[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vandalisme, een vorm van geweld, goedkeuren is indirect geweld goedkeuren. Dus ook "het doel heiligt de middelen", of denk ik er dan te ver op door?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik refereer naar diy vtw

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja tyrant als je het allemaal zo moeilijk kan volgen dat toch echt aan jou. Jij kwam met dit soort bullshit:

Terwijl ik aangeef dat dat debat al jaren wordt opgezocht door de anti racisme beweging maar nooit naar is geluisterd. Noch ergens gezegd dat zij het monopolie op waarheid hebben. Die gare stromannen hoef ik niet, no thanks. Laatste woorden die ik vuil maak aan de discussie verpestende manier waarop je mijn woorden verdraait en misinterpreteert om het ineens over mij te laten gaan in plaats het onderwerp. Super triest dat je de vermoorde onschuld speelt, je bent slim genoeg om te snappen dat je bullshit nergens over gaat, je zet jezelf hier bij mij echt mee voor paal en ik plaats vraagtekens bij jouw integriteit waarmee je de discussie voert. Trieste flauwekul dat het is.

Laatst bewerkt: 14 jun 2020
  4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Jouw redenatie zal ik eens op een andere groep projecteren:

Extreem rechts vindt al jaren dat buitenlanders te veel criminaliteit veroorzaken en teveel uitkering trekken. Maar er wordt niet geluisterd. Ze zijn de stromannen beu.

Mob state enzo weet je wel
    Tijd voor actie.

Ze gaan buitenlanders beroven van hun geld en geven dit aan de ouderen met alleen een AOWtje als een moderne Robin Hood.

Moet kunnen. Want beroven isnjietnper definitie slecht. Ze zoeken namelijk zelf uit wie onterecht uitkering trekt en wie de criminelen zijn. Dat geld hadden ze toch geen recht op.

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    bUiTeNlAnDeRs

Welke stromannen heb je het over?

Een beeld bekladden vergelijken met mensen beroven |:-

Bovendien heeft de overheid mechanismen om hiertegen op te treden, misschien herinner je je het met indirect etnisch profileren gecreëerde enorme probleem met toeslagen waar onlangs eea om te doen was, wat mensen en gezinnen finaal heeft geruïneerd. Voor anti racisten zijn er niet van zulke mechanismen, en hun minnelijke pogingen iets te doen aan racistenverheerlijking in de openbare ruimte van overheidswege is altijd weggewuifd.

Kortom leuke projectie maar een vergelijking die kant noch wal slaat. Maar probeer het gerust nog eens.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Links heeft dat ook hoor. Meldpunt discriminatie en Wilders proces. Misschien ka je je dat ook herinneren?

Of die jongen van 15 die is opgepakt voor homohaat.

Echte voorbeelden dat niet alleen het recht in eigen hand nemen en anarchie de weg is om iets tegen racisme te doen.

Daarnaast is het niet alleen bekladden van beelden maar ook kapot maken en in het water gooien ervan.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja maar in tegenstelling tot de gedupeerden die het mechanisme tegen praktijken die jij toeschrijft aan buitenlanders hebben die mechanismen niks opgeleverd om iets aan de verheerlijking van racisten in openbare ruimte te doen. Dus nog steeds slechte vergelijking. En ook beelden vernielen en dumpen is echt wel van een andere orde dan mensen berover, dus ja ik blijf het zeggen, lelijk slechte vergelijking die je hier maakt.

Maar we kunnen in rondjes blijven lopen, we gaan het niet eens worden. Dus laten we het hier maar bij laten.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb nog wel een andere vraag. Er is iets wat ik oprecht niet snap.

Waarom draait alles om Black Lives Matter en de donkere gemeenschap en racisme?

Als ik naar systemisch racisme kijk zie ik dit heel veel tegen Chinezen. Maak regelmatig mee dat door mensen racistische opmerkingen en grapjes tegen Chinezen worden gemaakt. Gaat dan over kinderarbeid, namaakproducten uit China, censuur in China, spleetogen, uitspraak van de R en de L of dat alle Chinezen een friettent runnen.

Van bovenstaande hoor ik helemaal niets in de media. Chinezen hoor ik ook niet. Waarom telt alleen het leed van donkere mensen die gediscrimineerd worden? Ik heb het hier nog niet eens over discriminatie tegen mensen met Nederlandse voorouders maar puur discriminatie tegen andere minderheden die geen donkere huidskleur hebben.

Polen en Roemenen krijgen ook veel shit over zich heen vanwege alchoholmobilisten en het afpakken van banen van o.a. vrachtwagenchauffeurs. Ook deze groep wordt totaal niet vertegenwoordig in het racisme debat.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat kun je dan beter aan de media die jij consumeert vragen, die kennelijk geen aandacht aan andere vormen van discriminatie besteden.

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is iets te makkelijk. Op de media die ik kijk zie ik in alle steden in Nederland demonstraties waar Black Lives Matter wordt geroepen. De woordvoerders van de protesteerders hebben het alleen over koloniale verleden politiegeweld tegen alleen donkere mensen en zwarte Piet.

Dese mensen hebben het nooit over andere bevolkingsgroepen die worden gediscrimineerd.

Mensen zoals Akwasi die worden uitgenodigd in diverse praatprogramma's hoor je er ook nooit over.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Je hebt het dan denk ik over de afgelopen welken in de media. Dat heeft te maken met de actualiteit rondom de zoveelste racistische politiemoord op een zwarte man. De anti-racisme en discriminatie beweging strijdt tegen elke vorm van onderdrukking. Een paar jaar terug waren transrechten wat prominenter in de aandacht, betekent niet dat niemand toen maalde om racisme. Het kan effectief zijn om soms de aandacht op 1 probleem te leggen. Dat betekent niet dat de rest onbelangrijk wordt gevonden.

12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    verdomme jorrie

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    -

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
  16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Corona is gemaakt door Trump om de schatkist te spekken. 1 miljoen per opname, prima verdienmodel.

Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    voer voor jensen

19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zou niet direct aannemen dat alle geweldplegingen door de protestors worden verricht. Er zijn beelden van politie of mensen die geen onderdeel zijn van het protest die dit soort shit doen. Er wordt ook hier vaak gezegd dat we niet moeten oordelen voordat er een dader is veroordeeld, die kritische houding zou dan ook nu consequent aangehouden mogen worden. Verder is het kwalijk (niet dat ik jou daar op basis van deze post wil betichten) dat de demonstraties worden veroordeeld op basis van de meest extreme gevallen, terwijl de politie wordt verdedigd met het argument dat de meesten het beste voorhebben.

Deel Deze Pagina