1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Viel mij ook pas op na het plaatsen
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je maakt verschil omdat een vrouw daadwerkelijk kinderen baart. Het is de vrouw die bepaalt. Ik kan als potentiële vader een vrouw ook niet dwingen abortus te plegen. Zelfs niet als we samen hebben afgesproken dat zij de pil zal nemen en dit weigert.

    Als een man psychische problemen heeft en de vrouw niet, kan de vrouw altijd nog het besluit nemen wel of niet de pil te nemen of met condoomgebruik sex te hebben als ze niet zwanger wil worden van hem.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Kutwijven ook eigenlijk hè? Die macht die ze hebben omdat ze een vagina hebben en bij ons al het bloed naar de penis gaat zodra we er eentje aantreffen. Weten ze hoor!
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.452
    Ik vind dat we vanaf nu kinderen onafhankelijk geboren moeten laten worden in laboratoria! Dan wordt niemand benadeeld.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    @BigSyke en waarom niet verschil maken omdat een man daadwerkelijk het zaad plant? Het is de man die bepaalt. Ik kan als potentiële vader een vrouw ook dwingen mij haar te laten bevruchten. Zelfs als we niet samen hebben afgesproken dat ik haar zou bevruchten en dit alsnog doe.

    Als een vrouw psychische problemen heeft en de man niet, kan de man altijd nog het besluit nemen wel of niet te bevruchten of met condoomgebruik sex te hebben als hij haar niet zwanger wil maken.
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daar hoeft de wet niet voor te worden aangepast. Verkrachting is al bij wet verboden en daar staan al straffen voor.
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oké daar heb je een punt hoor, maar voor mij verklaart het nog steeds niet dat je enkel vrouwen zou onderwerpen aan anticonceptie. Een wet voorkomt immers niet dat bepaald gedrag wordt uitgevoerd. Dat betekent dus dat ondanks wetgeving vruchtbare mannen een vrouw gewoon kunnen bezwangeren. Dat toelaten betekent slachtoffers van verkrachting opzadelen met de beslissing en eventuele last van abortie. Er is daarom juist beleid nodig dat hiertegen wel werkt, en die anticonceptie maatregelen zijn preventief en zouden dus nuttig zijn om op mannen toe te passen.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En wat voor soort anticonceptie voor mannen had u in gedachten? De wet is er niet alleen om achteraf te bestraffen, deze is ook bedoeld om te voorkomen. Een persoon die in staat is tot verkrachting is vast en zeker in staat om een anticonceptie maatregel te ontlopen. De wet doet hem al niets, een maatregel zal helemaal geen indruk maken.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik heb het ook over preventieve maatregelen (dus voorafgaand aan een daad die zonder maatregel zou kunnen leiden tot zwangerschap).

    Testosteron wordt daarvoor gebruikt dacht ik.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, dat begreep ik wel, maar hoe ga je dat doen? Ik heb echt geen idee hoe je dat zou willen gaan bewerkstelligen in de praktijk. Preventieve anticonceptie bij mannen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De leiding doorknippen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.566
    Dat is redelijk definitief lol.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is dan vrijwel altijd definitief. Maar hoe en wie gaat bepalen bij wie wel en wie niet? Een zededelinquent? Die moet dan eerst worden aangemerkt (opgepakt zijn dus) en heeft dan al (mogelijke meerdere) verkrachtingen op zijn naam staan. En als hij is opgepakt, dan behoort hij 20 jaar in de cel te zitten.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Neehoor je kunt het daarna weer herstellen. Ken een oud collega die geen kinderen meer wilde en zich toch bedacht toen hij hertrouwd was.

    Maar het lukt niet altijd. Wilde alleen aangeven welke mogelijkheid er is. Ongeacht de ethiek natuurlijk.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    En bij vrouwen?
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat is geen knipje geweest denk ik. Eerder afgebonden.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    fredfenster vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Er valt wel wat te lassen ja.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312

Deel Deze Pagina