1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Weer [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 29 dec 2010.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ja dat klopt maarja
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    ik heb zoveel zin in buitensex
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Het is te vroeg voor dit soort ongein
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Jullie nog waterschade in jullie woningen??? Ik ben gisteren anderhalf uur bezig geweest met twee personen om de rotzooi van mijn keuken op te ruimen??? Stroomde in volle vaart langs de CV en vervolgens over de wasmachine en in een emmer op de grond. Emmer tot de nok toe vol met water. Was even totale paniek.:+=(
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nee.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Sterkte Geel.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Hier alleen een paar korte buitjes gisteren.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    https://www.dumpert.nl/item/100002209_c274130b
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wij hadden regelrechte wolkbreuk. Half Sneek stond blank en brandweer had het smoordruk. Als je ook leest dat er elders in het land gewoon aardig wat gewonden gevallen zijn, dan mogen we hier nog van geluk spreken. Veel bomen in de bossen omgewaaid las ik ergens. Ik kan in elk geval opgelucht ademhalen lijkt het. Maandag controle CV en ik zal de verhuurder even bellen ivm met het dak. :)
     
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Sterkte Geel
     
    Cyndris, Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Geef eens een goede soep hiervan aub. :+
     
  12. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Het is weekend
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zitten er geen Limburgers meer op XBW ofzo?
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Echt niet normaal wat hier valt in zo een korte tijd.. Op veel punten in het dorp zijn eerder deze avond zandzakken opgestapeld en alvast pompen neergezet voor de zekerheid. Net over de grens in België stroomde de auto's al door de straat.. Er is veel kapot gemaakt door al dat water.
    Gelukkig wonen we zelf op een heuvel dus het is voor ons geen drama, los van wat lekken door stilstaand water hier en daar, maar ik hoop dat het komende nacht/dag niet erger gaat worden voor de mensen beneden in het dorp die vrij vlak naast de Gulp wonen..
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Stertke
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hier (omgeving Roermond) lijken we de dans net te ontspringen. Het water (voor mii vooral de maas) staat echt enorm hoog maar de dijken (mits ze niet doorbreken) hebben nog een halve meter speling.
    De hele wijk, omringd door dijken, is sinds donderdag hermetisch afgesloten nu nagenoeg alle doorgaande wegen waar de dijk of muur normaal ophoudt ook van muren/schotten voorzien zijn.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Is je mening over klimaatverandering nog gewijzigd eigenlijk?
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat maakt deze overstroming anders danndie van de jaren 90? Toen lag Limburg om de 2-3 jaar onder waren zoals nu.
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mijn mening... Is dat we nog altijd te vaak 'weer' en 'klimaat' door elkaar halen in discussie. Dat elke keer als het nu een weekje warm of nat is het 'zie je wel' is, terwijl een weekje warm of nat van alle tijden is.

    Maar laat ik duidelijk zijn, ik geloof wel degelijk dat er sprake is van klimaatverandering en ook dat de mens daar een rol in speelt. Stoor me er alleen beetje aand at we bij kutweer zeggen 'klimaatverandering!!!' en b
    Mijn mening over klimaatverandering luidt??

    Ik stoor me eraan dat 'weer' en 'klimaat' nogal door elkaar worden gebruikt en de klimaatagenda alleen gepushed wordt als het kutweer (bovengemiddeld nat of warm) is, zo ook nu. Kutweer is van alle tijden, wateroverlast ook. Dat weer wordt nu elke keer op klimaatverandering gegooid, maar what about 20, 50, 100, 200, 500 jaar geleden? Dat gezegd hebbende ben ik ervan overtuigd dat er sprake is van klimaatverandering (niets zo veranderlijk als het weer he! (grapjeee niet happen)), en ook dat de mens hier een belangrijke rol in speelt en heeft gespeeld.

    Maar, en afgelopen week was een week die mijn visie hierop versterkte: De dijken om mijn huis hebben mij ook wel in mijn visie bevestigd dat naast voorkomen van klimaatverandering het voeren van een beleid dat klimaatverandering (cq overstromingen) als gegeven beschouwt en hierop anticipeert (door dijken te bouwen etc.) ook onmisbaar is. Je kunt nog zo veel bomen planten en Tesla's produceren, de rivieren gaan ongetwijfeld nog eens buiten hun oevers treden. Niet echt de EU-visie, die lijkt vooral op 'nie wieder' in te zetten wat overstromingen betreft maar dat is vrij risky.
    Als je niet/onvoldoende anticipeert op klimaatverandering en de gevolgen die dat kan hebben en blind inzet op 'voorkomen van' in de hoop dat de rest van de wereld meedoet dan speel je net zo goed met vuur.NB: De dijk is hier een pragmatisch voorbeeld van een breder stelsel van maatregelen die genomen kunnen worden met het vooruitzicht dat klimaatverandering niet (helemaal) ge-control-Z kan worden.
    TLDR: Mijn wijk had het niet droog gehouden als aan de rand een windmolen(park) had gestaan ipv een dijk. Zet naast preventie van verandering ook in op het kunnen handlen van verandering. Is misschien wel een veel effectievere en efficiéntere route, waar ook meer levens mee gered kunnen worden.

    Ander voorbeeld: Dat eiland ergens midden op de oceaan dat langzaam overstroomt.... Je kunt met z'n allen keihard je best doen om de poolkappen terug aan te laten vriezen, of je kunt een lel van een dijk bouwen. Denk dat de overlevingskansen (even los van evacuatiehelicopters e.d.) van die mensen met een dijk gunstiger zijn.. Is alleen iets wat de klimaatlobby en de branchevereniging van installateurs niet wil dat je denkt.
     

Deel Deze Pagina