[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    nah sorry geen tijd man ben fifa

Jimmy J. en Fiasco vinden dit leuk.
  2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Hahaha. Oefen maar lekker. Hoor het wel wanneer je er weer klaar voor bent.

Maar serieus, in die docu om alles zo op een rijtje te zien en te horen is echt schokkend.

Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955

WIJ GAAN STRIJDEN VOOR ONZE VRIJHEID!!!!!

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767

Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Jeez ik zit even te kijken hoe deze beslissingen tot stand komen..
    Hoop echt dat wij niet de Amerikaanse kant op gaan.

B Tender vindt dit leuk.
  6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb je linkjes naar wat leesvoer?

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    B Tender vindt dit leuk.
  8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Veel kritiek op plan "totalitaire" noodwetgeving Corona https://nos.nl/l/2336696

"Hoogleraar staatsrecht Voermans zegt dat hij is geschrokken van de wet. "Die levert ons mogelijk voor een lange periode uit aan bestuur per ministersdecreten", zegt hij.

Voermans zegt dat de wet het mogelijk maakt dat de ministerraad achter gesloten deuren ingrijpende besluiten neemt over wat wel en niet mag. Die kunnen de rechten en grondrechten van burgers ernstig beperken, zonder dat de Tweede Kamer daar vooraf invloed op heeft.

Voermans: "Dat past niet in een democratische rechtsstaat, en dat staat ook haaks op ons grondwettelijke systeem en de waarden en beginselen die in dat systeem zijn verankerd."

Jammer dat we hier als samenleving zo mak mee omgaan.

9. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    In welk opzicht ben je van mening dat de samenleving er mak mee omgaat?

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    In het opzicht dat je hier en daar op fora teksten van wat bezorgde burgers kunt lezen met de strekking 'pohh, gaat wel ver', wat gemopper op verjaardagsfeestjes, en hier en daar een hoogleraar die bij Jinek mag aanschuiven die zegt 'pohh, gaat wel ver', maar verder niets :)

fredfenster vindt dit leuk.
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Vergeet de enquêtes niet op faceboek!

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Baseer me dan op wat ik zie om me heen, dus is uiteraard beperkt, maar mensen vinden dit onbelangrijk.

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    We kunnen ook lekker met z'n allen op de Dam gaan staan.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Kan zo veel.

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zal Femke fijn vinden.

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat kan natuurlijk niet als je andere hier aanspreekt op generaliseren en tip geeft verder te kijken dan social media/ naaste omgeving. ;)

Ik deel je mening verder wel trouwens, of laat ik het zo zeggen ik heb hetzelfde gevoel. Voor veel mensen een ingewikkelde/ oninteressant materie tot ze beseffen wat voor impact het heeft op hun eigen bubbel.
    Maar uit het artikel blijkt ook dat het wel tegen het zere been is van mensen die wel materiedeskundige zijn (hoogleraar, advocaten etc.) en die laten zich wel horen.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    Het is ook een beetje een vervelende situatie. Zoals het artikel aangeeft kunnen burgers een noodverordening niet aanvechten bij de rechter. Maak je er echter een tijdelijke wet van, dan komen er weer andere problemen naar voren die de hoogleraar terecht aankaart.

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat is zeker waar en er is ook nog steeds een democratisch controlemechanisme, maar dit is dus wat er bij een aantal mensen in belangrijke posities als eerste opkwam.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    Nog even hier over verder:

https://www.nu.nl/tech/6056789/mini...j-ontwikkelaar-bedrijf-reageert-verbaasd.html

Blijkbaar worden er toch veiligheidschecks gedaan door de overheid. Nu wordt er echter over en weer een welles - nietes spelletje gespeeld.

Wat ik me echter wel afvraag: De overheid laat bij de ontwikkeling een veiligheidscheck doen. Daar komen een aantal veiligheidsrisico's uit, waaronder deze. Vervolgens wordt dit teruggekoppeld naar de ontwikkelaar. Wat ik hier echter uit begrijp is dat vervolgens geen enkele veiligheidscheck gedaan is voor het daadwerkelijk uitrollen van de applicatie? Is de overheid dan ook niet mede schuldig door nalaten, of nog erger: Met kennis van een dergelijk veiligheidsrisico alsnog de site uitrollen?

Hoe dan ook weer een voorbeeld van hoe er met IT wordt omgegaan bij de overheid.

Laatst bewerkt: 9 jun 2020
    fredfenster vindt dit leuk.
  20. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Ik wist hier niks van. Ik vindt het maar doodeng als dit voor altijd wordt vastgelegd. Daar zullen toekomstige totalitaire partijen in ieder geval erg blij mee zijn.

Ik neem trouwens aan dat de rode partijen uit China wel even advies is gevraagd?

Deel Deze Pagina