1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja met al die discussie miste ik mezelf in dit topic

    burnout
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nice.

    Ben benieuwd....Sykie?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    BBC verbiedt blanken om te solliciteren naar een positie

    De BBC heeft blanken verboden om te solliciteren naar een baan in opleiding van £ 18.000 per jaar op Springwatch en The One Show - waardoor de positie alleen open blijft voor etnische minderheden.

    De omroep is op zoek naar een assistent productiemanagement in opleiding binnen hun Science Unit in Glasgow, maar heeft verklaard dat ze: "alleen openstaan voor zwarte, Aziatische en etnisch diverse kandidaten."

    Het is de tweede rol in de afgelopen maanden die de BBC met de beperking heeft geadverteerd, nadat ze eerder een onderzoeker in opleiding zochten voor hun Natural History Unit met een "etnische" achtergrond in Bristol.

    De huidige advertentie stelt dat de "succesvolle kandidaat iemand zal zijn met een wens om een carrière in de tv-industrie op te bouwen en een aantoonbare interesse in BBC Studios".

    Het gaat verder om te schetsen dat aanvragers "moeten worden opgeleid tot Scottish National 5 of Highers, GCSEs of A-levels", maar vermeldt niet de noodzaak van een universitair diploma.

    De rol werd online geplaatst door Creative Access, een regeling die tot doel heeft het aantal etnische minderheden dat in de creatieve, media- en kunstindustrie werkt, te vergroten.

    Volgens de Equality Act 2010 is positieve discriminatie onwettig, maar "positieve actie" is toegestaan voor rollen in opleiding waar er gaten zijn in de vertegenwoordiging.

    Joe Ventre, digital campaign manager bij de TaxPayers' Alliance, zei zondag tegen Mail: "BBC-bazen zouden geen op ras gebaseerde rekrutering met belastinggeld moeten ondersteunen. Een dergelijke aanpak ondermijnt het vertrouwen in de Corporation en hun gebruik van het geld van licentievergoeding betalers verder."

    Van een woordvoerder van de BBC: "De BBC is een gastvrije, inclusieve organisatie, toegewijd aan het vertegenwoordigen en weerspiegelen van al ons publiek. We ondersteunen een regeling die wordt georganiseerd door Creative Access, een onafhankelijke organisatie die zich inzet voor het vergroten van de diversiteit in de creatieve industrie, die ontwikkelingsrollen biedt, volledig in overeenstemming met de Equality Act."

    BBC-directeur-generaal Tim Davie heeft eerder gesproken over het gebrek aan diversiteit onder de best betaalde gezichten van de bedrijven en heeft gezegd dat hij "meer werk te doen heeft" om de kloof weg te werken.

    Eerder dit jaar maakte de BBC plannen om meer vrouwen en zwart en ethisch minderheidspersoneel aan te nemen via het Diversity And Inclusion Plan.

    Het bedrijf beloofde ervoor te zorgen dat 50 procent van zijn werknemers vrouwen zijn, 20 procent zwart is en etnische minderheid en 12 procent gehandicapt is, en schetste plannen om te investeren in "mensen op mid-career niveau".

    De heer Davie zei destijds: "We moeten – van boven naar beneden – het publiek vertegenwoordigen dat we bedienen.

    "We hebben een aantal grote verbeteringen doorgevoerd, maar we willen en moeten verder gaan. Dit plan zorgt ervoor dat we een moderne, vooruitstrevende, gastvrije organisatie zijn."

    https://www.msn.com/en-gb(...)ainee-job/ar-AALfiRQ
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Dit is eng man
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    hehe bbc
     
    Yerewn, B Tender, Cyndris en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Incident. Niks aan de hand, gewoon doorlopen.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik hoop dat je de ironie ziet
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik hoop dat je m'n /s opmerkte.
     
  9. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Als je het met dit soort dingen eens bent....Trust me, karma will get u.
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Nog steeds ben ik van mening dat je de beste voor een positie aan moet nemen maar als die percentages ook de afspiegeling van de maatschappij zijn dan is er niets mis mee om dit als streven te hebben
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zie hier een kans.

    Want hoe willen ze je achtergrond checken? Je kunt toch altijd zeggen dat je bi- of panseksueel bent? Val je onder de LBGTQ categorie. Maakt verder niet uit dat je getrouwd bent en verder monogaam.


    En voor de mensen die mij aanspreken over burnout heb ik geen idee wat je bedoelt of voor reactie verwacht.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Efteling verwijdert controversiële attractie: Monsieur Cannibale maakt plaats voor Sindbad de Zeeman
    Monsieur Cannibale maakt plaats voor Sindbad de Zeeman. De Efteling ruilt de draaiende kookpotten in voor bootjes in een zeestorm. Na het vervangen van de omstreden Aziatische en Afrikaanse poppen in Carnaval Festival verdwijnt in het park nu ook de donkere kannibaal die menig keer het stempel ‘racistisch’ en ‘kwetsend’ kreeg.


    https://www.ad.nl/binnenland/efteli...maakt-plaats-voor-sindbad-de-zeeman~a73cd6c1/
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Tja of Sinbad nou zo'n goede keuze is. Volgens mij gebeurde er ook aardig wat dingen in die verhalen die vandaag de dag niet meer kunnen.

    Iets met slavernij en de behandeling van vrouwen.
     
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    haha sindbad

    [​IMG]
     
    schijterwt, lwn en fredfenster vinden dit leuk.
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    BLIJF VAN MN CULTUUR
     
    fredfenster, Modder-Eter en Garrett vinden dit leuk.
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    CULTURAL APPROPRIATION! Dit kan echt niet.

    Monsieur Cannibale was toch kut. Nu komt er een betere attractie voor terug. Win win.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De attractie blijft hetzelfde. Alleen het thema wordt aangepast.
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik ben te oud geworden voor zulke attracties, word tegenwoordig al misselijk van 2x bureaustoel draaien.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Lol. Zo'n garantie kun je toch niet geven?

    En bij de rest van de plannen vraag ik me ook af of het niet meer 'stuk' maakt dan herstelt.. Niet iedere belastingbetaler op deze aardbol zal staan te springen om herstelbetalingen te sponsoren via z'n aangifte en het kan misschien alleen maar spanning tussen 'groepen' vergroten. Herdenkingsdag, mits landelijke feestdag, uiteraard voorstander van. Liefst wel in een mooi-weer-maand.
     

Deel Deze Pagina