1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assassin’s Creed: Valhalla

Discussie in 'Games' gestart door AgentSmith, 9 jan 2020.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zou mooi zijn als de vroege Friezen er ook in voor kwamen. :cool:
     
    Makkabeer vindt dit leuk.
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Allemaal overhoop steken die gasten
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik denk dan meer open world games waarin je verplicht bent te grinden//filler opvullen om progressie te boeken in een verhaal. God of War is ook eig niet echt open world.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Heb je Breakpoint gespeeld met de leveled loot + tegenstanders, of met de realisme optie?

    Dit is dus wat ik het liefst niet of in ieder geval minder wil zien. Open world: prima. Groot: prima. Maar laat dan zo veel mogelijk filler weg. Het woord zegt het al: filler, opvulling. Het heeft geen consequentie, dus het kan weg en je mist het niet. Respecteer de tijd van een speler. En lukt het niet zo'n grote wereld vol te stouwen zonder overmatig gebruik van filler? Nou, het antwoord heb je eigenlijk al.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik speel met de oorspronkelijke O stellingen. Was al aardig ge order toen die update kwam waardoor ik geen zin had om het te veranderen. De meer survival style lijkt me we interessant, maar het maakt er echt een andere game van. Gezien de omvang zou ik er dan vermoedelijk eerder genoeg van krijgen, want het lijkt een optie die wat meer vergt van het geduld.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zou hetzelfde doen.
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Beetje Witcher sfeertje de omgeving.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Zelfde engine. Zelfde gimma als Origins en Odyssey. Reskin. Paar nieuwe 'baanbrekende' gameplay elementen. Paar nieuwe 'baanbrekende' terugkerende gameplay elementen. 3 korrels stof extra in de lucht voor de nextgen versies (maar 60fps nog geeneens kunnen garanderen). Hidden blade minder prominent aanwezig maken zodat iedereen opeens suddenly klaarkomt bij het tonen van de hidden blade met elke trailer. Nu elke 2 jr uitbrengen ipv 1 zodat het minder lijkt alsof ze aan t melken zijn. Goed op elkaar afgestemde studios wereldwijd die deze meuk over de lopende band in elkaar flansen. Dikke CGI trailer beuken met kekke indie rock muziek erbij om de game te tonen.

    Ubi did it again.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020
    Yerewn, Cyndris, Yellow 13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik moet wel zeggen dat Ubi gewoon erg veel moeite stopt in die werelden en hoe het er destijds allemaal uit moet hebben gezien. Als je straks een AC Odyssey/Origins met VR weet te koppelen, dan lijkt het dus echt alsof je door die wereld destijds loopt.

    Dan kunnen we klagen over uitmelken, maar in dit geval ben ik het daar niet mee eens. Daar moet ontzettend veel werk in gaan zitten qua research, dat hele team op 1 lijn krijgen, en daar dus een verhaal binnen vertellen waarin je telkens dat echte verleden aanstipt.

    Natuurlijk voelt de gameplay en structuur van de game wel wat 'uitgemolken' aan, maar goed, om nou bij iedere nieuwe game het wiel opnieuw uit vinden, is natuurlijk ook niet echt efficient.

    Ze hebben de laatste grote verandering met Origins doorgevoerd, en Valhalla is dus pas de 3de game op deze nieuwe manier, in een compleet andere setting. Niet een setting die mij persoonlijk aanspreekt (misschien denk ik daar anders over wanneer ik eindelijk de serie Vikings eens ga bekijken), maar ik vind het wel prima zoals het nu gaat.

    Ik neem aan dat ze voor next-gen weer op een nieuwe engine verder gaan en we ook qua gameplay wellicht weer iets ambitieus/origineels kunnen verwachten.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Fijn dat je uitlegt hoe VR werkt.

    AC en nog het echte verleden aantstippen? :')

    Efficient? Nee. Nodig? Ja. Maar als ik naar jouw post kijk eig ook weer niet want blind kopen zul je toch wel.

    Andere setting, kortom, reskin. Prima, easy money. Vikings, spartanen. Bootjes. Wapentjes. Veldslaagjes. Dorpjes.

    Tot over 4 jaar.

    Ik ben Ubi games echt zat. Ik mis het Ubi dat gewoon nog fucking creatief was. Het is jammer dat deze game helaas wederom als broodjes over de toonbank zal gaan vliegen.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    @Yi-Long Mwaoh het is wel de meest formulaïsche grote sp titel (samen met andere UBI titels) en open world heeft nu eenmaal in zichzelf al een sterke neiging tot repetitieve feel. (Ter vergelijking doet Uncharted het ook niet iedere keer heel anders, maar daar is een nieuwe uitgave door de briljante levels - naast de vertrouwde karakters en de gave verhalen - toch iedere keer een feestje waar de kwaliteit van af druipt).

    Om de twee jaar zo'n fetch quest bloated game eruit pompen met als voornaamste onderscheid de reskin voelt gewoon als melken. Wat niet helpt is dat voor uitgestrekte werelden wordt gekozen, met steden had ik iig minder moeite. Maar smaak zal zeker een rol spelen. Waar ik vorige gen van open worlds genoot omdat het zo impressive was, vind ik het deze gen bijna zonder uitzondering vermoeiend. En UBI heeft daar al z'n geld op ingezet, dus ze wisselen die AC's ook nog eens af met games die je precies dezelfde kritiek kan geven (Ghost Recon, Far Cry, Division), dat de studio mijn sympathie een beetje verliest en erg een one trick pony lijkt.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    @Yi-Long: Hoezo research? Ubi heeft dit al lang geleden achter zich gelaten. Wat we nu zien is "hollywood" realisme.

    Dit lijkt op een The Witcher 3 voor mensen die The Witcher 3 niet leuk vonden. Maar dan (waarschijnlijk) zonder getalenteerde schrijvers voor quests/storyline/karakters.

    Als de kwaliteit van het schrijfwerk in Valhalla is verbeterd, zie ik wel toekomst. Zo niet ben ik het met Reck eens.

    Ik vind de laatste jaren Ubisoft games teveel op het equivalent van tomatensoep lijken. Je weet wel, het soepje dat je bestelt wanneer je de andere soepsmaken niet kent of "mee wilt doen" met het voorgerecht zonder iemand te beledigen. Lekker, maar ultra degelijk. Inoffensief. En dat is wat er IMO ontbreekt. Ik mis karakter. Ik mis eigenheid. Met zoveel mensen op het project Valhalla verwacht ik meer dan een oppervlakkige kopie van een vijf jaar oude game. Of is juist de grootte van deze teams de doodsteek voor creativiteit?

    Ubi, laat eens wat meer eigenheid zien. Of is de koek inmiddels op en blijft het bij kopiëren?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ben het volkomen eens met de punten die @Reckuuza opmerkt, maar ik ben zo'n mak schaap die de game toch wel koopt (: Heb me erg goed vermaakt met Odyssey en de Viking-setting vind ik super tof. Dat het een soort van reskin is, tja.. valt moeilijk te ontkennen. Van mij mag de serie ook wel wat meer terug naar zijn roots, je hebt nauwelijks meer het gevoel een Assassin te zijn en dat is wel jammer..
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Als jij je er mee vermaakt is het toch helemaal prima? :+
     
    Zifnap en Barbabravo vinden dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Research, als in de gebouwen, de flora en fauna, de kledij die mensen destijds droegen, de kommen en potten die ze gebruikten, de beelden en tempels die er destijds stonden en hoe ze er toen uitzagen, de omgevingen, de schepen, etc etc. Het zal vast niet allemaal 100% zijn, maar ik neem toch aan dat het een redelijk goed beeld geeft over hoe het er destijds allemaal een beetje uit moet hebben gezien.
    Ik vind dit geen reskins. Ja, zelfde engine, maar dat valt te verwachten, maar wel gewoon nieuwe maps, nieuwe voertuigen, gebouwen, etc etc. Er zullen vast wel items overgenomen worden van project naar project (wat vrij normaal is), maar het is niet copy-paste map en daar wat nieuwe textures overheen ofzo. Dat vind ik te makkelijk gedacht.

