1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb niks gezegd wat niet klopt en ik heb er schijt aan als mijn toon je niet aanstaat.

    Jouw agenda is anti-racisme ondermijnen.

    Je mag je verwonderen, maar je komt met pure bullshit. Ik hou niet van bullshit.

    Bron? Zijn er verdachten aangewezen, laat staan veroordeeld?
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    2020 lijkt redelijk in lijn te liggen met 2019 als ik de grafiekjes vergelijk? . Bovendien een uitgekauwd onderwerp, zwarten zijn oververtegenwoordigd in zware criminaliteit dus niet vreemd of heel verrassend als ze ook relatief vaak door politiekogel om 't leven komen, veel politiegeweld kan heel andere oorzaken dan racisme hebben waarbij ik niet zeg dat racisme niet voorkomt.
    Daarnaast komen er ook heeeeeel veel zwarte mensen om het leven door geweld van een ander zwart mens, maar daar hoor je nooit wat over, behalve dat 't door achterstelling door blanken wordt veroorzaakt. Kan er heel wat meer over schrijven dan dit, maar daar heb ik nu geen tijd voor of zin in.

    Als er iemand voor een agenda aan 't schrijven is ben jij het ten slotte. En dat mag :)
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Is de Daily mail voor jou een bron?
    https://www.google.nl/amp/s/www.dai...e-CHOP-night-teen-driving-Jeep-shot-dead.html

    Mijn agenda is niet anti racisme ondermijnen. Ik ben fel tegen racisme. Alleen BLM is alleen tegen racisme tegen donkere mensen, waarbij racisme tegen witte mensen geen probleem is.

    Ik ben tegen racisme tegen alle mensen. We moeten juist stoppen met onderscheid te maken in het benoemen van kleur. Daarom ben ik tegen het gezanik over white privilege. Akwasi die met zijn geld en beroemdheid loopt te zaniken over white privilege terwijl tig witte gezinnen in armoede leven. Dat is pas bullshit.

    En jouw houding van ik heb niks gezegd wat niet klopt neem ik maar aan als naïviteit. Hoe kun je op voorhand helemaal uitgaan van dat je alles wat jij zegt klopt? Jij bent iemand die vaak reageert vanuit emotie in plaats van feiten. Ik ben iemand die kritisch kijkt. Soms lees je zaken waaronder onderzoeken doe later weer als onwaarheid door andere feiten worden weerlegd. Als iemand met een goede onderbouwing komt of goede feiten ben ik wel zo reëel daar naar te kijken.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Niks wat je zegt is relevant voor het gesprekje wat ik met big syke had en het hangt aan elkaar van de whataboutisms. @B Tender

    Ik had het over wat ik schreef wat jij niet kon weerleggen waarna je maar over de toon begon. Ik kom gewoon met feiten. Citeer maar voorbeelden waarin ik uit emotie reageer waar het ten koste van de feiten gaat. Kom maar op. Jij bent echter helemaal niet kritisch, getuige je bullshit comment waar ik je net op wees. Dat je het omgekeerde beweert is toch wel een grote grap, als je zo blind bent voor je eigen bullshit zal je nooit iets begrijpen en kun je je blijven verschuilen achter meer gejank zoals je hierboven doet om je anti-racisme ondermijnende agenda te legitimeren. Waardeloos.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zal even een paar quotes pakken:

    Bullshit
    Ik heb schijt aan
    Jij met je anti-racisme agenda
    Je bent een ongeinformeerde sufferd
    Tegen Btender: alles wat jij zegt is niet relevant

    Genoeg?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij bent gewoon niet voor rede vatbaar. Al kom ik met statistiek van het CBS dan nog zeg jij dat dat fake news of rechtse rakker gemanipuleerde onderzoeken zijn.

    En hoe moet ik een belediging naar mij toe nou met feiten onderbouwen?

    Je kan wel zeggen ik vind jou een...... Zal vast een feit zijn wat je van iemand vindt. Maar schelden en dit soort uitlatingen zijn wel uit emotie. Je kan ook dingen gewoon normaal brengen.

    Misschien dat andere forumleden hun mening kunnen geven of ze vinden dat Fred vanuit emotie reageert of puur vanuit ratio.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2020
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Nee dankje I'm good
     
    Jimmy J., Sliv, Tyrant en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Alleen opsommen volstaat dan natuurlijk niet.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je zei dat ik vanuit emotie reageer in plaats feiten. Dat heb je niet kunnen aantonen. Nu maak je ervan of ik uit emotie reageer in plaats puur ratio, dat is wat anders. Jij neemt mij kwalijk dat ik op de man speel, maar jij bent al de hele tijd op mijn persoon aan het spelen om mijn aanval op jouw bullshit te ontwijken. Tone policing. Ik ben daar wel weer klaar mee.

    Ja very witty, maar itt de claims van big syke kun je die van mij controleren met een simpel https://www.google.nl/search?q=nutella+child+labor.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Wellicht een leuke extra categorie in de XBW Awards @Taab?

    Verder vind ik het zeer verfrissend om eens aan de zijlijn te staan.
     
    WorkingTitle, Fiasco en Taab vinden dit leuk.
  12. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    In plaats van mensen te verbinden probeert Fred door vingers wijzen en zelf veel racistische uitspraken te doen andere mensen te laten inzien hoe slecht racisme is.

    Meer wil ik niet over kwijt, erg brak vandaag:F:
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk dat een de kern van de discussie zich een beetje centreert over het verschil van inzicht op de vraag of racisme de oorzaak van allerlei sociaal-economische (en daarvan afgeleide) problemen is, of het gevolg van dergelijke problemen.
    Heel fundamentele vraag...
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Elke post hier van de twee B's gaat over een super rationeel tegengeluid. Ze schrijven steeds weer racisme is stout, maar...

    - de betogers zijn ook niet heilig
    - in die zogenaamde vrije staat Chaz gaat het ook niet goed
    - racisme is niet het enige probleem
    - x
    - y
    - z

    Veel van jullie posts gaan over het deel na maar. Dat geeft toch echt wel een sterk beeld dat jullie wat meer emotie kunnen gebruiken. Inlevingsgevoel. Natuurlijk hebben jullie gelijk dat er aan alle kanten dingen niet goed gaan, maar je kunt toch niet verwachten dat een grote groep mensen zich als heiligen gaan opstellen over iets waar ze heel boos over zijn? Je kunt toch niet verwachten dat er binnen die hele grote groep mensen geen verkeerde mensen en criminelen zitten die misbruik van de situatie maken? Waarom zou je daar steeds over beginnen? Wat is precies de discussie hier? Natuurlijk geldt het adagium all lives matter, maar als je kijkt naar met name Amerika dan kunnen de niet-witte mensen daar wel even een boost gebruiken.

    Daarnaast is die fundamentele vraag niet zo simpel. Er zijn tientallen factoren die elkaar weer beïnvloeden. Dat is erg ingewikkeld. Maar voor een van die factoren die zeker een rol speelt, is nu extra aandacht voor in Amerika en als afgeleide daarvan ook in Nederland. En als je dan reageert met ja prima racisme is verkeerd, maar hoe zit het dan met sociaal economische omstandigheden, dan kan dat voor mensen voor wie het probleem gevoelig ligt erg irritant overkomen. Begrijp je dat?

    Nederlanders zijn super rationeel en pragmatisch. Dat is in veel gevallen erg handig en goed, maar soms ook helemaal niet. Niet alle problemen hebben een rationele grondslag.
     
    Cyndris en Sliv vinden dit leuk.
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    En daarmee is deze discussie in dit topic klaar. Voor verdere racisme/discussies hierover maken jullie maar een racisme topic aan want dit topic is niet voor 1 onderwerp bedoeld.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ga spelen man. Je roept dat ik vingers wijs maar dat is precies wat jij doet. Helft van de discussies die ik hier aanga, en dan met name met de verdedigers van racisme, monden uit in gejank over mij of hoe ik het zeg in plaats van het onderwerp. Dat is hoe verliezers discussiëren. Met iedere post van zulke kneusjes zetten zij zichzelf weer voor paal.

    Akkoord
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het deel voor de maar staat niet ter discussie, daarom wordt dat deel weinig besproken denk ik. Ja, Racisme komt voor, in de VS vermoed ik wel iets meer dan hier maar dan nog, en racisme is heel heel erg, of het nu een beetje of een boel voorkomt.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Laten we nieuwsberichten die thema's raken die min of meer van alle tijden zijn en vaak uitmonden in discussies over dat thema in plaats de actualiteit anders voortaan posten in het xbw lagerhuis.
     
    Reckuuza en B Tender vinden dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Ja heel irritant dat men nu veel post op XBW, kunnen jullie daar eens mee kappen?

    Man mam
     
    Jimmy J. en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Rampage vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina