[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik zou zeggen, overheid, haal alle beelden weg en zet ze in een museum. En op de lege plekken zetten we beelden van echte helden. Wetenschappers, sporthelden, dat soort figuren. Dat zou een mooi statement zijn.

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar vanzelfsprekend alleen sporthelden die zich op insta hebben uitgesproken tegen racisme.

Zifnap vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hebben ze opeens een andere betekenis als je ze 10 meter verplaatst en je 10 euro entree moet betalen om je zelf te educaceren over onze volksgeschiedenis?

Bijzonder.

Zifnap en Rampage vinden dit leuk.
  4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja.

fredfenster vindt dit leuk.
  5. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Heeft het ineens een andere betekenis als ik voor de spiegeling de badkamer met m'n cock sta te zwaaien of dat doe op de buurtspeelplaats? Voor mij misschien niet, maar het zal toch aanstootgevend gevonden worden, ongepast, en ik zal worden verwijderd, grote kans al voor de politie erbij is.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Het is en blijft een vunzige daad, jij hebt het puur over hoeveel mensen er aanstoot aan kunnen nemen. Als je racistische beelden in een museum zet is het dan geen racistisch museum?
    Zie wat er nu met het Tropenmuseum gebeurt!

Niet echt je beste vergelijking trouwens.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Beetje zorgwekkende vergelijking inderdaad. Haha.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Een museum is een plek van educatie, reflectie, onderzoek, bewustwording, verwondering. Een soort ruimtelijk geschiedenisboek (afhankelijk van het soort museum). Het succes van verplaatsing naar musea valt of staat denk bij hoe je zoiets presenteert, maar ik ben ervan overtuigd dat dit kan op een manier die voor alle partijen werkt, simpelweg door samen aan tafel te gaan zitten. Niemand in de anti racisme beweging die ik ben tegenkomen is voor het uitwissen van geschiedenis, het wordt juist belangrijk gevonden er aandacht aan te schenken. Museum is daar een geschikte plaats voor.

i know bedacht t me al maar was te elaborate on te ninja editten =(

Taab vindt dit leuk.
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dus een standbeeld voor een museum wat dient voor bewustwording van de daden van die persoon (nogmaals, check 't standbeeld eens van Coen en wat er onder staat) kan die functie niet invullen?

Er moet per se een dak boven en een entreebewijs bij de ingang?

Ik zeg niet dat standbeelden verwijderen de geschiedenis wist, maar die standbeelden kunnen nu juist een vorm van bewustwording zijn. Of zet er nog een standbeeld naast ofzo, bijv. Soekarno.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Kan wel. Maar tegelijk blijft dat voetstuk in de publieke ruimte ook dat doel ondermijnen.

Het liefst uit de openbare ruimte of (wmb) op een aangewezen plek waar dat educatieve element echt tot z'n recht kan komen. Bijvoorbeeld het verzamelen van problematische standbeelden in een park waar dat entreebewijs niet nodig is en waar, veel meer dan bij een enkel standbeeld ergens in een stadscentrum met een bordje erbij, de ruimte is voor die bewustwording.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Tja dat is een hypothetische discussie met jou aangezien de mob state waar je vorige page nog zo hard op ging het totaal met jou oneens is.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Tyrant en Fred - De Ying en Yang van XBW!

14. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Bedankt Yellow!

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nouja het is lastig discussiƫren als je van mening bent dat er geen debat hoeft plaats te vinden welke standbeelden en/of straatnamen wegmoeten, maar je een veto geeft aan een activistisch clubje waar je het kennelijk niet mee oneens mag zijn puur omdat ze slachtoffer zijn van white supremacy... Kennelijk geeft je dat de waarheid in pacht?

Zie vannacht, de straat naambordjes van Penny Lane zijn vannacht beklad..
    Ik vind dat pure onwetendheid en voor mij 't bewijs dat je de mob state niet hun gang kan laten gaan. Dat bewijzen ze nu keer op keer, met Churchill, met Fortuyn, Tropenmuseum, die priester is Lissabon, dat zwarte regiment in US... Het is de zoveelste misser van ze.

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan maken we van Nederland een open lucht museum. Iedereen blij.

Wat me met name boos maakt is dat mensen nu ineens maar beelden gaan slopen. Soms beelden van personen die helemaal niets met slavernij te maken hebben gehad puur uit onwetendheid.

Daarnaast blijft het vandalisme. We leven nog steeds in een democratie. Je kunt dit ook regelen via andere wegen via de politiek.

Als iedereen in Nederland gezamenlijk eens is dat de beelden weg kunnen, kunnen ze ook weg.

Nu nemen mensen het recht in eigen hand.

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ga hier niet eens op reageren omdat het gene recht doet aan de discussie die we voeren en hoe ik dit heb belicht.

ben wel beetje klaar met steeds me moeten verdedigen tegen zulke bullshit ok challas

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Als je er zo in staat kun je dan ook stoppen met hier posten?

Volgens mij is een forum juist een plek voor discussie. Als je dit niet wilt prima. Maar zet dan hier jouw mening niet neer als je een ander zijn mening niet respecteert en niet mag reageren.

Je kunt dan beter een blog starten als je alleen maar jouw kant van het verhaal kwijt wil.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Het komt over als het rechtvaardigen van vandalisme in het kader van racisme. Kansloze discussie om te voeren. Je punt(en) maak je niet door dingen te vernielen maar door actief te zoeken naar een oplossing met de overheid. Je word vanzelf gehoord. Helaas verslechterd de situatie naarmate de dagen vorderen omdat er telkens maar weer dingen gesloopt worden door mensen die spreken van een "vreedzaam protest". Dat hele protest is zijn doel voorbij geschoten...

Dat je overigens voor jezelf dingen goed praat terwijl dat 99,99% van je argumenten gebaseerd is op ontstane haat is... zorgwekkend.

Het erge vind ik nog wel dat er nu overal ineens een racistische ondertoon in gevonden word... kom op jongens, waar gaat het nou over? Alles in de ban gaan doen omdat mensen op hun teentjes getrapt zijn? Dat je protesteert tegen politiegeweld, prima. Dat je actie voert voor betere (gelijke rechten) .. maar (bijvoorbeeld) jezelf aangesproken voelen in een pretpark door een figuur in Carnaval Festival is te gek voor woorden. Op deze manier kan je alles beter in de ban doen en massaal je kop in het zand steken.

Laatst bewerkt: 13 jun 2020
    Zifnap, Reckuuza en B Tender vinden dit leuk.
  20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hier een mooi voorbeeld van een discussie dood slaan met het argument: jouw mening doet er niet toe ongeacht de feiten, want jij bent een blanke man. Jij hebt White Privilage.

Deel Deze Pagina