1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik had dus 5 weken geleden gereageerd op een functie, vorige week gebeld om een telefonisch gesprek hiervoor in te plannen, aangegeven dat die recruiterchick me die dag erna zou bellen, had ze niet gedaan, ik teruggebeld, zij aangegeven dat we weer dag later zouden bellen en speficiek tijdstip afgesproken (tussen 12 en half 1), belde ze weer niet, ik dacht krijg nou maar de tyfus, belde ze net: yeah im sorry so busy blabla, but I wanted to say you we are looking for someone else and I just wanted to call you to tell that in person yes ok bye.

    Ik ben nog nooit zo hard in mn kont genomen
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je hebt toch crypto nu? Hoezo zoek je werk?
     
    Scarlett, Fiasco, Yerewn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik weet ook niet of deze posts aankomen maar ik stuur dit vanaf de maan
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Beter toch dat je daar dan niet terecht bent gekomen? Of was die recruiter van weer een ander bedrijf?
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Volgende keer maar weer gewoon een mail vanuit een No-replay mailadres:

    "Bedankt voor je interesse in ons bedrijf
    Helaas is onze keuze gevallen op een kandidaat die beter bij het profiel van de functie past. Wij wensen je alle succes bij het vinden van je toekomstige baan."
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Doe dat maar ja. Dit is fucking hopeloos.

    Same bedrijf. En true
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Kutbaan, praten Engels daar. Zeker Amsterdam weer he.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Sowieso damsco neef
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja moet daar ook aan wennen. Kom je een hotel binnen in Nederland. Spreekt het personeel geen Nederlands en kijken ze je glazig aan als je zegt: Goedemiddag we willen inchecken in onze kamer.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Kledingwinkels nog erger.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hard knock leven
     
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Harde knak

    Recruitmentbureaus zijn echt kut, schieten constant met hagel. Als dit recruiter van het bedrijf was is het gewoon treurig. Goede mensen steken om dit soort acties middelvinger op.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Op zich wel zin om nog een Zoom meeting met haar te regelen met de vraag om iets anders binnen dat bedrijf te bespreken en dan die tijd gebruiken om zeer uitgebreid mijn middelvinger op te steken.
     
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Time well spent

    Met je andere hand je vingertje zo omhoog draaien
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Hoe kun je het beste onderhandelingen over salaris doen bij een nieuwe baan? Iemand advies?

    Mijn situatie is als volgt:

    Werk nu bij een heel groot internationaal consultancy bedrijf. Ik vind dat het salaris te laag is momenteel, en ik zou moeten wachten tot einde van het jaar op een promotie. Ondertussen kijkt mijn werkgever wel nog of er niet nu al iets van een +5/ of +10% salaris verhoging geregeld kan worden, en dan einde van het jaar bij promotie nog +15%.

    Ook heb ik bij 2 andere consultancies gesolliciteerd. Bij 1 hele grote internationale, en bij een wat kleinere (~40 man). Ik verwacht dat ik uiterlijk eind volgende week van beide een aanbod heb. Mijn voorkeur gaat uit naar het grotere bedrijf. Zij weten beide dat mijn huidige werkgever ook nog iets probeert te regelen, en ze weten beide dat ik meerdere gesprekken heb lopen. ik denk dat ik aan de hand daarvan een goede positie heb om te onderhandelen. Maar hoe pak ik dat aan? Ik heb hier 0 ervaring mee.

    Bedankt :)
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Tja dat ligt er net aan hoe hard alle partijen jou nodig hebben.

    Je eerste afweging moet zijn: Waar wil je het liefst werken, als ze alledrie hetzelfde betalen?

    Als je niet echt onmisbaar bent (topfunctie) zou ik uitkijken met tegen elkaar uitspelen, vaak hebben nieuwe werkgevers toch ook wel graag een werknemer die graag wil komen en die niet enkel kijkt naar het hoogste salaris. Maar je kunt natuurlijk altijd wel melden dat je een goede stap wil maken nu.

    Aan de andere kant ben ik besmet met de visie van @fredfenster, en zeg ik: Knijp ze volledig uit. Ze geven ook geen ene moer om jou en vervangen je binnen een week als het ze uitkomt. En werken is overal hetzelfde, overal kut.
     
    fredfenster en Reckuuza vinden dit leuk.
  17. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Als m'n huidige werkgever hetzelfde zou gaan betalen, zou ik blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Ik heb het beste gevoel bij het grotere bedrijf wat ik noem in m'n post.

    Onmisbaar ben ik zeker niet, maar er is momenteel al een tekort aan consultants die doen wat ik doe, dus iedereen is druk op zoek naar nieuwe mensen. Ook staat het bedrijf waar ik nu werk goed aangeschreven, dus dat zit mee.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    uitknijpen die handel

    t is gwn business

    +1 voor deze. minder kut als er geile wijven zitten
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja maar hoe knijp ik het uit?
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Dan zou ik bij je huidige werkgever in ieder geval nog beleefd aangeven: Luister, ik kan gewoon echt dit en dus veel meer geld verdienen bij een ander. Ik blijf hier heel graag werken, maar ga geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. Dus het verzoek, kunnen jullie hier nog iets in betekenen? Als het nee is gewoon weggaan. Vuistje omhoog tijdens je de deur uitloopt.

    Die andere twee tegen elkaar uitspelen is lastiger. Dan zal het bluffen worden en het is de vraag hoe ver zij willen gaan. Ik heb 1x gegokt en gewonnen. Ik heb ook een keer gegokt en verloren, en dus een mooie functie met een mooi salaris/auto misgelopen. Tja...
    Echte stappen in salaris maak je bij het overstappen, niet bij hetzelfde bedrijf (behalve Dyonko waarsch ofzo). Dus dit zijn de momenten om echt heel scherp te zijn, want daarna blijf je in procentjes werken elk jaar.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina