[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    En jij vult die lege plek in de informatie op met niks anders dan verzinsels die jou in staat stellen hetgeen we wél zeker weten (want beelden) af te doen als een normale reactie van de politie, zodat jij in je white privilege lekker kunt blijven ontkennen dat racisme een probleem is en de schuld kunt leggen bij degenen die hierdoor worden geraakt. You are one of them. En met them bedoel ik de racisten.

2. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hij zet zichtbaar politiegeweld weg als normale reactie door met smoesjes te komen die nergens op te baseren zijn. Is gewoon verdedigen van het type racisme dat in de huidige discussie juist voor veel mensen eindelijk zichtbaar wordt. Wat een pipo :')

3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Daarom plaatste ik die quote uit dat bericht. Dat is het enige stukje informatie dat erin voorkomt die het hardhandig optreden zou kunnen rechtvaardigen. Zo'n helm gaat niet makkelijk stuk. Daarnaast kan het behalve racisme ook gewoon de hoop zijn dat agenten niet zomaar hardhandig optreden. Die hoop is sterk, want als dat wel gebeurt dan zou dat heel eng zijn en het is veel fijner om in een land te leven waarbij dat niet gebeurt.

4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik snap wat je zegt. En theoretisch is inderdaad alles mogelijk, maar hij zet praktisch alle politiegeweld weg als provocatie terwijl daar geen goede aanleiding voor is. Dan ben je het racisme aan het ontkennen, waarvoor eindelijk na jaren van uitleggen vanuit o.a. de zwarte gemeenschap bredere erkenning is. Het is niet een of ander genuanceerd punt dat hij brengt, hij schuift gewoon een bekend probleem van tafel met een onbewezen bullshit excuus. Dan ga je gewoon moedwillig aan de kant van het racisme staan, om wat voor reden dan ook, die gast is gewoon team racist.

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Hoop het niet. =(

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ah die hadden we nog niet met ons 2vs2 FIFA team. Wie had je in gedachte als teamgenoot? Ik ben al bezet hoor

Taab vindt dit leuk.
  7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zet niet alle politiegeweld weg als provocatie. Dat zal er vast wel zijn. Niet alleen gericht op donkeremensen. Sommige mensen hebben probleem om goed met macht om te gaan. Beetje zelfde als dat je altijd portiers hebt die.blij zijn als iemand ze probeert te slaan want dan hebben ze een reden om te vechten.

Dit voorbeeld komt ongeloofwaardig over. Ze was alleen picknicken en zocht een toilet. Zonder reden werd ze uitgescholden door de politie en hardhandig aangepakt, gearresteerd en ze doet aangifte van discriminatie.

In hetzelfde stuk lees je dat ze met ziektes gescheld heeft en een helm stuk geslagen.

Waarheid zal wel in het midden liggen hoe erg het kapot slaan van de helm is. Duidelijk is wel dat er een aanleiding is voor deze aanhouding anders dan discriminatie.

Als mevrouw was aangesproken door de politie vanwege haar gedrag en gewoon had meegewerkt was er niets aan de hand durf ik wel te vertellen. Juist deze weken met alle aandacht voor racisme denkt een politie agent wel 3 keer na wat hij doet.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Het ging me niet om je reactie over dit specifieke voorval, maar je generaliserende uitspraak: "Mensen gaan nu volgens mij allemaal provoceren , aanwijzingen van politie niet opvolgen bewust en schelden. Als ze worden opgepakt lekker filmen en alleen de stukjes tonen dat ze gearresteerd worden en dan zijn ze ineens martelaar." Dat was mask off, en prima dat je dat doet, maar ik ben dan niet stil. Verder heb ik hier niks meer over te zeggen.

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb een vraag aan jou:.

Ik geloof dat de politie zeker niet altijd goed optreed. Dit heeft meerdere redenen. Het kan stress of angst zijn in een bedreigende situatie met veel omstanders. Het kan een verkeerde keuze zijn of het kan inderdaad een foute agent zijn.

Maar geloof jij bij dit soort incidenten dat hardhandig optreden uit een rascistische motivatie komt?

Ik geloof dat een blanke man die zich misdraagt, verzet bij arrestatie en niet meewerkt dezelfde behandeling krijgt.

Jij zet mij nu neer als rascist ook, maar ik geloof oprecht dat de groep waar ik het over heb een kleine minderheid is. Er is een kleine groep mensen die elke aanleiding aangrijpen om slachtoffer te worden. Op het moment dat ze met de politie in aanraking komen provoceren ze en kijken ze hoe ver ze kunnen gaan terwijl vrienden filmen. Als er dan een agent uit zijn slof schiet tijdens een arrestatie om iemand onder bedwang te houden komt het stukje van het hardhandig optreden op social media met de boodschap: zie je wel. De politie doet structureel aan racisme. Deze groep kiest altijd de slachtofferrol.

De andere kant van het spectrum precies hetzelfde en daar ben ik ook wel tegen.
    Elke misdaad filmen van iemand met een andere huidskleur en het dan online gooien om te wijzen van zie je wel, het zijn allemaal criminelen is net zo fout.

