1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS5] Ratchet and Clank Rift Apart

Discussie in 'Games' gestart door Yerewn, 15 jun 2020.

  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.601
    Leuk Bevonden:
    8.661
    Ik moet het maar op mn eigen tv gaan zien, maar ben nog niet echt blown away. Maar toch day 1, preorder staat en super veel zin in
     
  2. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Wat heb ik zin om deze vrijdag te spelen als ie bezorgd is. Eindelijk de 1e echte PS5 game!!
     
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    1 van de weinige games waar ik zonder zeiken €70 voor betaal.

    Ga ook geen reviews checken. Wel net van iemand gehoord dat hij behoorlijk kort schijnt te zijn. Dat is wel weer jammer.
    Maar goed, de cijferss zien er in ieder geval goed uit. Zin in vrijdag!
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik hoop dat deze R&C minstens weer even lang is als voorgaande delen. Wat houdt dat in? Ongeveer 8 tot 10 u? Misschien iets langer. Voor veel platform games is dat de sweetspot.
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Mwhoa las dat iemand op hard met alles collected er 25 uur over deed. Dus 15 uur is niet ondenkbaar voor normal run denk ik. Zal vast sneller kunnen. Ik ga deze 100% spelen maar eerst Nioh 2 uitspelen.

    Blij dat ik voor PS5 ben gegaan. Xbox heeft nog steeds geen exclusive volgens mij toch? Kan als vader van kind van anderhalf jaar toch maar sporadisch spelen dus hele Gamepass verhaal is niet interessant voor mij. Speel dan liever drie geniale games volledig dan 26 redelijke games half :+
     
    FinalBob, Alexknl, Zifnap en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    15 tot 25 u vind ik juist heel genereus voor een kwalitatief goede platformer. Als deze r&c echt zo lang is mogen we daar heel tevreden over zijn vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    BigSyke, Cyndris en Killamonkey vinden dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal mee eens. Zeker als dit 15 uur non stop story mode is zonder backtracking en een level 3 keer moeten spelen voor collectibles en challenges.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ook in deze R&C zit weer een arena, waarbij je door challenges te halen extra wapens of upgrades kunt unlocken (of tenminste de currency daarvoor). Maar over backtracking heb ik weinig gelezen. De reviews geven aan dat ook dit deel weer heel gefocused is. Er is begrijp ik één "open world" gebied. De resterende gameplay is grotendeels een lineaire ervaring. Platforming action afgewisseld met wat puzzels. Ik heb daar persoonlijk geen moeite mee, omdat R&C altijd een soort rollercoaster is met allerlei set piece momenten/gevechten. Daarin lijkt het wel een beetje op Uncharted, maar dan met fuzzies in de hoofdrol. En originelere wapens. ;)

    @all: R&C games zijn over het algemeen niet heel erg lastig (lees: gemaakt voor een groot publiek). Zoek je uitdaging, dan loont het waarschijnlijk om één moeilijkheidsgraad hoger te spelen dan je normaal gesproken gewend bent.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze game was al weergaloos indrukwekkend, en dan gaan die reviews ook nog eens over dat de story, comedy en characters ook nog geweldig zijn.
    Ik heb bij alle beelden het gevoel dat de next gen deze game het vermogen geeft te zijn wat deze serie altijd al voor ogen had te willen zijn. Wacky chaos never looked this good.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    "This is it though, the character and the absurdity and the charm that Insomniac is all about, that the team kick-started with Ratchet and Clank in 2002 and continue to master with such faultless confidence in Rift Apart. It's just pure craft, pure fun, pure video games - all the brilliant, bizarre ideas this studio has just thrown at the wall and all of them sticking. The only thing it lacks - apart from maybe a tiny bit of restraint - is pretence. There's no self-seriousness, no po-faced melodrama, no insecurity about the form. A game that's happy to be a game, in a familiar, cuddly shape."

    - Eurogamer review (score: recommended)

    Ratchet and Clank: Rift Apart review - cracking, unserious action • Eurogamer.net
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dit is de voornaamste reden waarom ik een PS5 (en 4k tv) heb aangeschaft; de goede reviews beloven heel wat. Kennie wachten nie! Zin an!
     
    Daz en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Wordt sowieso voor mij ook een aankoop. Inmiddels heeft mijn woonkamer een makeover gekregen, althans de bestellingen zijn geplaatst. Daarna komt die 4k tv en ps5 ook heel snel. :)
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Je moest zeker wat plaats maken om de PS5 kwijt te kunnen? :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Eerder dat mijn vijftien jaar oude meubels bijna op instorten staan. :+
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2021
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Komt morgen binnen, zin in!<3
     
    Zifnap en Daz vinden dit leuk.
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.601
    Leuk Bevonden:
    8.661
    Laatste halfuurtje doorkomen nog en dan slinger ik m aan!
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    De verschillende grafische modi op een rijtje:
    1 ) Quality: 4K output target, 30 fps target, hoogste details met ray tracing.
    2 ) Performance: resolutie variabel tussen 1440P en 4K, 60 fps target, geen ray tracing. Grafische settings zijn misschien ook iets lager, maar dit is beperkt.
    3 ) Performance met ray tracing: resolutie variabel tussen 1080p en 4K, 60 fps target, maar MET ray tracing. Grafische settings zijn misschien ook iets lager, maar dit is beperkt.

    DF beveelt de derde modus, de performance mode met ray tracing aan. De resolutie ondergrens bij deze modus lijkt laag, maar in de praktijk draait het spel praktisch altijd op een veel hogere resolutie. En de ray tracing schijnt grafisch iets heel speciaals toe te voegen (veel reflecties!). In deze modus draait het spel nog steeds op 60 fps, wat sowieso een verademing is na alle 30 fps spellen. :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2021
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Waar kan ik in de instellingen de verschillende grafische modussen selecteren?
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    "Ratchet and Clank: Rift Apart for PS5 offers a host of visual options. Found in the game’s settings under the Graphics Mode section, there are three to choose from which impact Ratchet and Clank: Rift Apart PS5 frame rate and resolution in some important ways."
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thanks... Bleek dat de update nog niet gedownload was. Dus de optie was er nog niet.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina