1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zelf ken ik alleen Starten Valley van naam. Lastig een beeld bij te krijgen.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Vandaag 't spel Flamme Rouge binnen gekregen, dit weekend maar eens spelen. Met de Tour leek 't me wel een leuk thema en lekker simpel.
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Veel goede dingen over gehoord van onze spellengroep. Volgens mij ook wel tactisch spel. Niet alleen geluk.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is trouwens nu mn favoriete spel haha. Vooral met 3 is het echt heel leuk. Ga de expansion wel kopen denk ik.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Toch maar eens een review checken. Wel nieuwsgierig nu. Heb alleen niks met wielrennen.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Niet gespeeld maar is het vervolg op Root en dat is een supertof spel. Zelf vond ik Root erg tof en iedereen die ik ken die het gespeeld heeft ook.

    Wel learning curve omdat iedere factie met andere spelregels speelt.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Gezien we weer in lockdown zitten op zoek naar een nieuwe boardgame. Ik vond Descent erg tof, maar het is wel heel erg combat driven. Ik zoek eigenlijk een vergelijkbaar spel wat ook iets meer story driven is, waar je bijv. als groep besluiten moeten maken die weer effect hebben op het spel. Denk dus iets meer DnD achtig, maar dan wel voor casual spelers.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als het alleen storydriven is zonder.co.bat met monsters kun je kijken naar 7th Continent.



    Als je toch ook combat wilt met verhaal maar door het spelen van kaarten ipv veel.dobbelstenen gooien:
    Gloomhaven:Jaws of the Lion. Dit is een simpelere variant van de gewone Gloomhaven.

     
    Weggooi32 vindt dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is zeker een mooie aanbieding en ook een goed spel. Wel veel om gelijk twee uitbreidingen erbij te hebben als je alleen Risk gewend bent maar voor dat geld zeker de moeite waard.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het ziet er heel mooi uit moet ik zeggen. Maar dit soort spellen krijg je heel lastig op tafel. Je moet een groep mensen hebben die EN van zwaardere boardgames houdt en een moeilijk spelconcept met veel regels wil leren EN dit thema aanspreekt en het genre.

    Met een vaste groep die dit met enige regelmaat speelt heb je vast een topspel. Maar de kans is groter dat dit spel in de kast stof ligt te happen.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    das met elke wat ingewikkeldere bordgame zo. goed verhaal
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zeker niet. Een spel zoals Ark Nova of Lost Ruins of Arnak hebben veel toegankelijkere themas. Sowieso krijg je in Nederland makkelijker Euro stijl games op tafel dan de Amerikaanse stijl games met miniaturen en fantasy.



     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    bro elk spel heeft zn base en genre en difficulty. het is appels met peren vergelijken. het gaat weer helemaal nergens over met je. as usual.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je gelooft me gewoon niet. Is niks anders dan videogames hoor.

    Bepaalde genres hebben gewoon een groter publiek. Sim building games hebben gewoon een kleiner publiek dan shooters. Bij bordspellen is het ook zo. Spellen waarin je met miniaturen tegen monsters vecht trekken minder spelers aan dan worker placement of tableau building spellen.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    ik geloof je zeker, maar ik snap je toevoeging niet. ja het is zo. ik deel dit bericht omdat het een hommage is aan HOMM3, en zit op een gamerforum. dat t een aparte niche is qua lastigere bordgames lijkt me logisch. vervolgens haal je 50000 andere games erbij met dat t makkelijker te spelen is. ja zal best. boter kaas en eieren is ook makkelijker.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik.

    Ik dacht het is een forum. Wellicht leuk als er ook een reactie op je post komt op dit toch al uitstervende forum. Zal in vervolg niet meer reageren en gewoon alleen duimpje omhoog aanklikken.
     

Deel Deze Pagina