Dit is wat ik vooral bedoel. Eerst voelde het meer als een AC game aan, maar nu lijkt het steeds meer op andere games. Ik mis identiteit. Staat even buiten of het lekker wegspeelt. Ubi herhaalt steeds dezelfde spelformule en doet dat eigenlijk bij al zijn series al jarenlang. Far Cry en The Division? Precies dezelfde situatie. Het wordt nu teveel als comfort food geserveerd, althans daar lijkt het op. Je zou kunnen beweren "maar het speelt toch lekker weg", maar verklaar mij dan eens waar die "open world vermoeidheid" vandaan komt? Ik vind dat het komt door dit soort games en die "kitchen sink" formule van Ubi. Daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat Ubi deze games expres zo lang(dradig) mogelijk maakt, zodat de kans groter wordt dat iedereen die "boosters" gaat kopen. Als dit zo is heeft het weinig met "fun" te maken; je bent gewoon een testobject. Ik vind dit behoorlijk manipulerend. Eigenlijk is dit een digitale sigaret en de bijna oneindige gameplay loop is de nicotine. Je komt er maar moeilijk vanaf en je vindt het nog bijna oké ook zolang het duurt.
Anyway, mensen moeten Valhalla lekker gaan spelen. Ik gun iedereen zijn plezier en er zal heus wel plezier te halen zijn uit deze game. Alleen weet waar je aan begint. Maar volgens mij heb ik dit bij het vorige deel ook al gezegd. Bij deze daarom de toevoeging: ben je bewust van wat Valhalla wel is en wat Valhalla niet is.
Laatst bewerkt: 6 jul 2020
Barbabravo en Jorrie vinden dit leuk.