    Ik ben het met je eens dat deze werelden en de zinloze quests vermoeiend zijn, en dat is uiteraard een gevolg van de denkwijze 'bigger is better', waardoor ze eindeloos veel shit gaan toevoegen terwijl de eigenlijke ervaring daardoor afneemt.
    Ik koop Assassin's Creed games absoluut niet blind, en heb al paar keer aangegeven dat ik geen/weinig interesse in deze viking AC heb. AC Origins Gold op dag 1 gehaald maar dat was omdat Intertoys die voor 50 euro aanbood destijds, en AC Odyssey gehaald voor zo'n 15 euro bij de plaatselijke Intertoys omdat die failliet gingen ...

    Vermakelijke time-sinks verder, maar na zo'n 10-15 uur heb ik het dan vaak ook wel gezien. AC2 GOTY is de laatste AC die ik, met veel plezier, uitgespeeld heb. Black Flag ook erg goed maar toch halverwege mee gestopt.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dit is wat ik vooral bedoel. Eerst voelde het meer als een AC game aan, maar nu lijkt het steeds meer op andere games. Ik mis identiteit. Staat even buiten of het lekker wegspeelt. Ubi herhaalt steeds dezelfde spelformule en doet dat eigenlijk bij al zijn series al jarenlang. Far Cry en The Division? Precies dezelfde situatie. Het wordt nu teveel als comfort food geserveerd, althans daar lijkt het op. Je zou kunnen beweren "maar het speelt toch lekker weg", maar verklaar mij dan eens waar die "open world vermoeidheid" vandaan komt? Ik vind dat het komt door dit soort games en die "kitchen sink" formule van Ubi. Daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat Ubi deze games expres zo lang(dradig) mogelijk maakt, zodat de kans groter wordt dat iedereen die "boosters" gaat kopen. Als dit zo is heeft het weinig met "fun" te maken; je bent gewoon een testobject. Ik vind dit behoorlijk manipulerend. Eigenlijk is dit een digitale sigaret en de bijna oneindige gameplay loop is de nicotine. Je komt er maar moeilijk vanaf en je vindt het nog bijna oké ook zolang het duurt.

    Anyway, mensen moeten Valhalla lekker gaan spelen. Ik gun iedereen zijn plezier en er zal heus wel plezier te halen zijn uit deze game. Alleen weet waar je aan begint. Maar volgens mij heb ik dit bij het vorige deel ook al gezegd. Bij deze daarom de toevoeging: ben je bewust van wat Valhalla wel is en wat Valhalla niet is.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020
    Barbabravo en Jorrie vinden dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Doe dan zoiets als Mass Effect of The Last of Us. Semi open wereld en het zijn gewoon dikke games geworden. Maar goed: Je legt Ubisoft behoorlijk bloot en dat kan ik enorm waarderen, aangezien ik juist om wat jij zegt amper nog echt door games van hun kan komen. Laatste AC game ook met moeite uitgespeeld. Ik vind veel van de content gewoon te generiek. Kampje zus, schatkamer zo... op een gegeven moment is dat gewoon vermoeiend. Witcher 3 is zelfs geen echte heilige daarin, maar die game pakt je nog op het verhaal tenminste. Aan de andere kant lijkt me de nieuwe setting wel weer erg leuk. Gewoon afwachten hoelaat voor de release het review embargo eraf gaat, dan weet je waarschijnlijk wel genoeg. Heb hoe dan ook nog meer dan genoeg te beleven in games. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Vind die echt echt te vergelijken. ME is ook gewoon kut met oninteressante levels waar je stuurloos
    doorheen gaat en een hoop van a naar b verplaatsen en backtracking, vind dat veel dichter bij AC zitten dan bij TLOU. Die heeft wel flinke levels, maar zitten ingenieus in elkaar, zijn afgestemd op de gameplay die er plaatsvindt, bevat nauwelijks stukken dat je voor langere tijd puur onderweg bent en plekken waar je meer dan eens komt. TLOU is imo echt niet semi open world. De maps zijn vaak best groot, maar je progresst steeds naar de volgende en iedere map makes sense in every way. Ik zou willen dat UBI het zo aanpakte. Zoals ze met Splinter Cell nog deden, al waren die maps wat kleiner.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Goed punt Fred. Verhaal en wereld moeten dus goed in elkaar zitten. Einde discussie. :+
     

Deel Deze Pagina