Jank niet zo. Denk je dat jouw posts ook maar enig waarde hebben? Mij miezerig noemen? GTFO man, met je hypocriete gelul, vreselijk. Gadver. Er staat ook gewoon een inhoudelijke reactie op het onderwerp, maar zoals gewoonlijk lees je daar overheen.
Ik hou het ook maandelijks bij, ik ben dan ook boekhouder. Ik snap ook echt wel dat niet iedereen dat gaat zitten doen zoals ik dat doe, maar soms zie je weleens van die programma's voorbij komen waarin mensen in financiële problemen geholpen worden. Die hebben 9 van de 10 keer geen enkel benul van wat er binnenkomt en uitgaat. Soms zitten daar echt honderden euro´s (negatief) verschil tussen.
Je helpt die mensen niet door ze een hoger salaris of uitkering te geven, want dan gaan ze gewoon nog meer uitgeven. Ze hebben gewoon geen inzicht. In mijn werk merk ik vaak dat mensen echt behoefte hebben aan hulp, iemand moet ze laten zien hoe je het moet doen. Er zijn zat mensen die een laag basisniveau hebben en die niet geleerd hebben hoe met geld om te gaan.. Die help je niet door ze meer geld te geven, maar door ze dat te leren.
Er zijn een hoop mensen die bewust het systeem misbruiken, er zijn ook mensen die echt niet willen, er zijn mensen die het gewoon (nog) niet kunnen en er zijn zat mensen die echt pech hebben gehad. Die tweede groep heeft de hulp het hardst nodig.
Laatst bewerkt: 12 okt 2020