Ik snap het volgens mij wel?:
Als iemand me inelkaar trapt omdat ik Limburger ben dan luidt het vonnis (bij wijzen van) '10 dagen gevangenisstraf' vanwege het in elkaar trappen van een minderheid (nb: geen enkele provincie vertegenwoordigt >50%, dus het maakt niet uit van welke provincie je iemand in 3lkaar trapt vanwege z'n provincie, je pakt een minderheid aan), en als iemand me in elkaar trapt omdat ik een man ben (meerderheid op sociologisch uitgangspunt) dan is het vonnis (zeg) '7 dagen gevangenisstraf'.
Als iemand me in elkaar trapt omdat ik een Limburgse man ben... Dan weet ik het niet meer.
Logisch
En ja het klinkt wat absurdistisch... Maar men zou wetten eens wat vaker concreet moeten invullen voor de grap alvorens ze aan te nemen, dan blijkt tot hoe absurdistische situaties ze kunnen leiden.
Als je als schaatsfan OF fan bent van Ireen Wust, of van Sven Kramer, en 52% is fan van Ireen en 48% van Sven. Ze kunnen elkaar niet luchten of zien en gaan knokken in het bos.. Dan hebben de ieren-fans een minderheid (in de groep schaatsfans) aangepakt en krijgen die hogere straffen dan de sven-fans... Voeg er nog een derde schaatser aan toe (33 33 34%) en in die knokpartij pakt iedereen een minderheid aan.
Nogmaals... Ik weet dat ik er hierboven een beetje stomme irritante voorbeelden bij trek, maar maak het concreet en je ziet de bullshit.
Klik om te vergroten...