[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Klappen voor de mensen in de zorg, hou op hoor.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.441

Kabinet voor steun voor bedrijfsleven en ZZP'ers. Kijk vanaf 8:30. Gelukkig ook uitgebreide ondersteuning voor ZZP'ers, waar ik één van ben. Die uitspraak eerder dit weekend "Geen inkomen door het virus? Tja, dat is nu eenmaal ondernemersrisico," was natuurlijk klingklare onzin.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ah joh toch leuk man.

Waarom klappen we eigenlijk voor mensen in de zorg? Dit kun je kijken in onderstaande video.

Rampage, Cyndris, Zeepsop en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Gast, waar vind je die shit? :lol:

Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha kappen hoor, het wordt steeds ongemakkelijker als ik hier weer moet uitleggen waarom ik nou weer met een stomme grijns op m’n smoel zit.

Chrizzle en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Benieuwd naar die compensatie voor zzp'ers. Je hebt toch wel ingecalculeerd dat je maanden zonder inkomen kan zitten? WA 't dat is dat ondernemersrisico....

Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Volgens mij is de compensatie inkomen bijstand niveau, voor maximaal drie maanden. Het is een gift en er wordt geen of nauwelijks toetsing gedaan naar inkomen van een partner of hoeveel vermogen je bezit. Dat is een best ruime handreiking van het kabinet, maar de vraag is natuurlijk hoe lang de crisis aanhoudt. Ik zie mijzelf dus ook nog niet gelijk naar het loket rennen. Gelukkig is dat financieel ook nog niet nodig en wie weet kom ik toch weer snel aan de bak (forecasting van werkstromen en planning van personeel), maar het is fijn om te weten dat er een vangnet is.

Tyrant vindt dit leuk.
  8. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.744
    Er zijn een hoop ZZP'ers die dat ingecalculeerd hebben ja. Er zijn er ook nog zat die dat (noodgedwongen) niet konden, en zelfs al zonder het wegvallen van de economie moeilijk het hoofd boven water konden houden.

Als grote bedrijven steun en arbeidstijdverkorting krijgen, dan zie ik niet in waarom ZZP'ers niet uit de brand mogen worden geholpen.

Zifnap vindt dit leuk.
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ehm grote bedrijven zijn heel anders? Voor wat betreft werkverschaffing bv. Qua pensioenen. Inkomstenbelasting. Zorgkosten.

Je weet ook wel dat er een verschil zit tussen zzpers en bedrijven toch.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Gelukkig heeft het kabinet uitgesproken dat het Corona virus niet onder het ondernemersrisico valt. Op een crisis (noem het maar gerust een mondiale ramp) van deze omvang kan niet van te voren worden ingecalculeerd wat de impact zal zijn. Ik denk dat er weinig ondernemers zijn, klein of groot, die zich op dit scenario hebben voorbereid.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Waar staat die handreiking? Ben wel benieuwd.

12. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hoe serieus nemen jullie de social distancing? Bedoel verjaardagen en dergelijke vermijd ik. Maar afspraken met 2-3 man ofzo? Deed ik eigenlijk wel, maar idk denk niet meer doen. Voelt alsof dat niet zo veel kwaad kan tov een avond in de kroeg.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    M.b.t. social distancing: er is niet gezegd dat we onze partner/ouders/kinderen ineens niet meer mogen omhelzen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen hoe ver je daarin gaat, maar in publieke aangelegenheden wordt gepaste afstand verwacht. In hoeverre jij afstand wilt houden tot jouw vrienden bepaal je zelf. De maatregelen gaan nog niet zo ver dat je niet meer mag afspreken met een vriend(in) om onder het genot van een drankje bij te kletsen. Er is ook nog geen straatverbod. Verjaardagsfeestje? Zou ik zeker niet doen met vrienden en kennissen (dus grote groep)... maar met twee of drie mensen samen iets doen zou ik in dit stadium nog overwegen (privé situatie, niet openbaar).

