1. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.990
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Als white people opeens BLM gaan gatekeepen is het einde echt zoek haha.

fredfenster vindt dit leuk.
  3. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Wat ironisch dat juist Sylvana het vervelend vindt dat mensen van buiten haar cultuur haar cultuur veranderen. Haha, wat een koekwous is dat wijf toch

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Want dit is hetzelfde als oNs KiNdErFeEsTjE

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nou ja, je zou haar wereldbeeld niet moeten diskwalificeren louter vanwege haar historie met psychische klachten. Dat is precies wat gebeurde na haar moment van heiligschennis (daarop werd althans haar geestelijke gezondheid in twijfel getrokken), terwijl zij feitelijk als (een van de?) eerste die beerput opentrok waar iedereen omheen draaide.

De stilte na die actie is pijnlijk en gerijpt als melk. Beter inhoudelijke argumenten gebruiken dan iemand met een opvatting die jij niet deelt wegzetten vanwege psychische issues (wat je niet direct doet, maar wel bewust impliceert). Het is ableism en best walgelijk naar ook de mensen die hier op het forum komen en lijden aan mentale klachten.

lwn vindt dit leuk.
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ik vind het vooral typisch dat jij opeens toe lijkt te juichen dat een wit persoon de regels voor anti racisme mag bepalen.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik heb alleen een linkje gedumpt broer :d

8. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Nee, maar dat toch hoeft ook niet. Ik benoem alleen de ironie.

Ieder fatsoenlijk persoon(als je überhaupt al reageerde) zou die mevrouw van het gerecht eet smakelijk wensen en als supertip om het gerecht nog lekkerder te maken een voorbeeld kunnen geven van het originele recept uit de familie Simons.

Tevens is het ook weer heel onsmakelijk van je om gelijk weer te insinueren dat ik geen veranderingen zou willen in het sinterklaasfeest waarbij je mij heel sneaky voor racist wilt uitmaken.

Jij bent de racist meneer, en een hele domme ook. Kijk eens hoe je je leven verpest met onzinnige discussies ipv te genieten van de mooie dingen.

Succes met slachtoffer zijn dit weekend !

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Het is geen roti he.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat is er dan ironisch, als het gaat om verschil in reacties die plaatsvonden op niet vergelijkbare gebeurtenissen? Enige ironische lijkt mij dat jij het hebt over ironie terwijl daar geen sprak van is.

Is subjectief hè. Simons denkt wellicht dat ieder fatsoenlijk persoon voor ze het label van een gerecht uit een andere cultuur plakken op iets wat ze hebben gekookt even nagaat of het ook echt dat gerecht is. Fatsoensargument kunnen we dus niet veel mee ben ik bang.

Lol, reaching much? "Altijd dezelfde types die in slachtofferrol kruipen."

Ga spelen :')

Enige hier die slachtoffer speet ben jij. Succes daarmee.

11. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.990
    Wist niet eens dat ze psychische klachten had/heeft. Zal voortaan echt op je linkjes klikken.

Servantes, lwn, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Heb zelf ook alleen de kop gelezen tbh.

lwn en Jorrie vinden dit leuk.
  13. lwn

lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    1.089
    https://doorbraak.be/is-er-leven-na-charlie/

Door het artikel lezend, vond ik dit vooral een mooie quote:

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is echt onmogelijk om gevoelig genoeg te zijn naar mensen uit andere culturen zodat je niemand kwetst. We leven in een maatschappij waarin (misplaatst) zelfmedelijden de normaalste zaak van de wereld is. Men gebruikt de pijn van mensen die echt hebben geleden voor eigen gewin en als verklaring voor hun zelfmedelijden.

Mensen schreeuwen om respect, maar kunnen het zelf niet tonen. Mensen roepen dat ze als anders worden behandeld, terwijl ze vooral zichzelf als anders zien. De mensen die echt last van racisme hebben in hun dagelijkse leven worden overschaduwd door de schreeuwers (Akwasi/Sylvana), die vanuit hun ivoren torentje met snot aan de neus gillen dat Nederland racistisch is.

BigSyke vindt dit leuk.
  15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    B Tender vindt dit leuk.
  16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
  17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    En terecht. Dit is ook het grote probleem in Nederland. De man werkt(e) zelf bij de politie, kon zich niet identificeren en vertelde dat hij zelf agent is op een bureau dat aan de andere kant van Nederland ligt. Je wordt vervolgens niet geloofd (omdat je je dus niet kunt identificeren) en je gaat er dan direct vanuit dat je niet wordt geloofd omdat je een Marokkaan bent.

Het is zo gemakkelijk om die houding aan te nemen (en dat voor een agent) zodat jezelf niets te verwijten valt. Je kunt je niet identificeren en dat is verplicht in Nederland en je geeft je uit voor agent op een politiebureau. Vervolgens ga je een grote mond opzetten en je verzetten bij een aanhouding. Steek de hand eens in eigen boezem. Als hij zich gewoon had kunnen identificeren, was er niets aan de hand geweest.

B Tender vindt dit leuk.
  18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Zijn punt is niet dat als hij met zijn achtergrond zich had geïdentificeerd hij alsnog zou worden aangepakt, zijn punt is (denk ik meer) dat als het een witte agent was geweest er dan even een belletje was gedaan naar het bureau aan de andere kant van het land en niet allemaal niet zo moeilijk doen.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Als je agent bent en de regels zo goed kent moet je gewoon legitimatie hebben. Ook hoe hij reageerde en zich gedroeg was aanleiding tot oppakken.

Als je bij ABN Amro Amsterdam werkt kun je ook niet in Utrecht zonder legitimatie binnenlopen om een nieuwe bankpas en internet bankieren aanvragen. En dan roepen bel.maar naar Amsterdam.

Stel dat ze hadden gebeld en zijn naam hadden doorgegeven. Heel veel criminelen kennen een agent ook bij naam. Hoe weet je dan aan de telefoon dat hij isnwie hij zegt?

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je doet nu aannames. Je gaat er, net als de man in kwestie, gemakshalve maar vanuit dat als hij blank was geweest, de zaken anders zouden zijn gelopen. En dat is precies mijn punt. Jij doet aannames en gaat ervan uit dat er etnisch geprofileerd wordt en dat daarom deze situatie is ontstaan. Hij is Marokkaan, dus wordt hij zo behandeld. We vergeten dan maar even dat de man zich voordeed als agent in een politiebureau, zich niet als zodanig kon identificeren en zich daarna recalcitrant ging gedragen.

Je maakt mijn punt eigenlijk heel mooi. Dat eeuwige wijzen naar anderen, het verschuilen achter etnisch profileren om de focus te verschuiven van jezelf naar anderen. Mensen willen geen verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag nemen.

Laatst bewerkt: 7 okt 2020
    BigSyke en Jorrie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina