1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Kan je beetje omgaan met Adobe dan? Ik edit mijn RAW vanuit Lightroom en daarna finalize ik het met Photoshop. Heb wel eens gewerkt met Capture One maar snel teruggegaan naar Adobe eigenlijk. Heb zelf dat pakket van 10 euro per maand (nu volgens mij 12 of 13 euro).
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nice pakket is dat inderdaad. PS en LR en 20 GIG aan cloud. Zelf een tijdje gehad, maar weer geannuleerd omdat ik er te weinig mee deed vooralsnog. Overigens is Elements 2020 ook zeker aan te raden en met oude licentie krijg je fikse korting op 2020. :)
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je moet niet per se kijken naar wat andere gebruiken, maar naar wat je zelf fotografeert. Lightroom is namelijk superieur in batch-bewerkingen. Capture One blinkt uit in tethered shieten en skintones. Als jij een serie van 400 foto's moet afleveren, geschoten met 2 verschillende camera's, dan is C1 een hel. En Photoshop ook.

    Voor simpele licht/contrast/helderheid functies voldoet bijna elk programma wel, en kun je bijvoorbeeld ook kijken naar het wat simpelere Luminar 4.
     
  4. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Capture 1 wordt voor Fujifilm camera's met X-trans sensor wel vaak als een iets betere RAW processor gezien. Het verschil zal niet bij alle soorten foto's goed zichtbaar zijn overigens en is in de nodige gevallen waarschijnlijk zelfs marginaal voor de gemiddelde gebruiker.

    Hebben beide pakketten niet een mogelijkheid tot een 30 dagen trial zodat je kunt proberen welke je intuïtiever vindt? Er zijn vast gratis beginners cursussen online te vinden om in die periode ook een goed beeld te krijgen of het iets voor je is. Het voordeel van Capture 1 is dat het op dit moment nog zonder abonnement te koop is in tegenstelling tot Adobe software.
    Zelf gebruik ik Adobe (LR en PS) en heb ik C1 nooit een serieuze kans gegeven dus kan ik er inhoudelijk weinig zinnigs over zeggen.
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik schiet eigenlijk alleen handmatig, heb een aantal oude OM mount lenzen uit 1979, begin jaren 80. Gebruik Lightroom voor de nabewerking.
    Deze gister geschoten. Sony A5000, Zuiko 50mm f1.8-16, Panagor 50mm Macro Converter f2.5.
    Gebruik meestal de 50mm, zit wel wat stof in maar is bruikbaar. Wil 'm wel schoonmaken maar ga het eerst proberen met een 24mm die ik nog heb liggen die ik niet gebruik. Heb ook nog een Tokina 135mm f2.8-22. Had wat weinig licht met deze foto's, maar de hommel zit in de vriezer dus morgen maak ik nog wat foto's.
    (Klik voor grotere foto)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Heb ook nog een Olympus OM-10, ook uit 1979 maar ik weet niet of die nog werkt.
    Ben trouwens wel benieuwd of er hier mensen zijn die zelf een lens uit elkaar hebben gehaald en schoongemaakt zonder 'm te mollen.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nee heb nooit met Adobe gewerkt. Ik zou Lightroom is niet de beste Voor Fujii maar zou het wel willen gebruiken als Photoshop er niet bij zat. Ik heb dat niet nodig. Abo structuur is ook niet mijn voorkeur.

    Ik kan wel testen testen, maar er zijn te veel mogelijkheden om alles te gaan testen, heb ik geen tijd voor. Ik denk dat ik voor C1 ga, dus die zal ik wel uitproberen.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Nice in quarantinetijden uit ellende een vastzittende hommel fotograferen.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je mist het stukje waar hij zegt dat hij de hommel in de vriezer heeft gestopt. :lol:
     
    Yellow 13, Jimmy J. en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    HAHA WAT
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat was inderdaad een essentieel stukje. Kan iemand anders deze even behandelen? Ik heb er geen woorden of energie voor nu even.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wat? Over die hommel?
     
  13. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik vind die derde toch wel echt heel vet.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Oh kak, zie nu pas dat je al was ingegaan op die software vraag. Never mind! |:-
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Simpel onderwerp, maar vorig jaar geleerd. Was tijdens een cursus manueel fotograferen toen ik ook moest leren om snel bewegend water op de foto te zetten. Simpel, maar ik kan er wel even naar staren. Nog even en ik krijg de smaak weer te pakken. :)
    [​IMG]
     
    Gerjan en Reckuuza vinden dit leuk.
  16. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Het water is paars en groen en de horizon staat scheef.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat komt omdat het een kunstmatige waterval is in Sneek op een heuvel. ;)
     
    Gerjan vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Mooie foto kerel!
     
    Chrizzle en Yellow 13 vinden dit leuk.
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hij is alleen horizontale watervallen gewend.. O-)
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514

Deel Deze Pagina