[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Ik denk niet alleen dat 'de wereld' dat doet. Sommige dingen van 'groepsgevoel' zit ingebakken in onze genen en ga je er nooit uitkrijgen. Denk ik.

Tyrant vindt dit leuk.
  2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955

BEDANKT JONGENS

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Zijn allemaal wel mensen die verstand van zaken hebben schat ik zo in hoor.

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    goeie clickbait.

Alexknl vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    hahaha maar echt he :')

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Te weinig lockdown babes... GODVER MIJN BROER STAAT ERTUSSWN

7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vooral jammer dat er nu gewoon weer verdeeldheid wordt gecreëerd. Dan heb je eindelijk meer blanken dan ooit achter je staan, ga je deze groep alsnog verscheuren door dit soort ongefundeerde opmerkingen. Ik snap dat echt niet.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955

WE LOVE HALSEMA

Taab en Modder-Eter vinden dit leuk.
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    https://www.bbc.com/news/world-europe-52890655

Goede timing, Oostenrijk. :lol:

Laatst bewerkt: 3 jun 2020
    Reson vindt dit leuk.
  11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Precies dit.

Ik keur niet goed wat Halsema gedaan heeft, zeker niet in tijden van COVID-19 ... dus dat maakt mij gelijk een racist.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Overigens erger ik me ook aan dat enge gedoe op social media, waarbij (bekende) mensen die geen zwart vierkantje posten of iets dergelijks aan de schandpaal genageld worden door de menigte. Dat is een hele enge dictatuur van een groep mensen die denken dat zij moreel beter zijn omdat ze een zwart vierkantje, een JeSuisCharlie of een vlag van Hong Kong posten (of klappen voor de zorg) en als een persoon niet mee doet aan de hype zij bij de vijand horen. Dat verschillende mensen een platform hebben waarop zij een groep volgers kunnen bereiken snap ik, maar je kunt ze niet onder druk dwingen om mee te doen aan een statement dat voor het gros van de bedrijven en mensen puur als een goed gezicht tonen of een moment van zelfvoldoening dient, waarna weer over wordt gegaan tot de orde van de dag.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat mij dan weer opvalt is dat veel mensen vooraan staan om zich uit te spreken tegen hele specifieke zaken die plaatsvinden binnen de anti-racisme beweging, terwijl ik ze niks hoor zeggen over het racisme dat zelfs op deze site een poos terug door sommigen openlijk werd geuit. Misschien dat als juist op die momenten dat we met racisme worden geconfronteerd er vanuit de geprivilegieerde groep meer solidariteit was getoond, de onlogische taferelen die we nu in de margde zien nog minder aanwezig waren. Ik herinner me bijvoorbeeld in discussies hier dat zogenaamd neutrale members mij op details aanvielen wanneer ik de openlijke racisten ontmaskerde, terwijl over hun racisme altijd is gezwegen. Ik merk aan mezelf dat het me stoort dat ik deze "neutralen" (niet specifiek op xbw, dit merk ik overal) nu ook meer verontwaardigd hoor over details uit de anti-racisme beweging dan over het racisme waarop die beweging een reactie is.

Modder-Eter vindt dit leuk.
  14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Fred... noem de beestjes gewoon bij de naam. Heeft iedereen meer aan ;)

Iedereen die hier toen wat gepost heeft (ik dus ook) m.b.t een bevolkingsgroep heeft zich schuldig gemaakt aan racisme. Jij dus ook. Echter vind ik het een behoorlijk enge situatie worden als ik mijn mening niet mag geven over een deel van een bevolkingsgroep en wat voor ellende deze met zich mee hebben gebracht en dit nog doen ...

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik onthoud dat toch niet allemaal op naam man, geheugen is beperkt hiero

16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Even zonder gekkigheid ... ik heb blanke vrienden, gekleurde vrienden ...
    Deze mannen laten de term "kaasje" of "witje" ook vallen. Net zoals ik hun "negert" noem. Ben ik dan racistisch? Zijn hun dan racistisch? We tolereren het van elkaar. Dat is hetgeen wat anno 2020 ook ontbreekt; tolerantie.

B Tender vindt dit leuk.
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar dat ben je ook wel een beetje tbf.

Rampage vindt dit leuk.
  18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik snap je punt. En ik snap ook dat veel mensen in de anti-racisme beweging een redelijk extreem uiten van hun mening en gedachtegoed hebben omdat het al vele malen op een normale manier is geuit, maar er niet geluisterd of geacteerd wordt door de mensen die dat juist zouden moeten doen. Ik denk echter dat deze extreme uiting en de beladenheid van het onderwerp juist ervoor zorgen dat dus een grote groep mensen die wel degelijk solidair is, maar en public misschien niet of minder uitgesproken zijn, zich aangevallen voelen door de meute. Moeten zij dan naar zichzelf kijken omdat ze zich aangesproken voelen? Wellicht, maar uiteindelijk is een ieder er op zijn eigen manier mee bezig en je kunt diegene niet dwingen het op exact dezelfde manier aan te pakken als jij zelf. Door die mensen massaal virtueel te lynchen en direct als de vijand te betitelen bereik je in mijn ogen enkel het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken en daarnaast is het ronduit onbeschoft en eng. Hetzelfde zie je overigens ook bij de klimaatpolitiek, dus het is niet een monopolie van deze beweging. Ik denk juist dat als de beweging dergelijke verontwaardiging over de details verwerkt en ervan leert het aantal mensen dat hun doel steunt nog veel meer zal groeien. De 'neutrale' groep is een behoorlijk grote groep die wellicht niet heel goed weet hoe ze met een dergelijk onderwerp om moeten gaan en dat je deze mensen meer helpt met positieve kritiek dan ze te antagoniseren.

Daarnaast ben ik best wel benieuwd naar de voorbeelden van racisme hier op de site. Er komen inderdaad wel eens een aantal posts langs in deze thread wat inderdaad wel neerkomt op borderline racistisch, vooral als het bijvoorbeeld de vluchtelingenkwestie betreft. Ik zelf negeer dergelijke commentaren meestal, omdat ze van een dusdanig laag niveau zijn dat erop aanspreken een averechts effect gaat hebben. Is dat de beste tactiek? Wellicht niet.

19. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Vluchtelingenkwestie heeft in mijn optiek dan weer weinig met racisme te maken, toch? Het kan de meeste geen reet schelen of het een spierwitte Pool of Roemeen is, of een Marrokaan. Heeft meer met bescherming van je eigendommen/veiligheid/cultuur te maken dan met 'simpel' racisme.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dat zeg ik ook niet. Ik zeg enkel dat er tijdens dergelijke kwesties wel eens posts verschijnen die toch wel de grensgebieden van racisme opzoeken.

Deel Deze Pagina