Dat is het vervelende aan deze tijd waarin we leven. Iedereen filmt alles en gooit het op social media om de ander in een slecht daglicht te stellen. Omdat dit item nu erg hot is wordt alles ook breed uitgemeten in de media.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/0...libde-met-windturbines-en-datacentra-a4001882

Mooi voorbeeld van hoe beloftes over voordelen voor de lokale gemeenschap zijn geschonden onder invloed van VVD-wethouder (goh) ten gunste van kapitalisten.

De Wieringermeerpolder is, aangejaagd door de lokale VVD-wethouder, verbouwd tot een rommelig, industrieel productielandschap. De voordelen belanden bij Amerikaanse computergiganten, speculerende boerenmiljonairs en een Zweeds energiebedrijf. De nadelen komen terecht bij omwonenden als de familie Lammers, die achter het net viste, en bij onwetende Nederlandse stroomconsumenten, die betalen voor het groene imago van de stroomslurpers in de polder.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja. Dat kan zijn racistische motivatie zoals racial profiling waardoor je met bepaalde uiterlijke kenmerken zoals huidskleur veel grotere kans loopt om aan het ontvangende eind van zulk soort incidenten te belanden. Maar er heerst ook gewoon straight up racism binnen het politieapparaat zoals dat werd aangekaart door een politiechef die vervolgens naar huis werd gestuurd. Een politieapparaat dat klokkenluiders over racisme naar huis stuurt laat ook zien team racist te zijn. Fuck 'em.

Ik denk dat dat zeker niet altijd het geval is. Ik heb zelf meegemaakt dat opsporingsambtenaren witte mensen verontschuldigen en zwarte mensen beboeten, nog geen 10m naast elkaar, voor dezelfde overtreding. En dat is niet een op zichzelf staand verhaal. Racisme binnen politie is een bekend en aangetoond probleem, natuurlijk uit zich dat ook in the heat of the moment. En nu specificeer je gevallen waarbij iemand zich misdraagt, maar ook dat is niet altijd het geval. Racial profiling, wat gewoon openlijk beleid is, zorgt dat de kans dat je als onschuldige met een donkere huidskleur in een situatie komt met politie veel groter is dan wanneer je een lichte huidskleur hebt. Shit is dus gewoon fucked op.

Jij lijkt heel jouw beeldvorming te baseren op wat je op social media ziet. Ik raad je aan voortaan wat verder te kijken, want het is toch echt een heel beperkt en sterk gekleurd stukje werkelijkheid wat je daar ziet.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955

Jongens Jensen KAN HET NIET MEER AAN.

HELP DIE ARME VENT!

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Morgen om 12 uur een wereldschokkende mededeling van Jensen! Kan niet wachten! :eek:

Reckuuza vindt dit leuk.
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    https://www.nu.nl/tech/6056076/face...-berichten-van-staatsmedia-van-een-label.html

"Facebook gaat de pagina's en berichten die afkomstig zijn van wat Facebook ziet als staatsgecontroleerde media voorzien van een label."

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het een slechte gang van zaken. Het veronderstelt (terecht) dat er een bias is bij zulke media, maar een vergelijkbare bias is er bij corporate media net zo goed. Door slechts de ene soort te labelen, wordt de indruk gewekt dat alleen daar sprake is van bias. Terwijl er legio voorbeelden is van hoe corporate/neoliberal media corporate/neoliberal belangen dienen wat indruist tegen het doel van journalistiek en de waarden die daarbij horen. Boeiend detail is dat Facebooks belangen veel dichter staat bij die corporate media met neoliberal agenda (zijn heel goed verenigbaar), terwijl de media die nu gebrandmerkt worden daar juist kritisch op zijn. Heel gevaarlijke ontwikkeling dus wmb, die overigens niet verrassend gezien FB track record als het aankomt op neutraliteit.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Wat is Facebook?

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    US inmiddels zo ver om basically chemical weapon in te zetten tegen de onschuldige bruine mensen die zonder proces in hun concentratiekampen zijn gevangen.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2020
  17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Werken al die linkjes bij jou wel?

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Komt omdat hij de link er nogmaals achter staat tussen haakjes.

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Fixed, denk ik

fredfenster vindt dit leuk.
  20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oh dat is die Reddit opmaak. Sorry voor het ongemak.

Ik vond nog dit stukje over Facebook http://archive.is/VSJW2:

"Our algorithms exploit the human brain’s attraction to divisiveness,” read a slide from a 2018 presentation. “If left unchecked,” it warned, Facebook would feed users “more and more divisive content in an effort to gain user attention & increase time on the platform.” (...) But in the end, Facebook’s interest was fleeting. Mr. Zuckerberg and other senior executives largely shelved the basic research, according to previously unreported internal documents and people familiar with the effort, and weakened or blocked efforts to apply its conclusions to Facebook products.

Zo'n leuke club, die Zuckerberg en de zijnen haha

Deel Deze Pagina