Zal hier serieus op antwoorden.
Ja ik denk dat er racisme is in Nederland. Maar dat is hetzelfde als vragen denk je dat er criminaliteit is in Nederland? Of laaggeletterdheid?
Bij criminaliteit accepteren wij dat dit een kleine groep is en treden hier tegen op. Bij rasicme krijgt iedereen de schuld.
Het probleem is dat er nu vanuit wordt gegaan met termen als systemisch racisme dat iedere Nederlander biologisch een racist is. Ik vermoed dat racisme binnen bepaalde bevolkingsgroepen zelfs een groter probleem is dan de Nederlander met Nederlandse voorouders.
We kunnen dus beter bepalen hoe groot is het probleem van racisme. Ik hoor alleen maar in de media dat het een heel groot probleem is zonder duidelijke argumenten of onderzoeken. En als je hierop wijst ben je White Privillaged dus kun je niet snappen.
Zou wat zijn als wij zeggen dat omdat wij als Nederlander vanuit oorsprong handelden met andere culturen en een multicultureel land wij juist heel goed kunnen inleven in andere culturen en mensen met andere komaf. En dat juist de donkere Nederlander zich daarom niet kan inleven in een andere bevolkingsgroep of cultuur..
Want dat wordt er gezegd tegen ons. Vanwege onze kleur is onze mening niets waard omdat wij per definitie niet begrijpen waar het over gaat.
Jouw statement dat niet alle conflict situaties tussen een blanke en donkere persoon 100% racisme is, is een hele belangrijke. Want dat wordt in de media door BLM bij ieder donker slachtoffer wel beweerd. Mijn punt is juist dat er vaak andere motieven aan ten grondslag liggen.
Fred beweert juist dat er altijd sprake is van racisme omdat het etnisch profilerende instituten zijn. Een bewijs hiervoor komt niet. Wij moeten zijn stelling maar accepteren als de waarheid. En daar ligt ook een groot probleem bij BLM en hun standpunten. Ze nemen zaken die ter discussie staan als waarheid aan en als je die beginstandpunten niet als waarheid ziet, komt dat omdat je het niet begrijpt zeggen ze.
Laatst bewerkt: 15 jun 2020
Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.