[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Die standbeelden werden toendertijd neergezet als verering ja. Was niet echt gepast aangezien het een massamoordenaar was, maar goed, men had wel een iets ander moreel kompas. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze er nooit hadden mogen worden neergezet hoor.

Maar die betekenis heeft het anno 2020 wel beetje verloren. Zie het nu meer als stukje tastbare historie wat een kijkje geeft in de historie en hoe men er later weer op terugkeek. Als je daar nu nog wat tekst bijzet dat het een bijzonder geweldadig persoon is wat veel slechte dingen heeft gedaan kant het zelfs nog de nodige mensen educeren over onze koloniaal bewind.
    Slopen gaat dat niet verbeteren of versterken.

Neem bv de pyramides. Die zijn als verering voor een corrupte geweldadige farao's gebouwd, nota bene door slaven zelf. Nu toch leuk dat die dingen er staan en ze niet 100 jaar na dato zijn gesloopt door gasten die de farao niet zo konden waarderen.

Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Oeps. Dubbel

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Maar er is al meerdere malen uit onderzoek gebleken dat de pyramides helemaal niet door slaven gebouwd zijn?

https://www.theguardian.com/world/2010/jan/11/great-pyramid-tombs-slaves-egypt

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Velen zeggen hier dat White Privillage een ding is.

Ik denk dat het ook voor een groot deel niet ligt aan je huidskleur maar aan taal en opvoeding.

Als witte Poolse of Italiaanse mensen hier komen wonen en de taal niet goed beheersen, dan heeft dit effect op de ontwikkeling van hun kinderen. Die zullen dan moeilijker meekunnen op school. Dit ligt echter niet aan hun huidskleur.

Op het nieuws lees je dat kinderen in achterstandswijk tijdens Corona veel onbereikbaar waren voor thuisonderwijs. Als de ouders de kinderen niet goed helpen met hun huiswerk of controleren dat ze hun huiswerk doen heeft dit effect op de schoolprestaties.

Daarnaast is opvoeding ook belangrijk. Als je als ouders kinderen stimuleert vanaf hun 15e een bijbaantje te nemen en thuis ook goed begeleidt komt dit ten goede van het kind. Dit in tegenstelling tot de kinderen op straat laten hangen waar ze ook in aanraking komen met criminaliteit en straatbendes.

Ik zal niet ontkennen dat er werkgevers zijn die discrimineren bij sollicitaties maar bovenstaande factoren spelen ook mee. Nooit een bijbaantje hebben gehad staat ook niet goed op je CV. School niet afgemaakt hebben hetzelfde. Ja er zijn meer witte dokters. Er zijn ook meer witte studenten die een medische opleiding doen.
    Slecht Nederlands in een sollicitatiebrief schrikt ook af voor een een groot aantal functies.

Alles wat ik hier schrijf geldt denk ik net zoveel voor een wit Pools gezin als voor een donker gezin uit Eritrea. Daarom denk ik dat het privilege niet komt vanwege huidskleur.

Als witte Nederlander loop je tegen dezelfde problemen aan als je naar het buitenland verhuist en de taal niet beheerst, je kinderen niet het onderwijs succesvol afronden in het nieuwe land en ook de taal niet goed beheersen.

Laatst bewerkt: 16 jun 2020
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Komen er tegenwoordig überhaupt nog mensen in aanmerking voor een standbeeld? Je moet bijzondere daden verricht hebben en naar huidige en liefst ook toekomstige waarden geen smet hebben.

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dus @Reckuuza verdiend een standbeeld ondat hij XBW in leven houd? Tof idee. Ook is hij een pain in the ass. Dus dat gaat mooi op

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vind fonteinen sowieso mooier.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Bernini. <3

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    laat me met rust

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ga jij anders even fijn op je transformer zitten jonge

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
  12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Lang op moeten zoeken?

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    took me 15sec

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ook van kleur verschoten zie ik ... lekker man.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    sorry thats racist

16. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
  17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    zie yt topic ah neef

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Geen doden? =(

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Eerlijk is eerlijk, als je dan WW3 moet krijgen, dan uiteraard in 2020.

Deel Deze Pagina