[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Maar hoe zien ze dat voor zich?

Burgerwacht? BOA's? Of wordt het kwestie van iedereen ontslaan en een nieuw team aannemen?

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    ''Een nieuw model van publieke veiligheid. Hoe de ontmanteling van het huidige korps en het nieuwe systeem eruit moeten zien, is nog niet bekend. De gemeenteraad zegt hiervoor de gemeenschap zelf te willen raadplegen, evenals onderzoeken en voorbeelden van vergelijkbare hervormingen elders.''

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Misschien als er een eerlijker politie apparaat is dat de bevolking het niet meer nodig vindt om lokale winkels te plunderen.

Kan iedereen weer verder met zijn eigen leven.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik verwacht niet dat voor het straatbeeld iets zal veranderen (ja hopelijk minder incidenten) maar dat voornamelijk zaken op bestuurlijk niveau zullen zijn

5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja ik vraag me ook echt af wat voor vorm het krijgt en of het heel radicaal gaat veranderen. Ik ben ook wel benieuwd wat ze bedoelen met ''voorbeelden van vergelijkbare hervormingen elders''.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Het is een belofte vooralsnog.
    Nog niet duidelijk wat het gaat inhouden en al helemaal niet duidelijk of dat dat doorgang vindt na tussenkomst van politiebonden en andere overheden.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Corona is een van de de voornaamste doodsoorzaak wereldwijd.

Wat vind je exact lachwekkend laag?

Rampage vindt dit leuk.
  9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Die testen zijn nog steeds lachwekkend onbetrouwbaar. Ik zou liever zien dat mensen een bloedonderzoek kregen... dan zie je pas of iemand het gehad heeft. Dat er nu pas massaal getest word had al vanaf dag 1 gemoeten overigens...

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Bron?
    En als ze toch onbetrouwbaar zijn waarom hadden we dan vanaf dag 1 moeten testen? Was dat uberhaupt wel mogelijk?

fredfenster vindt dit leuk.
  11. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Jorrie vindt dit leuk.
  12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    Ja I get your point. Duh. Maar ja. Oke. Sorry man. We blijven wel wachten tot vaccin.

Wil gewoon chicks regelen in de kroeg oke.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
  14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    Niet te letterlijk nemen he penis.

Jorrie vindt dit leuk.
  15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vanaf het begin testen was niet mogelijk omdat onze overheid dacht dat dit virus ons landje wel zou overslaan. Want; tja ... er komen geen directe vluchten vanuit China :+ Kwestie van zware onderschatting. Er zijn nooit tijdig beschermingsmiddelen aangeschaft evenals de COVID-19 tests. Dus nee, testen vanaf dag 1 was niet mogelijk geweest, helaas.

Mijn zusje werkt in het ziekenhuis overigens ... die gaf een aantal weken geleden aan dat de eerste batch testen soms negatief uitkwamen terwijl de patient even later positief werd getest. Nu we wat langer in deze situatie zitten zullen de tests wel wat betrouwbaarder zijn geworden (dus een bron ben je me schuldig) Maar ze riep in februari al dat er mensen werden opgenomen met rare luchtwegklachten die ze nooit eerder hadden gezien. Toen was er nog geen sprake van COVID-19 in Nederland.

We kunnen nog even van de vrijheid genieten... over 2~3 weken gaat alles weer op slot. Je mag niet op een terras zitten, 1.5 meter afstand bewaren, geen grote evenementen ... maar wel met 3000+ man protesteren terwijl je bij elkaar in de nek hijgt. Tja. Snap het ... maar ook weer niet.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Achteraf is het makkelijk praten vind ik. Ten eerste was er niks bekend over het virus, ten tweede waren er niet eens genoeg testen beschikbaar. Ik denk dat onze overheid tot nu toe prima heeft gehandeld naar hun kunnen en kennis.

Wat je zegt, andere soort test dus beetje raar om deze dan te verwerpen. Daarnaast was de eerste geverifieerde besmetting in februari?

Wat snap je niet? Dat er een dodelijk virus is wat besmettelijk is?
    En van dat protest is allang duidelijk dat dat niet had mogen gebeuren dus vind ik ook wel beetje simpel.

RaouLioo vindt dit leuk.
  17. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    Hm ik weet 't niet

Jimmy J., Reckuuza, Fiasco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    We hebben als land zijnde ook net op tijd gehandeld ... wil niet zeggen dat we er in't begin een beetje blind voor waren. Wat hebben we op dag-1 van de Corona crisis gelachen om die landen die vanaf de eerste dag alles stop hadden gezet. Zijn nu ook toevallig de landen die 0 patienten meer hebben of waarvan de laatste patient(en) nog in het ziekenhuis aan het herstellen zijn.

Ik hoop dat merendeel deze maatregelen ook gewoon volhoud. Hoe beter we dat doen; hoe eerder dit virus ook uitdooft.

De eerste mensen met 99% van de symptomen waren er al in januari. De eerste bevestigde (d.m.v een test) was er in februari, klopt.

Dat snap ik maar al te goed ;)
    Maar dat een protest niet had mogen gebeuren; tja ... dat was al bekend sinds de invoering van de "lockdown". Dus simpel? Nee ... maar als overheid zijnde kan je het hier toch nooit goed doen. Verbied je een protest? Dan ben je de gebeten hond. Laat je het door gaan? Tja, dat merken we over 2 weken wel ... of niet.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    wss niet

20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nou ja dat op de Dam is gewoon slechte aanpak Amsterdam geweest. Andere acties zijn voldoende volgens de maatregelen verlopen of (Rotterdam) voortijdig stopgezet, dus het kan prima.

Deel Deze Pagina