1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Moet zeggen dat mn beste investering alsnog mn huis is hoor, de tandjes.
    Ga hem nu 2 jaar verhuren waardoor ik ook nog eens 2 jaar gratis woon en gewoon steady lekker aflos.

    Als de markt over 2 jaar nog lekker gunstig is verkopen en iets leuks zoeken. Moet me dan eens verdiepen in of het handig is je huidige hypotheek dan mee te nemen met die sick lage rente van 3 jaar geleden..
     
    Hunt3r 410 en Jimmy J. vinden dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Zeker waar, maar een pandemie gebeurt ook niet elke dag. Ik beleg ook voor de lange termijn, maar toen China in lockdown was en Italiƫ ook wat poep op z'n ventilator kreeg heb ik praktisch de hele keutel weer ingetrokken :) Ben nu weer langzaam aan het opbouwen.
     
  3. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Je kan natuurlijk mazzel hebben met je timing maar de realiteit is dat zelfs de beste investeringsfondsen de markt niet verslaan op de lange termijn. Dus dat doen wij zeker niet. Ik denk dat nu best een goed moment is om in te stappen (dat wil ik ook doen) maar je kan de toekomst niet voorspellen. Misschien krijgen we een tweede golf corona in November en is er dan een nieuw, nog dieper dal. Er zijn veel plekken op de wereld waar COVID nog maar net in opmars is. Zie Singapore, daar is net weer een nieuwe uitbraak geweest. Of misschien dat deze crisis leidt tot een nieuwe Eurocrisis omdat Italiƫ bijna ten onder gaat, en keldert het nog verder. Je kunt niet voorspellen of je in een dal zit. Het enige wat je kan doen is kijken naar het verleden: zelfs beleggers die vlak voor de crisis in 2008 instapten hadden winst zolang ze het geld maar lang genoeg hadden vastgezet. Dat is de enige wetmatigheid.
     
    Marty NL vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Doe ik ook en dat is, tot Corona, erg lucratief geweest. Maar op de lange termijn (10+ jaar) is de verwachting praktisch altijd een stijging van de inlegwaarde.
     
  5. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Hoe doe jij dit precies dan? Zit er ook aan te denken om over 2 a 3 jaar mijn huis te gaan verhuren, en samen met mijn partner een nieuw huis te kopen. Ik ben daarom nu volgas aan het aflossen om dit huis straks vrij te hebben.

    Moet ik straks boete betalen omdat mijn hypotheek eerder dan 30 jaar is afgelost?
    Is het verstandig om vermogen dat niet in Box 3 zit af te lossen op het huis? (Scheelt rente aftrek)
    Hebben jullie ervaring met een verhuur hypotheek?
    Hoe bepaal je een huurprijs?
    Verhuren jullie zelf of hebben jullie een tussen persoon?
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hier worden denk ik redelijk wat van je vragen (over de hypotheek) op begrijpelijke wijze behandeld. De meeste antwoorden zijn denk ik redelijk generiek, en dus niet ING-specifiek. Ik heb het antwoord op je verhuur-vragen helaas niet.

    https://www.ing.nl/particulier/hypotheken/jouw-hypotheek/hypotheek-gedeeltelijk-aflossen/index.html

    Let, gezien je plannen (huis verhuren en ander huis kopen) ook op deze passage en de uitleg achter het linkje.

     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Of je een boete moet betalen moet je even met de verstrekker bekijken. En dan nog kan het voordeliger zijn om een boete ipv rente te betalen uiteraard, weet niet wanneer je je hypotheek hebt afgesloten.

    Ik los niet eerder af btw hoor, dus voor rente aftrek weet ik het niet. Sowieso krijg je over de hypotheek van het verhuurde huis geen hra en al je inkomsten kun je van je inkomsten aftrekken.
    Huurprijs met een makelaar bepaalt, maar uiteindelijk gewoon helemaal zelf verhuurd.
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben wel wel extra gas aan het geven met (vervroegd) aflossen. Die aflossingen zelf doen niet megaveel voor de maandlasten, (helemaal wanneer je meeneemt dat je hra hierdoor meekrimpt) maar je arriveert wel sneller in lagere schuld-huiswaarde verhoudingen, waardoor de risico-opslag in je rente% naar beneden kan, en dat kan afhankelijk van je hypotheek best schelen. Beleggen doe ik niet, de spaarrente is nihil, en boven het aanhouden van een zekere buffer vind ik het zonde om m'n geld niks te laten doen op een bankrekening.
     
  9. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Maar waar woon je nu dan? Aangezien je je huis verhuurt? Heb je 2 hypotheken?
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee tijdelijk ff in een huurhuis met mn vriendin.
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Reck, wanneer ga je beleggen in aandelen?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    working on it
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Zou ik wel leuk vinden om hier te bespreken inderdaad.

    Ik zit voor 50% in ETF's (index) en 50% losse aandelen. Zijn rare tijden omdat alles omhoog is gesprongen, niet duidelijk of er een flinke correctie komt of niet. Zit enorm veel (particulier) geld in de markt.
     
    RudeRob vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Wat vind je precies leuk?

    Dat ik straks weer in de min sta? Iets knulligs heb gedaan waardoor jullie weer lekker kunnen bashen?

    Sorry hoor maar ben daar echt klaar mee.

    Kutgezeik ook altijd
     
    Tyrant en Fiasco vinden dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Nee, ik vind het echt leuk om beleggen te bespreken. Ben er nu een tijdje mee bezig en crypto vind ik nog steeds erg lastig en onzeker.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Kan niet, geen geld. Sta in min. We maken allemaal stomme fouten.

    Had prima klein rendement op al mijn weloverwogen beleggingen. Om het daarna allemaal te verliezen op 1 of 2 stomme FOMO dingen. Dat moet er echt uit.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Exact dit ja.
     
    B Tender en Reckuuza vinden dit leuk.
  19. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.613
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Garrett vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Denk je niet dat veel mensen hun vakantiegeld nu in aandelen hebben gestoken en dat straks (8-12 maanden) er weer uit wordt gehaald wanneer ze eindelijk weer op vakantie kunnen, dus nu belegd, alles gaat omhoog, pakken ze straks dat rendement, en duizenden doen dat tegelijkertijd, dus correctie.
     

Deel Deze Pagina