1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja dat had ik er eerst ook bij getikt inderdaad. Het is de vraag in hoeverre de meer populistische partijen de EU nodig hebben. Als ze de EU namelijk als tegenstander kunnen neerzetten om zo aan de macht te komen (Brexit) dan zou het wel eens problematisch kunnen worden. Angst wint meestal wel van ratio.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De EU in haar huidige hoedanigheid (quq omvang en diepgang) wordt steeds lastiger te verdedigen vind ik. De EU van pakweg 15 jaar geleden is een ander verhaal maar terug naar die tijd gaan kunnen we denk ik vergeten.

    Ik verwacht dat er het komende decennium nog wel een of twee netto-betalers hun biezen pakken, waardoor het voor de resterende netto-betalers de contributie niet meer op te brengen / niet meer te verdedigen valt om de rest van de EU te sponsoren, waarna de boel implodeert en er uiteindelijk een zéér sterk afgeslankte nieuwe unie komt (Benelux/Duitsland/misschien Denemarken/misschien Frankrijk).
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heerlijk. Laat Amerika maar branden :)

    Alsof een demonstratie wat aan dat fundamentele probleem gaat veranderen. Juist, niet dus.
    Over 2 weken is de boel weer rustig en is het wachten op het volgende incident.

    Helaas is het voor veel andere in dat pauper land ook gelijk een reden om de boel te vernielen of leeg te roven.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja bizar dat er opeens wordt geplunderd joh ook. Of alle agents die nu op hun knieen moeten. Wtf.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328


    Nee joh, gaat harstikke goed daar. Die gasten weten toch wel dat er een handje boven hun hoofd gehouden word als het er op aankomt.

    Verder gaat er hier 3000 man op de Dam staan om te protesteren. Mooi gebaar maar volstrekt nutteloos. Geloof niet dat er hier in Nederland sprake is van politie-geweld.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    wij voelen ons connected met US for no apparent reason weetje
     
    Jimmy J. en Rampage vinden dit leuk.
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Daar protesteren ze ook niet tegen. Al kun je (politie)geweld nooit 100% uitsluiten. Zolang het maar niet structureel is zoals in de USA en de incidenten worden aangepakt en onderzocht.

    Filmpje wat je post trouwens is wel weer een wtf moment. Geen idee of titel waar is maar het ziet er wel weer absurd uit. Wat bezielt die agenten? Wat voor instructies hebben ze?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe meer shit ik uit de USA zie, hoe meer ik niet weet wat ik moet zeggen hoor.
    Heb het een weekend aangekeken en damn, wat een sicke situatie.

    Moet ik een social media post maken dat ik tegen racisme ben? Moet ik roepen BlackLivesMatter of doneren aan zo'n doel?
    Ik weet gewoon niet wat ik zou moeten doen of voelen en heb nu echt het idee dat dat alleen al een stuk wit privilege is. Ik kan hier op een dinsdagochtend even een halfuurtje over piekeren en dan weer door, maar het is zo fucking bizar dat er zó'n grote groep in Amerika is die dat niet heeft en die gewoon echt een andere positie hebben in de ogen van hun landgenoten, daar kun je echt niet meer omheen. Racisme zit daar niet in tot de tand gewapende rednecks in het zuiden, maar door het hele land én door het hele politieke spectrum is het daar gesegregeerd (Biden met z'n if you don't vote me you're not black, hee wtf?!). Het voelde altijd bizar om zoiets obvious als BlackLivesMatter te roepen want duuhh, maar nu voel ik me soms wel stupid om direct bij mezelf te denken dat andere levens er ook toe doen, terwijl dat in bepaalde delen dus absoluut niet zo is.

    En dat amidst deze chaos de president t licht uitdoet en lekker iets anders gaat doen is echt mindboggling.
     
    Cyndris, Zifnap, Matrix en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nou ja is gewoon solidariteit toch? Er is wereldwijd een anti racisme beweging en de connectie is dan, lijkt mij, op basis van die gezamenlijke strijd.

