voor de politie kiest te werken.

    EDIT:
    niet dat er geen overlast zal zijn mét een vuurwerkverbod, maar handhaven wordt wel een stukje overzichtelijker.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ah. Gelukkig horen honden het na 10 meter niet meer. Ook als ze binnen zitten niet enzo. Chill man, bedankt!
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nee
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Joh, doe niet zo droevig.

    Mij hoor je ook niet janken als ik weer eens in een fout geplaatste drol ga staan van iemand zijn hond.
    Laat die beesten lekker binnen schijten; heeft de samenleving er ook geen last van. /s

    Die 8 uurtjes op zo'n dag dat er vuurwerk afgestoken mag worden ... daarna heb je weer 364 dagen rust.

    Heel vervelend inderdaad voor de honden/katten die er bang voor zijn. Daar kan je dan als baasje weinig aan doen behalve 'et beestje vertroetelen. Snap het hoor ... is niet leuk. Nogmaals; een algeheel verbod gaat nergens over.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Niet?

    Volgens mij komt het daar wel vaak op neer hoor:

    1) Er ontstaat een fenomeen..
    2) Sommige mensen misbruiken dat fenomeen terwijl anderen er wel verantwoordelijk mee omgaan.
    :cool: Er komt wetgeving over (inclusief overgangsregeling en uitzonderingen)

    Denk aan
    - auto's die 200kmh+ kunnen rijden
    - pistolen
    - btw-carroussel's
    - honden die op trottoirs poepen
    - geluidsoverlast in flats
    - plastig in GFT-bakken doen
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maat de oorsprong van wetgeving is veel ouder dan jouw voorbeeldjes.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daarom zijn het voorbeeldjes.

    Denk dat de oudste wetten een beetje neerkomen op 'gij zult niet stelen' en 'gij zult niet doden' e.d.. Drie keer raden waarom samenlevingen het nodig vonden om deze afspraken te maken... Niet voor die 9 goede appels, maar nav die ene rotte appel (denk ik).
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja maar echt. Als je het in een gemeente als Rotterdam verbiedt en je bent in 5 minuten in een naburige gemeente dan is die naburige gemeente toch helemaal fucked? Daarnaast is vuurwerk nog wel gewoon te koop want dat verbieden ze dan weer niet. Lekker hoor.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus je baseert je opvatting op die aanname over wat de oudste wettenzijn?

    Wie zegt dat samenlevingen het nodig vonden om die afspraken te maken? Vaak zijn die namelijk top down opgelegd vanuit autoriteiten als God of profeet, of de heerser over een gebied. Niet vaak werden ze via directe democratie overeengekomen.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Goed wat is dan de oudste wet?

    Edit
    Die suggesties van mij komen ook redelijk overeen met sommige van de tien geboden.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat is niet bewaard gebleven.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Goed wat is dan de oudste wet? Die suggesties van mij komen trouwens ook redelijk overeen met sommige van de tien geboden.

    Een god is in beginsel ook niet meer dan een bundeling van afspraken binnen een samenleving, evenals de afspraken die vervolgens binnen een religie(s) van die god gelden. Een profeet werkt binnen de macht en het vertrouwen die hij binnen zijn samenleving gekregen heeft.

    Je hebt mij niets over directe democratie horen zeggen ten slotte.
    Als Harrie telkens appels steelt in het dorp, kan de Topdown-dictator/profeet/god/baas/burgemeester toch prima topdown een wet maken 'je mag geen appels stelen', n.a.v. rotte-appel-Harrie?
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De oudste wetten zijn niet bewaard zijn gebleven... maar ik mag geen modernere wetten gebruiken ter illustratie van de stelling dat wetgeving veelal onstaat om het gedrag van rotte appels te ondervangen, omdat de oorsprong van wetgeving veel ouder (en verloren gegaan) is?

    Maargoed, zo wordt de discussie een beetje flauw natuurlijk... Interessantere vraag is denk ik:

    Wat is de oorpsrong van wetten, als het niet is 'omdat [anders] een stel debielen het voor de rest weer verneukt' om de woorden van @Rampage te gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2020

Deel Deze Pagina