Regeling is in de maak as we speak. Het wordt wel door de ministers al uitgelegd in het filmpje dat ik vanavond gepost heb. Er worden overigens nog meer maatregelingen genomen, om ondernemend Nederland te ondersteunen. De geste naar ZZP'ers is daar een klein onderdeel van.

Op Nu.nl staat inmiddels ook meer informatie, in het geval over ZZP'ers:

"Zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) kunnen voor drie maanden bij hun gemeente een uitkering aanvragen zodat zij in ieder geval een inkomen van minimaal het bijstandsniveau hebben. Dit is een gift. Er wordt niet gekeken naar de financiële situatie van de aanvrager, dus geen zogenoemde vermogens- of partnertoets. Hoewel er een versnelde procedure voor wordt opgezet, waarschuwt het kabinet dat deze maatregel nog juridisch uitgewerkt moet worden. Zzp'ers moeten dus nog even geduld hebben voordat ze deze bijstandsregeling kunnen aanvragen."

https://www.nu.nl/coronavirus/60383...-uitkering-en-4000-euro-voor-ondernemers.html

EDIT: hoogte bijstandsuitkering reguliere situatie. Diverse toetsingscriteria worden dus genegeerd.

https://www.sociaalverhaal.com/hoogte-bijstandsuitkering-2020/

Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
  14. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.744
    Ik zeg nergens dat ze hetzelfde zijn. Maar waarom zou een bedrijf met een miljoenen omzet geen buffer moeten hebben en een ZZP'er wel? Die ook inkomstenbelasting, pensioen en zorgkosten moet betalen.

Dit is zo'n bizarre situatie waarin we nu zitten. De overheid moet nu gewoon steun geven. Maakt daarin wat mij betreft niet uit wat voor werk je doet. Ook ZZP'ers betalen zich elk jaar scheel aan belastingen. Zou echt gay als de overheid dan zou zeggen "risico van 't vak hèèèè". Maar dat doen ze gelukkig ook niet.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2020
  15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Waarom?

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Gast, serieus? 8)

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Er moet toch een financiële toets zijn om te bepalen of een zzp'er in die 3 maanden al dan niet de bijstandsgrens behaald met zijn inkomen. Anders staat elke zzp'er Dalijk op de stoep met de handjes omhoog.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Ik weet niet of het een kwestie van "moeten" is, maar volgens mij zijn we allemaal gelijkwaardig in dit land. En we betalen ook allemaal ons leven lang belasting. Wanneer de overheid inspringt op diverse sectoren, is het niet meer dan normaal dat de overheid dat ook doet voor ondernemers in het algemeen. Stel je bezit een kroeg. Daar gaat je omzet dan voor diverse maanden. Het is niet dat je ineens een ander beroep kunt uitvoeren, immers je hebt je ziel en zaligheid (vermogen) geheel in die kroeg gestopt. En de kosten daarvan (naast regulier levensonderhoud) lopen gewoon door. Nederland is uiteindelijk gewoon een verzorgings-staat, dus iedereen heeft recht op een stukje ondersteuning. Ik zie geen reden waarom we dat elkaar niet zouden willen gunnen.

Zoals ik al zei, de regeling is nog in de maak. Er zijn diverse manieren om te controleren of je geen inkomen hebt. Die controle zou zelfs achteraf kunnen worden gedaan op de hoeveelheid BTW die je per maand of per kwartaal indient. Geen omzet = geen BTW.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2020
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ik denk dat dit een goed moment is om het vak zzp te bekijken. Er zijn een hoop slechte zzpers die het vak niet begrijpen. Die prijzen zich veel te laag vanwege alle belastingvoordelen en zijn gewoon een gevaar voor andere zzpers en ondernemers. In Nederland hebben we teveel zzpers die ook nog eens financieel afhankelijk zijn van de overheid. Laat die maar omvallen denk ik dan...

Jij zegt dat we allemaal gelijkwaardig zijn en belasting betalen maar dat is in het geval van zzpers dus helemaal niet zo natuurlijk.

Reson, Fiasco en Zifnap vinden dit leuk.
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Absoluut wel. ZZP'ers betalen net zo goed belasting. De constructie is alleen iets anders.

Deel Deze Pagina