[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee dat was KPMG die onderzoek deden naar de boekhouding van Wirecard, waarna BaFin werd ingeschakeld. De FT gaf de aanzet al in 2015...

EY is juist compleet ongeloofwaardig dat die geen goed onderzoek deden naar de jaarcijfers (alweer) waar de VEB heeft geëist dat EY eens lekker opdonderd.

Als jij 10 jaar de huisaccountant bent maar 2 miljard niet kan vinden wat nooit daadwerkelijk heeft bestaan noem ik dat niet een 'positieve' rol :D Maarja zul je zien dat die de dans ontspringen, wordt steeds duidelijker dat dat auditing steeds belachelijker aan t worden is.

Laatst bewerkt: 26 jun 2020
  2. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Jouw redenatie kan ik volgen. Maar dat valt niet op te maken uit het artikel waar naar verwezen werd. Ik vermoed dus dat zijn post niet sarcastisch was bedoeld.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ah ok fair point.
    Maar het klonk al zo sarcastisch met 'eindelijk eens' lol. Die gasten hebben rechtzaken aan hun broek hangen.

Of wacht, was Raoul geen accountant btw?

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Yeah sector ligt aardig onder vuur.

Zelf vanuit werk bezig met de opelding digital auditing. Interessant vakgebied wel met het oog op de toekomst. En vooralsnog een wat minder groot afbreukrisico dan de RA.

Tyrant vindt dit leuk.
  5. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Siberia heat wave: why the Arctic is warming so much faster than the rest of the world

In other words, the record-breaking temperatures seen this summer in the Arctic are not a "one-off". They are part of a long-term trend that was predicted by climate models decades ago. Today, we're seeing the results, with permafrost thaw and sea ice and ice sheet melting. The Arctic has sometimes been described as the canary in the coal mine for climatebreakdown. Well it's singing pretty loudly right now and it will get louder and louder in years to come.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Dat is niet echt nieuws, toch? Het is al jaren duidelijk dat we in een opwaartse trend zitten.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    De records zijn wel actueel volgens mij. Maar misschien meer iets voor in het weer topic idd.

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    nee laten we daar asjeblieft niet gaan discussieren over klimaatverandering

fredfenster vindt dit leuk.
  9. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Het was inderdaad met enige vorm van sarcasme. Ik vind dat het beroep sowieso drastisch de schop op moet. Zolang de klant je fee volledig betaalt kun je nooit 100% onafhankelijk zijn. Accountantsdossiers bestaan tegenwoordig vooral uit indekken van hun eigen persoon ipv gedegen boekenonderzoek maar dit komt enigzins door de regelgeving waanzin. Voor mij ook de reden dat ik niet meer in het vak zit.

Ik zou zelf liever een audit belasting zien naar ratio van omvang/ complexiteit van het bedrijf en dat vervolgens de overheid accountantskantoren inhuurt voor X jaar per bedrijf. Maar dat is een utopie waar ook veel haken en ogen aan zitten.

B Tender vindt dit leuk.
  10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    @RaouLioo Helaas in grote lijnen helemaal mee eens, voor mij de reden dat ik er niet lang meer in zal zitten ;)

RaouLioo vindt dit leuk.
  11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Uit Chaz komen allemaal berichten van geweld. Schijnt een dode en gewone te zijn na een schietpartij.

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Verrassend. /s

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Goede bedoelingen, maar heb m'n twijfels:

Segers: "Antisemitisme kun je heel moeilijk registreren bij de aangifte. Slachtoffers moeten extra hun best doen om dat op een aangifteformulier te krijgen. Een aanval op een individu omdat hij deel uitmaakt van een minderheid is zo erg dat wij willen dat daar een strafverzwarende grond voor komt."

https://www.nu.nl/politiek/6061053/...t-in-om-discriminatie-harder-te-straffen.html

Tot zover dus het uitgangspunt dat iedereen gelijk is. Wanneer je een persoon deeluitmakend van een minderheid iets aandoet omdat je die minderheid niet mag is 't strafverzwarend. Wanneer je een persoon deeluitmakend van een meerderheid iets aandoet omdat je die meerderheid niet mag is 't niet strafverzwarend. De samenleving wordt weer wat verder in hokjes en categorieën geplaatst, met wat creatief redeneren zou je 't welhaast etnisch profileren van degene die aangifte doet kunnen noemen. Een andere parralek die ik zie is die vd bescherming van bedreigde diersoorten hoewel ik mensen uiteraard geen dieren vind voordat ik die naar mn hoofd krijg.

En is' minderheid' al eens gedefinieerd. Wat mij betreft is het geen minderheid meer als 'jouw groep/soort' zeg pakweg 8% van het totaal is?

Misschien eerst eens een kop koffie pakken :confused:

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Mensen zijn dieren.

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Een minderheid extra bescherming geven is hetzelfde als iemand die minder geld verdient wat minder belasting laten betalen. Dat is een van de beginselen van onze rechtstaat.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zou verwachten dat dit prima geregeld is in artikel 1 van de grondwet:
    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Addendum: We weten dat het een soort contradictio in terminis is, maar wanneer u artikel 1 overtreedt ten koste van een godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook die niet zo vaak voorkomt, dan straffen we u harder. :p

Wat mij betreft verloochen je met zo'n nieuwe wet een beetje artikel 1, en zou je als kamerlid je juist hard moeten maken voor betere handhaving van dit grondrecht. Ik realiseer me dat het misschien met name minderheden zijn die zich onvoldoende beschermd voelen onder atikel 1, dan is handhaving van deze prima wet de oplossing in mijn ogen, i.p.v. met speciale wetten minderheden in het zonnetje te zetten.

Tyrant vindt dit leuk.
  17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nee we verhogen de straffen op het overtreden van art 1 Grondwet om een signaal te geven hoe belangrijk dat artikel is.

We straffen niet harder dan iets. Harder dan wat? Verschillende misdrijven worden al verschillend bestraft. Moord is erger dan diefstal dus zwaardere straffen. De strafmaten worden continue aangepast om een effect te bereiken, gezien de schade op de maatschappij.

Die laatste zin is echt belachelijk. Wie wordt er nou weer in het zonnetje gezet?

B Tender vindt dit leuk.
  18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ben je ook zo fel tegen zwaardere straffen bij geweld tegen politie? @B Tender

B Tender vindt dit leuk.
  19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    We verhogen de straffen op het overtreden van artikel 1 wanneer het gebeurt omdat het slachtoffer tot een minderheid behoort.
    Het staat er toch...?

Verder moet ik wel bekennen dat ik vanmorgen inderdaad niet op m'n genuanceerdst was, en misschien beetje moeilijk aan t doen was om 't moeilijk doen.. soms heb je van die dagen.. :oops:

Touché. Goed punt.

20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Art 1 Grondwet bestaat voornamelijk om minderheden te beschermen. Democratie bestaat voornamelijk om minderheden te beschermen.

Deel Deze Pagina