[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ga niet meedoen met die app van hun.

2. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee, ik wijs op een valkuil. Die valkuil bestaat. Daar zal niet altijd ingelopen worden, maar het risico daarop is er wel altijd. Het is te verkleinen, maar zelfs de hypothetische ingeperkte versie van kapitalisme is een utopie binnen de parlementaire democratie, of al die bescherming moet grondwettelijk worden geregeld. Maar de corrupte neiging van mensen die onder kapitalisme wordt uitgedaagd, neem je nooit geheel weg. Er zijn altijd plekken gevoelig voor rot.

Nou, het is wel kapitalisme. Privé bezit van kapitaal. Dat links bepaalde verworvenheden heeft gewonnen zoals het weekend en basically alle werknemersrechten die je kan bedenken, maakt het systeem niet minder kapitalistisch. Die indeling is er, die relaties van mens tot kapitaal en tot arbeid die leidt tot het bepalende onderscheid tussen werknemer en eigenaar.

Ik heb uitgelegd waarom ik het postte. Flauw om nu te doen alsof mijn punt was dat mensen het met dat handelen eens zijn, daar heb ik het niet eens over gehad

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Een overheids corona app is echt zo’n dom boomeridee. Net als ‘slimmer chillen = corona killen’.

:’)

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Capitalism is the worst economic system apart from all others.
    Nogmaals de mate van corruptie heeft geen verband met het economische systeem.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    Whahahahah die slogan ook ja. Jesus christ

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Masturberen = corona weren

Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Sterven = geen corona verwerven

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Zondag 19 april – Dag 2 van de appathon*
    10.00 tot 10.15 uur Dagopening van de appathon
    10.15 tot 13.00 uur Pitch en demo door de teams en mogelijkheid expertpanels om vragen te stellen
    16.00 tot 17.30 uur Presentatie en demo eindoplossing door de teams met nabeschouwing
    17.30 uur Afsluiting door presentator

Zonder de hele video door te kijken, vanaf 6:08:00 uur worden de nieuwste versies van de apps getoond. Poll scores vanaf 6:55:00 uur, daarna komen diverse experts aan het woord. Ik begreep uit het nieuws dat vooralsnog geen enkele app aan de kritisch gestelde voorwaarden voldeed, ondanks de sterk positieve ontwikkelingen die dit weekend hebben plaatsgevonden. Eén app had een data lek.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Die app had helemaal geen datalek btw. Maar ze hadden de source online gegooid met nog wat klantendata er in.

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vreemd. Dat werd op het NOS gemeld.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    De app lekt geen data maar een mens heeft de broncode online gezet en daarin stonden klantgegevens. "Corona app heeft datalek" maakt natuurlijk een met wat aantrekkelijkere kop.

Tyrant en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Beetje alsof je denkt dat je een druiper hebt, maar je natte boxer eigenlijk komt doordat je te gehaast afschud.

Reckuuza vindt dit leuk.
  13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Vind je dat aantrekkelijker klinken?

14. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    De NOS creëert meningen geen nieuws.

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat kan over elk nieuwsmedium gezegd worden. Het brengen van nieuws zal bij mensen inderdaad meningen losmaken. En het nieuws wordt standaard gebracht met bias. Nieuws creëren is echter niet wat een nieuwsorganisatie doet, die presenteert nieuws.

B Tender, Jorrie en Tyrant vinden dit leuk.
  16. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Klopt, ze zijn allemaal vertieft. Dat maakt het niet minder erg en verwerpelijk.

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoezo vertieft? Als je objectiviteit had gewil heb ik slecht nieuws voor je, dat bestaat niet. Bijvoorbeeld omdat in een markteconomie er wordt geconcurreerd om consumentenaantallen en er dus nieuws wordt gebracht dat de publicatie verkoopt. Of omdat die bedrijven zijn gevestigd in een specifiek gebied en gericht op het publiek dat daarbinnen woont en deze samen een unieke socio-historische context delen die leidt tot unieke benadering van nieuwsfeiten. Dat corrumpeert de waarheidsvinding, maar ik weet niet of ik het verwerpelijk zou noemen. Het is human nature.

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    In hoeverre objectiviteit wel of niet bestaat en wanneer het objectief genoeg is, laat ik even net iets rechts van het midden, maar wat ik dan wel verwerpelijk zou noemen, is dat nieuwsmedia wel zelf de schijn ophoudt objectief te zijn.

B Tender, Reckuuza en Jimmy J. vinden dit leuk.
  19. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    En dat het met belastinggeld gebeurt dat maakt het zeker verwerpelijk.

Dat SBS6 EN RTL4 nou onzin vertellen dat is niet anders maar de NOS die betaald wordt door ons burgers daar mag je van eisen dat zij de waarheid vertellen zonder bias.

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Zonder enige vorm van bias bestaat niet zoals @fredfenster al aangeeft. Je mag verwachten dat de bias bij NOS lager is dan bij commerciële zenders.

Deel Deze Pagina