1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klimaatverandering

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 15 sep 2020.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    During the ambitious journey, scientists captured a rare firsthand glimpse of the effects of human-driven climate change on the Arctic, which is warming at least twice as fast as the rest of the world. Markus Rex, an atmospheric scientist at Alfred Wegener Institute in Bremerhaven, warned that the trip revealed a “dying” Arctic ocean in a Monday press conference.

    “The Arctic is really this central place for climate change,” said Matthew Shupe, an atmospheric scientist at the University of Colorado and a co-coordinator of MOSAiC, in a call. “The ice is declining very fast.”

    https://www.vice.com/en/article/qj4...-ice-for-past-year-return-with-a-dire-warning
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Heeft iemand de laatste docu van Attenborough gezien? Wat vonden jullie van zijn licht optimistische boodschap aan het einde? Realistisch?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Niet gezien, vind hem ook een kneus omdat hij pas recent begonnen is zich uit te spreken over klimaatverandering en de rol van mensen daarin.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    En onze fred deed het al voor het cool was.

    [​IMG]

    OT: Ik heb de docu nog niet gezien.

    Dat is weer, geen klimaat. Zo ken ik ook nog wel wat natuurkracht-akkefietjes uit een verder verleden.
     
    schijterwt vindt dit leuk.
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    En toch zal de beste man met z'n 90+ er meer mee bereiken dan jij in een lifetime. Maar jij was wel eerder
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Leg me het verschil uit en waarom weersextremen geen onderdeel zijn van klimaat.

    Ik zeg niet eens dat ik eerder was, ik pretendeer ook niet meer voor elkaar te krijgen dan hij, dus waarom je persoonlijk wordt is me een raadsel. Wat zit je dwars dat je uit het niks mij persoonlijk betrekt? Kun je niet tegen dat ik kritisch ben op een rijke oude man die al decennia weet wat klimaatverandering was en pas nu zijn bek erover open trekt?
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Pas ook gezien en het is best schokkend om te zien hoe snel de natuur verdwijnt in de afgelopen jaren. Ik denk oprecht dat het om te keren is, maar daar moet wel flink wat voor gebeuren.

    Dus omdat iemand pas op latere leeftijd zich uitspreekt is het een kneus? Hij heeft terechte punten, een enorm bereik en een realistisch verhaal. Hij kan meer voor elkaar krijgen dan veel andere wereldleiders. Kijk gewoon eerst even lekker die docu voor je iemand beledigd.
     
    Jorrie, Tim en B Tender vinden dit leuk.
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik vind het wat (onnodig) respectloos overkomen is all.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    https://www.carbonbrief.org/the-200...inced-david-attenborough-about-global-warming

    In 2006 spreekt hij zich al uit over de opwarming van de aarde en dat we daar werk van moeten maken. Dat is 14 jaar geleden al, dus niet zo recent in mijn ogen.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Niet omdat hij zich nu uitspreekt, maar omdat hij dat decennia heeft nagelaten.

    Ik kan respect niet conceptualiseren, dus begrijp dat fenomeen niet goed. Maar ik hoor dat het iets is wat mensen kunnen verdienen? Hij verdient dan mijn zogenaamde respect niet, omdat hij zich decennia stil heeft gehouden.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Same
    Scorebord-journalistiek. Een heftig buitje is van alle tijden. Die heb je nu, die had je 20 jaar geleden, en die had je 200 en 2000 jaar geleden ook.
    Natuurlijk zijn buitjes onderdeel van het klimaat, zoals een gematigde zomer, een warme lente of ijs op de Friese kanalen dat ook zijn. Eén (of enkele) buitjes hebben echter niets met klimaatverandering te maken. Ik post ook niet wat elke dag het weer in Roermond is :)
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    En wat is hij ervoor in de bres gesprongen, dat een high school girl met een eenpersoonsactie meer voor elkaar kreeg dan die kerel met zijn enorme autoriteit en bereik. Kudos voor Attenburough en de vele ogen die hij heeft geopend en de catalyst die hij is geweest voor een aanpak. /s
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Klinkt wetenschappelijk /s
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nee jij klinkt wetenschappelijk, het regent een keer wat harder en we mogen daaruit conclusies over het klimaat gaan trekken 'want weers-extremen zijn onderdeel van het klimaat'.
     
  16. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik zie vooral iemand die zijn hele leven zijn liefde voor de natuur heeft over gebracht op een breed publiek. Met die aanpak heeft hij misschien wel meer effect gesorteerd dan als klimaatdrammer #738382823. Misschien ook niet, maar om hem daarop af te rekenen doet teveel afbreuk aan al het goede werkt dat hij heeft verricht.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dus omdat hij een andere aanpak heeft, minder radicaal is geweest is het een kneus? God fred wat ben je toch een bijzonder persoon.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    One of the most visible consequences of a warming world is an increase in the intensity and frequency of extreme weather events. The National Climate Assessment finds that the number of heat waves, heavy downpours, and major hurricanes has increased in the United States, and the strength of these events has increased, too.

    https://www.c2es.org/content/extreme-weather-and-climate-change/
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik heb nog zure regen linkjes
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Als je 'the number of' ook even vet drukt dan zijn jullie het weer helemaal eens.

    Los van wat je van hemzelf vindt of van zijn manier waarop hij klimaatverandering wel of niet ter discussie stelt, ik ben erg benieuwd of jullie geloven dat het tij te keren is. Wat hij zegt is dat we de technologie hebben, en als we die goed inzetten, dat het milieu/ klimaat/ wereld zich prima kan herstellen. Ik vind het hoopgevend dat dat bestaat, maar ben tegelijkertijd erg bang dat mensen veel te laat pas gaan acteren waardoor het niet meer te herstellen is.
     

Deel Deze Pagina