Mooie tekst en een aantal zaken zijn zeker herkenbaar. Eén ding:
Wiens hobby, de jouwe of de onze? Niet iedereen gamed namelijk zo. Interessant genoeg is dit gedrag niet hobby gebonden; het is eerder een state of mind en uiteindelijk gewoon een keuze. Met bovenstaande gedrag beschrijf jij het overvloedig hamsteren van luxe goederen... of zijn het inmiddels wegwerp goederen? Je geeft zelf al aan dat de vrije tijd/HDD space al op is, dus waarom dan door blijven kopen? Vertel me niet dat je dit primair doet om de industrie te ondersteunen.
Ik heb overigens ook een backlog, maar ik heb sinds eind 2018 met mijzelf afgesproken dat voor elke game die ik koop ik minstens twee games uit mijn backlog wegwerk. En mijn game wishlist (primair Steam) heb ik teruggesnoeid van 100+ stuks tot maximaal 5 stuks. Maar ik had ook zogenaamde "voorraden" op andere vlakken, zoals Netflix en een stapel boeken die beiden continue groeiden. Zelfde actie/wijziging in mijn houding: stop met uitgebreid wishlisten om niet in de verleiding te komen (aanbiedingen) en waardeer alles wat je wel koopt. Dat houdt in: je neemt er de tijd voor, niet alleen het aankoopmoment maar ook het consumeren an sich. Bewuster consumeren, i.p.v. massa consumeren. Raar maar waar: je gaat ineens meer genieten van elk individueel moment, of het een game/boek/serie is etc. Baden in teveel weelde stompt af.
P.S. Mijn boekenstapel is inmiddels praktisch opgelost en mijn Netflix lijst is op één serie na leeg.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2020