    Wel correct dat als zoiets ergens anders gebeurt de reactie vanuit die bewegingminder duidelijk te horen is (waar zijn bijvoorbeeld de marsen voor vermoorde indigenous activisten in Brazilië), maar dat zie je overal (ook in media, politiek, publieke opinie etc). Bergeijk maar eens de perceptie die ons wordt geboden (via media en opiniemakers) van de onlusten in Hong Kong ("een revolutie tegen onrechtvaardigheid, we moeten ze bevrijden" vs nu VS ("onlusten en plunderingen"). Shit is allemaal pr en bullshit en als je niet kritisch bent zie je niet hoe we worden "bespeeld" (aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat het vooropgezet is).
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Daar protesteren ze niet tegen? Eh? Die idioten op de dam sloten zich aan bij de #BlackLivesMatter. Want dat heeft natuurlijk veel zin. Dat niet alleen; maar we zijn hier al 3,5 maand bezig met dat corona-gekut. Je mag geen evenementen organiseren, geen publiek bij voetbal wedstrijden maar je mag wel met 3000 man op de Dam staan? Eh, sure.

    Dat filmpje trouwens is er één van velen. Gaat helemaal nergens over wat daar gebeurd.




    Het probleem in Amerika (wit vs zwart) speelt al veel en veel langer. Dit is niet de eerste keer dat daar de boel brand vanwege racisme en zal, helaas, ook niet de laatste keer zijn. Stukje opvoeding missen deze mensen ... het word daar met de paplepel ingegoten. Ben je wit? Geniet van je privelege. Ben je zwart? Dat word vechten voor een noemenswaardig bestaan. Om te kotsen ...

    Solidariteit, sure. Daar kan ik me in vinden. Echter kan je ook met je knar nadenken in wat voor situatie we wereldwijd ook zitten. Met man en macht is er de afgelopen maanden gewerkt om mensen weer op de been te krijgen na een gevecht tegen COVID-19 ... maar dan wel met 3000 man gaan protesteren. Prima dat je een statement maakt m.b.t #BlackLivesMatter maar je geeft de mensen in de zorg zo'n gruwelijke middelvinger. Daar houden ze dan weer geen rekening mee.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ziet er vrij dom uit. Wat een gekut joh.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Oh echt? Dacht pas sinds paar maandjes joh..
     
    WorkingTitle, Tim, Fiasco en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Waarom moet je hier per se iets van vinden/voelen? Er gebeuren overal in de wereld een aantal ver-van-m'n-bed-show dingen. Van racisme tot onderdrukkingen tot oorlogen. Moet je overal aan doneren of iets erover op Twitter zetten?
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Omdat het niet ver-van-m'n-bed-show dingen zijn. In Nederland is het alleen wat subtieler. Misschien moeten we het ook maar eens over Zwarte Piet hebben...
     
    Cyndris en fredfenster vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat zeg ik niet?
    Maar het feit dat je kunt zeggen 'hier hoef ik niks van te vinden', dat is al een luxe die al die mensen in de USA niet hebben.
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    GODVERDOMME SEASON 4 VAN COD UITGESTELD ...


    HOEREN

    Wie zegt dat hun dat niet hebben?
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Popo
     
    Rampage vindt dit leuk.
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Holy shit van die gasgranaat, dat is gewoon poging tot doodslag :eek:
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik denk dat de gemiddelde Nederlander weinig discriminerend is naar zwarten (eerder naar Noord-Afrikanen) en buitenproportioneel politiegeweld is hier al helemaal niet aan de orde. Veel van de huidige shit in de USA is tevens een gevolg van slechte/dure educatie en gezondheidszorg, en hongerloontjes. Ook niet aan de orde hier.

    Klopt. Maar er zijn toch heel veel groepen, overal in de wereld, van ras tot gender tot geloof tot sexualiteit, die ergens niet de luxe hebben iets te negeren?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dus? Dit is wel erg makkelijk relativeren.
    En als je mn post gewoon lees vraag ik niet letterlijk als advies wat ik moet doen, maar het is een beschrijving van mn gevoel bij de shit die daar gebeurt.

    Dat hele 'ah joh gebeurt overal' mentaliteit leidt ons helemaal nergens meer naar toe. Het wordt juist tijd dat we godverdomme eens wat gaan doen, maar het lijkt wel alsof we met dit soort posts en dit soort posts:
    Dat we nog niet eens in staat zijn om het probleem te erkennen, maar we alsnog keihard proberen om het voor onszelf goed te praten zodat we dit naast ons neer kunnen leggen...
     
    Cyndris, Fiasco en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina