1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar houdt dit je echt zo bezig @BigSyke? Je kan deze rommel toch ook negeren? Dit zal echt niet betrekking tot jou hebben.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je blijft ook weer lekker de extremen opzoeken en doen alsof dit 't nieuwe normaal is. Het wordt een beetje sad vind ik. Blaas de mening van zo'n internergekkie eens niet zo op.

    Dit is gewoon verboden in Amerika.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heeft geen betrekking hier in NL. Maar daar is dit topic toch voor.

    Door dit topic is het gekomen. Mensen vroegen om voorbeelden en bewijs. Toen heb ik wat dingen op Youtube ter onderbouwing opgezocht. Nu blijft het algoritme dit soort video's aanbevelen.

    Ik verbaas me dat dit kan. Het lijkt wel een KKK tegen witte mensen zonder puntmuts.

    CRT zoals dit heeft wordt ook op meerdere scholen gegeven in Amerika en Australië. Wat als dit naar Nederland komt?

    Dit zijn geen excessen. Dit zijn dingen die dagelijks op meerdere plekken gebeuren en zelfs een eigen plek op Youtube hebben zonder dat het wordt gedeelte wegens racisme. En als jullie vinden dat ik heel veel voorbeelden heb en teveel filmpjes. Bij hoeveel filmpjes is het geen exces meer?

    De dood van George Flloyd was in Amerika en ook een exces. Je hebt gezien wat dat ook hier teweeg bracht.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat geldt ook voor letterlijk elk nieuwsbericht. Als je er niet van hebt gehoord heb je er niet van gehoord. Het is pas wijdverspreid als Tiran ervan gehoord heeft? En... goede voorbeelden uit het dagelijks leven zijn vaak toch ook niet wijdverspreid?
    ----------------
    laatookmaar
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Een korte samenvatting van diverse conclusies die BigSyke heeft getrokken afgelopen paar pagina's:

    - Als je wit bent ben je een demoon (want dat zegt deze persoon)
    - Op scholen wordt de Critical Race Theory gegeven (want dat zag ik in dit filmpje)
    - Je moet als heteroman daten met biologische mannen (want stond op Twitter)
    - Kinderen lopen mee in Prides waar iedereen in SM kleding loopt (want heb ik foto van gezien)
    - 4 jarigen krijgen vegetarische propaganda les (want staat op Facebook)
    - Je mag niet solliciteren op banen als je wit bent (heb ik gelezen op Geenstijl)
    - Transgenders verpesten de Olympische Spelen (want hier 1tje uit Nieuw Zeeland al)


    Als je dit zo leest zou je bijna denken dat 20% van de bevolking gay is en 70% woke is. Maar dat is helemaal niet zo. Als je zulke uitspraken doet, moet er wel beetje sprake zijn van representativiteit.
    Er wordt gedaan alsof dit het grote gevaar is, terwijl hier vanuit de maatschappij al tegen opgetreden wordt. Het is dus vrij onnodig om je hier zo druk over te maken, wat ik zei, die Critical Race Theory is bijv. al verboden.



    Ik bedoel, we kunnen hier makkelijk 100 pagina's vullen van dingen waar BigSyke, jij en ik het alledrie niet mee eens zijn (zoals bovenstaand lijstje).
    Maar dit is gewoon een onwijs overhaaste generalisatie (hoe heet dat ook alweer? Secundum quid oid). Het is niet representatief en ik vind het echt kwalijk dat deze excessen worden misbruikt om de algehele movement af te schrijven. Er wordt nu gezegd, we moeten stoppen met het verder promoten van Pride Month want in Amerika heeft iemand geroepen dat je als man ook met andere mannen moet daten. Dan vlieg je wmb flink uit de bocht.

    Complete regeringen die anti homo wetten aannemen, daar kun je je beter zorgen over maken dan een bedrijfje dat het Twitter logo veranderd of een mafkees die gekke dingen roept op het internet.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
    Jorrie vindt dit leuk.
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Lezen is nog steeds een vak.

    Ik generaliseer niet. Ik zeg nergens dat het voor alle gevallen geldt. Maar er zijn wel kinderen die mee lopen in prides ja. Ook al is dat een eine groep is dat toch schadelijk?

    Niet alle kinderen in worden thuis geslagen. Maar toch wordt er tegen opgetreden. Dat is toch juist goed?

    Jij legt mij woorden in de mond dat ik het generaliseer.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je generalisteert wel degelijk.
    Daarnaast is het overduidelijk dat je in het 'boze witte mannen' algortime/rabbit hole zit. Doordat je jezelf zo overlaad met negatieve shit leidt dat tot (super generaliserende) uitspraken als:
    99% van de LGBT scene heeft helemaal niets tegen jou of tegen andere witte hetero mensen, dus dat jij dit roept is gewoon een treurige uitspraak en laat maar eens zien dat LGBT acceptatie ook hier ver achter loopt met types als jou.

    Dat is gewoon triest vind ik. Doe er wat mee en wordt een wat positiever zou ik zeggen, ik sluit hier mee af.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is nog steeds geen generalisatie. Het gebeurt. Op hoe een grote schaal zeg ik niet.

    Andersom vindt iedereen het wel normaal dat als er incidenten zijn met politie met een zwarte man die een misdrijf heeft gepleegd en niet meewerken er een keer een dode valt dat het hele politieapparaat als racistisch wordt bestempeld en grondig onder handen wordt genomen waarbij de extremisten zelfs proberen de politie af te schaffen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Siri wat is een generalisatie.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Edit: andersom lees ik hier veel kritiek om mijn voorbeelden die als incidenten worden gezien.

    In andere gevallen zoals de politie die een zwarte man neerschiet hoor ik geen tegen geluid dat dit te ver wordt doorgetrokken.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee echt iedereen vond het hele politieapparaat racistisch en echt iedereen nam het op voor Floyd, er was echt geen enkel tegengeluid van mensen. Je zag ook direct dat alle politie afdelingen in USA werden afgeschaft bijv.

    Gast dit was zo'n beetje het meest controversiele onderwerp van 2020. Je hebt zo'n enorme tunnelvisie niet te zuinig. Er was teringveel tegengeluid. We hebben het over het land waar Trump de verkiezingen won en FOX news de meest bekeken nieuwszender is. Die zijn echt niet pro BLM.

    :')
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gast: Floyd was de druppel die de emmer deed overlopen. En alles erna werd ook vrij hard opgepakt door de niet Witte bevolking van Amerika ;)
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Yellow, je naam is geel. Hiermee breng je tevens een associatie mee gelinkt aan een bepaalde etniciteit.

    @BigSyke thoughts?
     
    Yerewn en Fiasco vinden dit leuk.
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Toen was er geen tegengeluid van jullie op XBW dat het een incident was. Of geloven jullie dat hier in NL alle agenten zwarte mensen uit racistisch oogpunt neerknallen?

    Als ik iets schrijf zeg je dat gebeurt niet in NL en is incident.

    En Reckuuza je vindt jezelf echt grappig hé.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ojaaa nu is het opeens de doelpalen verzetten en is XBW leidend haha.
    Ten eerste was het ook geen incident en ten tweede was er zat tegengeluid dus weer een gevalletje selectief geheugen dit van je.


    Jezus, bij jou is er alleen de keuze óf een incident óf alle agenten knallen zwarte mensen neer uit racistisch oogpunt?

    Nee ik geloof niet dat agenten uit racistisch oogpunt vaker zwarten neerknallen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    [​IMG]
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    De impact van de 'incidentele' politieagent (een autoriteit van overheidswege) die een zwart persoon vermoordt op maatschappelijk en persoonlijk vlak (slachtoffers, nabestaanden) is natuurlijk ook niet te vergelijken met de impact van de 'incidentele' twitteraar met een bijzondere mening zoals big syke aanhaalt.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20210622_43907981

    Turbulente start bij oprichting Haarlemse afdeling BIJ1. Nieuw verkozen bestuurslid Els Holthuis ruimt meteen het veld

    Alle kandidaat-bestuursleden doorliepen een sollicitatieprocedure. Wie daar doorheen kwam werd aan de leden ter verkiezing voorgelegd. Els Holthuis heeft bestuurlijke ervaring als secretaris bij het COC-Kennemerland en werd ook daarom voor BIJ1 verkozen. Tot schrik van enkele leden van de kerngroep. Die hadden liever een ’transgendervrouw’ verkozen gezien dan de ’heteroseksuele witte’ Holthuis.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Toch maar weer ergens de motivatie vandaan gehaald om inhoudelijk te posten?
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Heb je nog een punt of vind je het leuk om BigSyke een burnout te bezorgen?

    Ik vind het een beetje overdreven maar niemand kijkt ook vreemd op als de 50+ partij kiest voor een ouwe zak ipv iemand van 23.
     

Deel Deze Pagina