1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap met demonstraties ook nooit de doelen van geweld. Dat zijn toch vaak bushokjes, auto's en winkels in de omgeving.

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Zijn die twee uitspraken het enige dat hij zei? Of was er meer? Want ik zie hier echt niet zo veel verkeerds in. Tenminste, wel grote onzin, maar toch niet kwetsend of zo?

En nog even reactie op dat geweld: als jij alleen bedoelt dat jij voor jezelf geweld goed praat en daar geen algemene regel van zou willen maken, dan is het natuurlijk wel een non issue. Waar het om gaat is als je het in het algemeen zou willen stellen. Het volk mag geweld gebruiken, indien...

Natuurlijk gaan niet hele menigten geweld gebruiken om jij persoonlijk dat zegt. Daar gaat de discussie ook niet om.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind dit echt wel wat. Als je zou zeggen dat zwarte mensen ivm extra pigment minder zijn dan witte mensen dan heb je (terecht) wel meteen een grote rel

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik persoonlijk voel daar helemaal niks bij, behalve dat ik er een beetje om moet lachen. De enige manier waarop ik kan bedenken dat dit mij wel wat doet is precies wat jij zegt, andersom zou het een rel betekenen. Dat vind ik nog geen goede reden om beledigd te zijn. Precies de reden waarom dit andersom een rel zou zijn, in plaats van dat het wordt weggelachen als een gekkie met een debiele uitspraak, is wat racisme nu dus een probleem maakt.

6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar los van beledigd zijn is het als opdrachtgever dan wel begrijpelijk dat afstand wordt genomen imo. Het zou raar zijn als je reactie als onderneming op zulke discriminerende uitspraken afhangt van de huidskleur van degene die ze heeft gezegd.

Ik plaatste het mede omdat die suggestie weleens wordt gewekt, dat alleen witte mensen niks meer mogen zeggen en mensen een donkere huidskleur onbeperkt racistisch kunnen zijn.

Tyrant en RaouLioo vinden dit leuk.
  7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    ?
    Hij is zn baan kwijt, is dat geen rel dan?
    Dit is beetje reverse racism natuurlijk.

Wel benieuwd naar die anti-semitische complottheoriën. Zeker weer de Rothschilds die t gedaan hebben.

Je ziet niks verkeerds in anti-semitisme en racisme? Opmerkelijk.

Laatst bewerkt: 15 jul 2020
  8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Jup

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik persoonlijk voel hier helemaal niks bij nee, maar dat komt omdat ik het volslagen belachelijk vind wat hij zegt. Ik kan dit gewoon niet serieus nemen. Ik vind het ook overdreven dat die clown zijn baan kwijt is. Ik denk dat als iedereen dit zo zou opvatten, dat het probleem een stuk minder groot is.

Racisme die wel serieuze implicaties hebben vind ik veel belangrijker. Racistisch geweld, discriminatie op de arbeidsmarkt, zware beledigingen (niet zoals dit dus), dat soort zaken zijn belangrijk. Voor iedere debiele opmerking een rel beginnen vind ik niks bijdragen.

De reden dat dat wel gebeurt, is weer dezelfde reden als ik al vaker heb genoemd: het trauma. Dit keer werkt dat dus door naar een supersensitiviteit die onhoudbaar is.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Racisme laat zich niet kenmerken door het gevoel van een ontvanger lijkt mij.

Beetje het straatje van 'je moet 't gewoon negeren'.

Whataboutism.
    Dit argument gebruiken voorstanders van ZP ook.

Ik snap je punt niet echt, dit is toch racisme of niet?

Laatst bewerkt: 15 jul 2020
  11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja het is racisme.

Ik denk ook dat er verschillende vormen van racisme zijn en op iedere vorm hetzelfde reageren is niet constructief.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Defineer hetzelfde reageren?

Je doet alsof het onterecht is dat de werkgever niet blij is om deze racist in dienst te hebben. Vind dat vrij gek, helemaal als je je vervolgens schuldigt maakt aan retoriek waar een hoop racisten in Nederland zich ook schuldig aan zijn (er zijn ergere dingen in de wereld, de ontvanger moet zich niet aanstellen, etc etc)

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Het is toch volslagen normaal als je wordt ontslagen als je je zo als racist gedraagt op Social media?

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Is deze man serieus dan? Dit is toch een komiek? Ik begrijp wat jullie bedoelen hoor en misschien overdrijf ik hier dan en zit ik ernaast.

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    De ontvanger ben ik toch trouwens? Ik vraag me werkelijk af of iemand hier beledigd door is en waarom dan?

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Dat maakt iets niet minder racistisch.

Maar waarom zou je op dit racisme anders moet reageren? Of vind je dat men minder beledigd moet zijn om wit racisme?
    Wat is er exact anders aan dit racisme?

Vind het zo maf dat je dit bagatelliseert terwijl je je steeds hard maakt tegen racisme in dit topic. Het is krom en het zijn rare argumenten. Als ik een zwart persoon ken die geen aanstoot neemt aan Zwarte Piet ga ik dat ook niet gebruiken om Zwarte Piet goed te praten toch?

Als je in een podcast roept dat witte minder zijn en je ze ziet als dieren maakt die context niet heel veel indruk natuurlijk.

RaouLioo vindt dit leuk.
  17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Mij boeit het niet zo. Ken die hele man niet.

Wat ik wel weet is dat als deze man wit was en had hetzelfde over zwarte mensen had gezegd er een hele rel zou zijn en hij met de dood zou worden bedreigd en weet ik wat meer.

18. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoe heb je vastgesteld dat dit niet gebeurt dan?

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb ik niet vastgesteld heb je gelijk in. Maar verwacht niet dat we hier verder nog meer nieuws over horen.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Voor mij hoeft die ophef ook niet. Ben wel ophef moe.
    Gewoon baan kwijt voor deze racist, mazzel.

Jorrie, Tim en Jimmy J. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina