1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Gekke vraag misschien, maar waarom heb je daar akkoord voor nodig? Ik heb het namelijk aan niemand gevraagd haha.

    Wat je teruglevert is altijd minder dan hoeveel je er voor betaalt.

    Leuk feitje, in september heb ik 175kwh verbruikt. Sinds ik zonnepanelen heb, 3-10, heb ik 133kwh opgewekt.
     
  2. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Hoi ik ben Garrett en ik besloot begin dit kalenderjaar mijn geld te beleggen in aandelen.

    Zijn er mensen die samen willen huilen misschien?
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het jaar begon best lekker.
    Ik heb m'n beleggingen terug gehaald toen Italië shit aan de knikker kreeg. Niks aan de hand :)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik denk dat ik maar eens in de komende maanden wat ga laten beleggen. De vraag is alleen wanneer het meest slimme moment is. Het is voornamelijk het plan om voor langere termijn (meerdere jaren) te investeren om redelijke percentages te pakken die uiteraard niet bestaan op spaargeld. Dan lijkt mij een lage stand van de beurs toch een redelijk goed moment om het gemiddelde percentage over meerdere jaren enigszins te verzekeren en/of boosten?
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Dit is ook mijn idee. Kan via ING redelijk gemakkelijk in wat indexfondsen kopen. Wacht nog dagen/weken tot ik het een goed moment vind.
     
  7. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik had hetzelfde idee, ik kijk hem nog een weekje of 2-3 aan en wil dan trapsgewijs gaan inkopen.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat was ook mijn gedachte; ik wilde binnenkort ook mijn indexfonds aanvullen met diverse aankopen. Ik doe al sinds 2018 aan indexbeleggingen en de waarde daarvan is in deze periode extreem gedaald. Maar dat is gelijk ook een lichtpuntje, want aandelen zijn nu ook relatief goedkoop om in te kopen. Aandelen Wereldwijd in mijn indexfonds liggen nu ongeveer op het prijsniveau van december 2017 en dat is behoorlijk laag. Obligaties zijn extreem stabiel. Vraag is vooral hoeveel de prijzen nog gaan kelderen, maar het is zeker interessant dit "bodem moment" in de gaten te houden en dan in een indexfonds te investeren.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik zit inderdaad nu ook op het bodem moment te wachten, kan ik mijn verliezen van de laatste weken op zich wel snel goed maken (klein verlies, had niet veel ingelegd). Maar even afwachten hoe het gaat verlopen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Heb via ING gisteren die buy-orders uitgezet. Zou nog wel langer kunnen wachten op de bodem maar denk dat op langer termijn nu een prima moment is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik ga over 1 of 2 weekjes denk ik weer in de Bitcoin. Aandelen heb ik nooit naar gekeken maar de supertip lijkt mij amerikaanse airlines en boeing, die worden namelijk 100% gebacked en kunnen dus nooit omvallen.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Is ingeprijsd
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fijn dat jullie een oud door mij gestart topic weer gebruiken. <3:oops:
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik denk… nog max twee weken wachten. Dan weten we hoe de vlag erbij hangt.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    .. laat ook maar :cmS:
    Ja.. lastig te zeggen, in het Amerika wordt het nog veel slechter.. Denk dat dat ook de beurzen nog flink gaat verzwakken
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Vandaar: wacht nog even een weekje of twee. ;)

    Je hoeft net zoals nog ik niet opnieuw in te leggen toch? Je hebt immers al een fonds lopen en zou het daarbij kunnen laten. Veel fout kunnen wij eigenlijk niet doen...
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Iemand die een goed boek qeet voor beleggen voor beginners?
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Klopt inderdaad, wat dat betreft is het wel prima, het zou alleen leuk zijn om de verliezen even wat op te vangen om te investeren in het dieptepunt :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik heb de afgelopen jaren de CFA opleiding gedaan (Google ff). Heb m'n eerste jaars boeken nog wel ergens. Mag je hebben.

    Gaat wel vrij snel de diepte in.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina