Geen seks hebben met iemand die dat niet wil, d'oh.
Maar wat als de vrouw nu ingestemd heeft; seks heeft gehad en daar jaren later een slaatje uit wilt slaan? Zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw iemand ten onrechte beschuldigd en een leven verwoest. Kijk even naar de shit die Depp over zich heen heeft gehad? Het is schrijnend dat een man al hangt voordat hij uberhaupt de kans krijgt om zijn tegenwoord te geven. Prima dat we snel conclusies trekken als het gaat om iemand die verkracht is ... maar de tegenpartij mag ook gehoord worden lijkt me? Lijkt bijna dat als een vrouw iemand beschuldigd (zonder enige vorm van bewijs) dat de man bij voorbaat al kansloos is?
Ik vind het dikke prima dat vrouwen nu aangeven wat er allemaal gebeurd is en ja, er zal ook wat moeten veranderen ... maar je gaat mij niet wijsmaken dat elk verhaal waar is.
EDIT
Even iets uit persoonlijke hoek ... jaren geleden heb ik iemand leren kennen in het noorden van het land. Klikte het prima mee. Aantal dates gehad. Verder rustig de kat uit de boom gekeken. In de 6 maanden dat we elkaar hebben gezien hebben wij ook seks gehad. Echter ging het de laatste 2 weken steeds slechter en kregen we vaker ruzie tot we uiteindelijk besloten uit elkaar te gaan. Voordat het zover was (en ik mijn spullen had gepakt) hebben we nog 1x seks gehad ... en ja, dat wilden we beiden ... 2 weken na het laatste contact kreeg ik via MSN (jwz) het bericht dat ik haar aangerand had. Eh? Wat? Heb je enig idee hoe dat voelt als je zoiets voor je kiezen krijgt? Jezelf van geen kwaad bewust zijn en als "vrienden" uit elkaar gegaan zijn ... en dan dit? Dat voelt bijzonder klote kan ik je vertellen.
Laatst bewerkt: 22 jun 2020